Logitech Performance Mouse MX, Latency med sladd?

Permalänk
Medlem

Logitech Performance Mouse MX, Latency med sladd?

Tjenis

Går i tankarna på en Logitech Performance Mouse MX men har fortfarande en fråga obesvarad. Vad är det som gäller med sladden? Är den enbart till för laddning eller kör den som en trådad mus när man kör på sladd, dvs minskad latency?

Är det någon här som möjligen har koll på detta eller tom. har en och vet hur det är. Lyckas inte hitta någon info om hur det ligger till.

95% av min användning är inte spel/latency beroende så spelar inte jätte stor roll egentligen men skulle vara trevligt att veta.

//atriix

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Kabeln är bara till för laddning, musen fungerar inte som en trådad mus med sladden i. Jag kan inte hitta någon officiell källa på det annat än att Logitech är noga med att påpeka när någon av deras mus har den funktionen, som t.ex. G700s. Jag har dock en Performance MX själv, och den känns inte igen som någon sorts USB-enhet när jag kopplar in kabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Kabeln är bara till för laddning, musen fungerar inte som en trådad mus med sladden i. Jag kan inte hitta någon officiell källa på det annat än att Logitech är noga med att påpeka när någon av deras mus har den funktionen, som t.ex. G700s. Jag har dock en Performance MX själv, och den känns inte igen som någon sorts USB-enhet när jag kopplar in kabeln.

Ok, tack. Var det jag gissade på när det inte stod.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Jag äger en sådan och kan säga att det enda sladden gör är att ladda.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

Även jag har en sådan mus. Som folk ovan säger så är sladden enbart för laddning.

Om det är formen på musen du är ute efter (då den är extremt skön), men vill kunna köra både trådlöst och över kabel utan latency så rekommenderar jag Logitech G700s (som jag också har) då den är väldigt lik i formen.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB