Köpråd: Android vs iOS (Iphone vs SGS5, LG G3, Sony Z2 m.fl.)

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

skulle hellre kollat efter en telefon med ren android som T ex

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2325111
Nexus 5 lite åldrande men fortfarande en trevlig telefon bland de trevligare telefonerna på lite åldrande hårdvara men dessa kommer finnas ett tag till och tillbehör är lätt att få tag på.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2680157
Har själv den förra varianten av denna telefon.
(motorola moto g 8 gb)

(Dock utan micro sd plats på min. och inte heller någon 4G)
ingen superbra kamera direkt men det är ju en telefon
(Tycker den fortfarande är skaplig dock i jämnförelse med farsans s3.)

Den har mer fokus på att vara prisvärd och funka denna moto g vad jag märkt.
Rent android precis som nexus 5 som dock är lite mer lowend hårdvarumässigt. (spel kommer inte vara sådär jättebra på den beroende på vad för spel du kör på den.)
Dock har man ju testat t ex carmageddon och re-volt och de funkade då bra och spela

dock så har jag funderat på att ha dom i två år och det va ju så bra erbjudanden på tele2 just nu

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Allt är relevant men vad man kan läsa är alla förbokningar redan slut så nog är det många som är nöjda med uppdateringen. Främsta orsaken varför jag eventuellt byter är pga iOS inte pga specifikationerna.

vad är de bästa med ios 8 då, vad är det som gör att du byter från android till ios?

Permalänk
Medlem

Flytet, android har blivit bättre med mikrolagg men det finns fortfarande där, , integrationen mellan Mac och iOS enheterna (kommer byta tillbaka till Mac). Sen vill jag testa något nytt, har haft SGS2 i två år, Nexus 4 nu i 1,5 år, vill testa något nytt :). Jag är öppensinnad och inte lika trångsynt som många android/ios anhängare är.

Skrivet av Vikingbjörn:

vad är de bästa med ios 8 då, vad är det som gör att du byter från android till ios?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

För mig är ett os som inte tillåter mig att göra vad jag vill raka motsatsen till användarvänligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan så vara, men jag nämnde användarvänligheten, det är inte samma sak.

Skrivet av hoski:

förutsatt att man har itunes installerat, ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju jätte svårt att ordna och jätte dyrt att skaffa.

Skrivet av Alling:

Tycker tvärtom: Med tiden tvingar Apple på dig nya versioner av iOS som gör mobilen långsammare, så att du ska vilja köpa en ny. Och det är omöjligt att gå tillbaka. På en Android-mobil kan du köra vilket OS du vill.

En av de allra största fördelarna (som egentligen inte borde vara fördel, utan bara helt vanlig standard) med Android är att du har filhantering: Du kan enkelt använda mobilen som ett USB-minne; du kan föra över filer från/till datorn osv utan någon speciell mjukvara; du kan skicka filer via Bluetooth (vilket var standard från typ 2004 tills iPhone kom); du kan ladda ner filer av valfri typ; du kan öppna filer med valfri app osv. Du slipper helt enkelt vissa löjliga begränsningar som enbart förstör.

iOS har sina egna fördelar (men kräver jailbreak enligt mig) och jag har själv en iPad 4, men en iPhone kommer inte på fråga.

Vad menar du med "tvingar"? Det är helt upp till dig om du väljer att uppdatera till senaste.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Flytet, android har blivit bättre med mikrolagg men det finns fortfarande där, , integrationen mellan Mac och iOS enheterna (kommer byta tillbaka till Mac). Sen vill jag testa något nytt, har haft SGS2 i två år, Nexus 4 nu i 1,5 år, vill testa något nytt :). Jag är öppensinnad och inte lika trångsynt som många android/ios anhängare är.

jag skulle kunna byta till iphone 5s vet dock inte om ja vågr chansa på den och det operativsystemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:
  1. Om du behöver göra en återställning av telefonen, vilket de flesta behöver förr eller senare, kan du inte välja någon annan iOS-version även nyaste.

  2. Appar tenderar att kräva den senaste versionen av iOS, och det är till stor del Apples fel.

Precis allt du skriver där är fel

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Varför välja en mobil där du blir låst till ett märke pga av appar..
Med android kan man ju använda sina köpta appar i vilket mobil märke som helst(Utom Apple).Medans du är låst till iphone för evigt om du vill kunna använda dina köpta appar..Det är största anledningen till att jag väljer andriod då jag vill testa nya modeller från olika tillverkare..Har en HTC mobil och en samsung surfplatta och kan använda mina appar på båda även fast dom är från olika tillverkare..Och dom komunicerar med varandra och datorn utan en massa onödiga program installerade..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:
  1. Appar tenderar att kräva den senaste versionen av iOS, och det är till stor del Apples fel.

Min jobbmobil (iP4S) är inte uppdaterad till senaste versionen men fungerar ändå. Dock ringer jag bara med den, allt annat är bökigt. Antar det är krav på uppdatering om man kör diverse appar? Privat kör jag självfallet en Android, finns inget alternativ där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Testpilot
Skrivet av link77:

Vem för över musik 2014 ? Kan hålla med om att på den tiden man gjorde det så var det ett helvete, men nu streamar man väl all musik? eller är det bara jag

Har själv en musiksamling på dryga 800Gb, varav nästan inget finns tillgängligt på varken Google's musik tjänst, Sony's eller Spotify.

Mycket elektronisk Trance, J/k-pop och diverse annat som inte anses som mainstream här i västvärlden, så att behöva använda en klient som itunes (eller något annat) för att flytta mina musikfiler till telefonen är rakt upp och ner hemskt, det gör det inte bättre att jag inte kan skapa sub-mappar eller använda valfri musikspelare på iPhone heller.

Kan säga att jag skulle kunna leva med att inte kunna ändra mitt "theme", OS eller dylikt på en iPhone. Men den simpla faktorn att jag inte ens kan flytta en fil till valfri plats på telefonen utan att behöva ett program på datorn är det som fått mig att rata iPhone oavsett vad de annars erbjuder.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Varför välja en mobil där du blir låst till ett märke pga av appar..
Med android kan man ju använda sina köpta appar i vilket mobil märke som helst(Utom Apple).Medans du är låst till iphone för evigt om du vill kunna använda dina köpta appar..Det är största anledningen till att jag väljer andriod då jag vill testa nya modeller från olika tillverkare..Har en HTC mobil och en samsung surfplatta och kan använda mina appar på båda även fast dom är från olika tillverkare..Och dom komunicerar med varandra och datorn utan en massa onödiga program installerade..

Och apparna fungerar bra för dig på Windows Phone? Tänkte väl det, så ditt uttalande är inte helt sant

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Det är ju jätte svårt att ordna och jätte dyrt att skaffa.

jämfört med att bara koppla in en usb-sladd och köra MTP/PTP/UMS är det skrattretande dåligt att behöva installera särskild mjukvara för nåt så trivialt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Självklart ska du välja värdens bästa telefon Xperia Z2 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av XHI:

Om du behöver göra en återställning av telefonen, vilket de flesta behöver förr eller senare, kan du inte välja någon annan iOS-version även nyaste.

Det är lite mer jobb att göra och utan kunskap går det inte nej, men du kan ladda ned filen och välja denna att återställas till. (den man har på telefonen [*]i den stunden)

Jag har förstått det som att man behöver SHSH blobs som måste vara tagna från just den enhet man vill nedgradera.

Citat:

Appar tenderar att kräva den senaste versionen av iOS, och det är till stor del Apples fel.

Ja och nej. De flesta appar fungerar ned till iOS 5 som kom rätt precis för 2 år sedan. Det är då frågan om man vill fortsätta använda en åldrad telefon eller om man vill uppdatera till nästa steg(iOS). De brukar klara 3 år, sen precis som du skriver blir de lite sega. Men som sagt, du behöver inte det.

Så har inte jag upplevt det. Har varit med om flertalet appar, inte sällan Apples egna, som kräver iOS 7 trots att de inte har någon funktion som är exklusiv för iOS 7.

Skrivet av Rajat:

Vad menar du med "tvingar"? Det är helt upp till dig om du väljer att uppdatera till senaste.

Nej. För några månader sedan reklamerade jag min iPad 4 med iOS 6 och fick en ny (och där ska Apple ha all heder, för det var väldigt smidigt) med iOS 7. Hur kan jag neddatera till iOS 6?

Hur ska en person göra som av någon anledning måste eller vill göra en återställning, men inte uppdatera till senaste iOS?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och apparna fungerar bra för dig på Windows Phone? Tänkte väl det, så ditt uttalande är inte helt sant

Oj råkade glömma windows phone....
OK vi tar om det
Fungerar ej på windows phone eller IOS.Men windows phone appar fungerar på andra mobil märken som kör windows phone.Medans IOS appar BARA fungerar på apples produkter..Förstår du nu vart jag vill komma ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Oj råkade glömma windows phone....
OK vi tar om det
Fungerar ej på windows phone eller IOS.Men windows phone appar fungerar på andra mobil märken som kör windows phone.Medans IOS appar BARA fungerar på apples produkter..Förstår du nu vart jag vill komma ??

Android appar fungerar bara på android, Windows phone appar fungerar bara på Windows Phone, iOS appar fungerar bara på iOS, PS3 spel fungerar bara på PS3, Xbox 360 spel fungerar bara på Xbox 360, PC spel fungerar bara på PC, så vart vill DU komma?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Står också i valet och kvalet då min iPhone 5 drog på sig vattenskador för ett par veckor sedan. Det självklara valet känns som iPhone då jag kört iOS sen releasen av iPhone 3Gs och trivs mycket, mycket bra med iOS. Det jag har upplevt av android är lagg och återigen lagg, de första lagget fick jag se dagligen då min flickvän hade en HTC där hon körde Android 2.2 och det var helt obrukbart medans min 3Gs flöt som smör i jämförelse.

På senare år har jag testat vänners telefoner av det dyraste slaget som kört 4.2 och senare och finns fortfarande ett lagg, om än extremt mycket mindre och responsen är inte samma som på min iPhone 5. Var ligger då problemet? Jo, skärmstorleken. 4.7 är för stort min del och jag tycker iPhone 6 är oberättigat dyr sett till innehåll. Det bästa hade väl egentligen varit att köpa en begagnad iPhone på blocket men jag vill ha en ny telefon om jag väl ska införskaffa en ny. Att inhandla en 5S är ett alternativ men det känns lite tråkigt att köpa en "äldre" telefon för drygt 80% av vad sexan kostar...

Vad anser ni? Är min bild av android felaktig? Försök svara så objektivt som det går även om jag har förstått att det är svårt för vissa.

Permalänk
Medlem

iphone skulle vara najs fast..........

Har ni sätt specifikationerna på iphone 6 ?
Enlingt prisjakt :
Processorhastighet 1,4 GHz
Processorkärntyp Dual Core

kan ju fan inte stämma ?
det är ju kronkass!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2794262

man betalat INTE 7k för det där! spelar ingenroll om du får dittan o dattan...

skulle inte köpa en ferrari med en gräsklippar motor i ! eller hur?

Visa signatur

stay sic!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

... med tiden tvingar Apple på dig nya versioner av iOS som gör mobilen långsammare, så att du ska vilja köpa en ny...

De puschar de nya versionerna absolut, och det är väl ganska självklart. Men att det skulle gå långsammare kan jag inte hålla med om alls. Tycker min iPhone 4 med iOS 7 flyter på något utmärkt, och skulle bli väldigt förvånad ifall det blev någon direkt skillnad med iOS 8.

Nej, just det kan jag inte hålla med om.

Permalänk
Medlem

I familjen har vi både Android telefoner och iphone.
Generellt kan man säga att iphone är betydligt dyrare kr/prestanda räknat.
Iphonen är smidigare rakt ur boxen men saknar många inställningsmöjligheter gällande individuell anpassning som t.ex. utseende.

Frågan du skall ställa dig är vad du själv prioriterar.
Vill du ta din telefon direkt ur lådan, starta den och sen inte pilla mer så är nog iphone att föredra.
Vill du däremot kunna anpassa telefonen efter eget behag är det utan tvekan android du skall välja.

Går ju inte heller att komma ifrån att det finns betydligt större utbud av telefoner med android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiggetor:

Har ni sätt specifikationerna på iphone 6 ?
Enlingt prisjakt :
Processorhastighet 1,4 GHz
Processorkärntyp Dual Core

kan ju fan inte stämma ?
det är ju kronkass!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2794262

man betalat INTE 7k för det där! spelar ingenroll om du får dittan o dattan...

skulle inte köpa en ferrari med en gräsklippar motor i ! eller hur?

Klockfrekvens och antal kärnor är inte allt...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

De puschar de nya versionerna absolut, och det är väl ganska självklart. Men att det skulle gå långsammare kan jag inte hålla med om alls. Tycker min iPhone 4 med iOS 7 flyter på något utmärkt, och skulle bli väldigt förvånad ifall det blev någon direkt skillnad med iOS 8.

Nej, just det kan jag inte hålla med om.

Min vän har en iPhone 4 med iOS 7 och den laggar en hel del. Inte ens i närheten av utmärkt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Min vän har en iPhone 4 med iOS 7 och den laggar en hel del. Inte ens i närheten av utmärkt

Min fungerar klockrent, utan några som helst problem. Likaså för familjen som kör samma, 4 stycken.

Ibland är det alltid bra att ominstallera telefonen, det kan vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Min fungerar klockrent, utan några som helst problem. Likaså för familjen som kör samma, 4 stycken.

Ibland är det alltid bra att ominstallera telefonen, det kan vara ett alternativ.

Min iPad 2 som också är rätt så gammal, laggar en hel del, och ja, jag har återställt den. Ingen skillnad. Så vi har olika åsikter om det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Min iPad 2 som också är rätt så gammal, laggar en hel del, och ja, jag har återställt den. Ingen skillnad. Så vi har olika åsikter om det

Åh fan, jo men bevisligen.

Nej som sagt, jag har absolut inga problem med lagg i min telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenOslo:

Apples iPhone 5s har i min mening bäst kamera. Dock så ligger Samsung Galaxy S5 tätt därpå. På denna punkten ligger det i detaljerna, och en vardaglig användare kommer nog inte se någon större skillnad.

Dagens Android telefoner håller en hög prestanda, likväl Apples. Däremot har de en tendens att stöta på mer problem i flytet under tiden som går. Det kan vara allt från att appar crashar till att telefonen hänger sig. Dock är det otroligt mycket bättre idag än vad det var för bara något år sedan. Android 4.4 Kitkat löste många problem och kommande Android L ser oerhört lovande med mycket nytänk från Googles sida.

Android brukar generellt sett ses som mer öppet då du har större möjlighet att påverka hur telefonen ska bete sig sig eller se ut. Man kan till exempel utan några problem installera en launcher till hemskärmen som totalt ändrar hur utseende och ofta funktion.

I dagens tidning kunde man läsa nästan tvärtom - Z2 var bäst, och 5S kom sist - dock så var det inte med mycket marginal som Apple kom sist. Tror att det hhandlar om att hitta ett OS och telefon som gör det du vill på det sätt du gillar bäst - om du gör det - bryr du dig inte om färgen på OS, knappar eller en nanosekund hit eller dit...

Så gå ut och pröva och tjöta på dina kompisar att få pilla och leka med deras telefoner tills du hittar rätt.

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC One M7 som jag haft i ett halvår nu, före det hade jag en iPhone 4S. Kommer aldrig köpa en android telefon igen. Skulle gärna använda min 4S istället men laddporten gick sönder och då blev den förd till återvinningen. Efter ett halvår med HTCn kan jag konstatera att den tangentbordet, användarvänligheten och batteritiden var mycket bättre på min 4S. Även android i säg är onödigt invecklat och krångligt, man får leta mycket för att hitta olika inställningar och appar krashar. Det sämsta med HTCn är att den slår på sig själv i fickan och öppnar program och skriver och såna saker av sig själv. Kommer aldrig förstå mig på android fanboys som är så stolta över att allt kan konfigureras, vem fan bryr sig? Det är en telefon och ingen sak man spenderar hur mycket tid som helst på för att överföra muskk för man har inte råd med spotify premium och byter launcher och ringsignaler och sånt skit, väx upp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wiggetor:

Har ni sätt specifikationerna på iphone 6 ?
Enlingt prisjakt :
Processorhastighet 1,4 GHz
Processorkärntyp Dual Core

kan ju fan inte stämma ?
det är ju kronkass!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2794262

man betalat INTE 7k för det där! spelar ingenroll om du får dittan o dattan...

skulle inte köpa en ferrari med en gräsklippar motor i ! eller hur?

Spekulationer, ingen som vet och Apple nämner dem aldrig eftersom de är helt irrelevanta då det är Apple som står för både hård- och mjukvara och det är optimerat för det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dando:

Jag har en HTC One M7 som jag haft i ett halvår nu, före det hade jag en iPhone 4S. Kommer aldrig köpa en android telefon igen. Skulle gärna använda min 4S istället men laddporten gick sönder och då blev den förd till återvinningen. Efter ett halvår med HTCn kan jag konstatera att den tangentbordet, användarvänligheten och batteritiden var mycket bättre på min 4S. Även android i säg är onödigt invecklat och krångligt, man får leta mycket för att hitta olika inställningar och appar krashar. Det sämsta med HTCn är att den slår på sig själv i fickan och öppnar program och skriver och såna saker av sig själv. Kommer aldrig förstå mig på android fanboys som är så stolta över att allt kan konfigureras, vem fan bryr sig? Det är en telefon och ingen sak man spenderar hur mycket tid som helst på för att överföra muskk för man har inte råd med spotify premium och byter launcher och ringsignaler och sånt skit, väx upp.

Aldrig märkt av att att Min LG G3 är invecklad och krånglig, inte håller den på som din telefon heller.

Användarvänligheten tycker jag är bättre generellt på Android också, men sånt här är nog en smaksak vad man vill göra med sin telefon.
Och beror nog lite på en själv som person, vissa lite mer tekniska personer VILL kunna ställa in så telefonen passar en själv och har inga som helst problem att hitta alla inställningar, ungefär precis som när man rotar i en dators bios, vissa hittar inte ett smack, för andra räcker det med 20-30 sekunder för att hitta saker som man vill ändra, eller behöver ändras, första gången med ett nytt moderkort.

iPhone är dock enkla att hantera, men ganska handikappade också, bara en sån sak att man inte kan ansluta USB kabel till datorn och fritt bläddra bland filer och flytta dessa fram och tillbaka som man vill "out of the box" och utan extra program är för mig en total dealbreker och är vad jag skulle kalla användarfientligt.

Ska väl nämnas att en Android telefon nästan alltid funkar utmärkt, precis som den kommer från affären, efter att man följt inställningsguiden när den startas första gången, vill man inte behöver man inte göra mer för att använda den för ringa, mail, sms kartor, m.f saker.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

kollade både på ios 8 och android L, uppfattningen jag fick var att apple försöker fixa mycket med integrering mellan deras apparater (ipad, macbook, iphone) medan google satsat mer på mobilupplevelsen. eftersom jag inte äger någon annan apple produkt utan bara pc så kanske jag gynnas mer av att köpa android?
eller har ja fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

Hej vill inte ha krig mellan dessa..
Ska köpa ny lur har tidigare haft galaxy s3 i lite mer än två år men nu har
Batteriet lagt av och den har blivit jävligt seg. Har aldrig ägt en iPhone eller MacBook.
Såg nu att tele2 har bra student erbjudanden för mobil och abonnemang,
iPhone5s 250/ mån. Galaxy s5 270kr/mån. Lg g3 200 eller 250kr/mån
Sony z2 250/mån htc m8 tror jag var 300/mån

Vad skulle ni valt?
Tycker iOS verkar stabilare och flyter på bättre och känns inte som att de blir sega som android blir efter ett tag, varför blir det så btw med android?
Det jag gillar med android telefonerna är den lite större skärmen, bättre kamera och bättre skärm. Det som jag alltid varit mot Apple är att dom tar överpris för relativt dålig hårdvara.
Många som pratar om android säger ju att de är mycket mer öppet än iOS, men kan någon ge
Exempel på hur det är mer öppet som har använt båda operativsystemen?

S3 är sjukt seg på grund av samsung inte Android. det romet dom la på Android segar ner enormt. Speciellt med 4,3. Körde in omni 4,4 telen är bättre än när den var ny http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=103143. Nytt batteri går att fixa för några hundringar som detta http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar