Frigöra lagringsutrymme på mitt google konto

Permalänk
Medlem

Frigöra lagringsutrymme på mitt google konto

Hej!

Har på senaste tiden fått upp en notis att jag använder för mycket av mitt utrymme på mitt google konto. Det står att jag använder ca 3,5gb till gmail och 0,09gb till min drive men när jag kommer till google+ så ligger jag på hela 14gb.
Tänkte direkt att det måste vara fotona som jag har backup på i full storlek som tar upp all plats. Rensar ut alla foton som jag inte vill ha kvar och tar bort dom permanent från skräp mappen. Löser sig ett litet tag men fortfarande runt 10gb.
Lite senare fick jag upp samma igen och är på 14gb igen och tog bort alla bilderna sen senaste rensningen och stängde av auto backup (kör även dropbox) men inget utrymme frigjordes. Då bestämde jag mig för att ladda ner alla bilderna från google och sen radera alla bilder, Problemet är att jag fortfarande ligger på 14gb och jag har inga bilder alls på google+. det är inte heller något jag använder till att posta saker och hålla på med.

Har någon här någon aning om hur man kan lösa detta? Skulle vilja ta bort alla de 14gb som google+ använder.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Har du tömt papperskorgen? Du hittar den på drive.google.com. Ett annat alternativ, är ju att du ökar lagringsutrymmet till 100 GB och betalar då cirka 20 SEK per månad.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Har du tömt papperskorgen? Du hittar den på drive.google.com. Ett annat alternativ, är ju att du ökar lagringsutrymmet till 100 GB och betalar då cirka 20 SEK per månad.

Tack så mycket för ditt svar!

Japp, tömt på både drive och på google+. Även om det är en strunt summa i månaden så vill jag inte betala när det verkar vara något fel på tjänsten. Skrev på googles hjälpsida och fick svar att det var fler som hade samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre567:

Tack så mycket för ditt svar!

Japp, tömt på både drive och på google+. Även om det är en strunt summa i månaden så vill jag inte betala när det verkar vara något fel på tjänsten. Skrev på googles hjälpsida och fick svar att det var fler som hade samma problem.

Det var konstigt. Förhoppningsvis fixar Google buggen inom kort

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.