Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem

Har Win 10 installerat och har kunnat ladda ner uppdateringar,men nu så får jag meddelelamde att jag måste ha ett konto för att ladda ner.Så jag försöker skapa ett då,men sedan när allt är klart så frågar den efter det gammla lösenordet det finns ju inget gammla lösenord,hur komma vidare???

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Har Win 10 installerat och har kunnat ladda ner uppdateringar,men nu så får jag meddelelamde att jag måste ha ett konto för att ladda ner.Så jag försöker skapa ett då,men sedan när allt är klart så frågar den efter det gammla lösenordet det finns ju inget gammla lösenord,hur komma vidare???

Du kan inte bara lämna rutan tom och ändå klicka på OK? Tror det var så jag gjorde när jag bytte till ett Microsoft-konto.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Gör jag det då atår det att "lösenordet är fel".

Även om jag loggar in med ett konto jag har som lösenordet stämmer på så kommer jag till rutan med gamla lösenordet.

Visa signatur

Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Hittade ett "gammalt" lösen ord som den accepterade så nu verkar det fungera..

Förresten var det "fast" eller "slow" man skulle använda??

Visa signatur

NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Hittade ett "gammalt" lösen ord som den accepterade så nu verkar det fungera..

Förresten var det "fast" eller "slow" man skulle använda??

Fast!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Du kan välja att inte ta emot drivrutiner alls i inställningarna, inget annat. Tyvärr.

skulle du vilja förklara vart man gör det för jag ser inte det... ?!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Har vi som kört tech preview fått upgradering till win pro fullversion i natt?

Texten i hörnet på skrivbordet där det sod tech preview är borta och om man högerklickar på datorn och tar properties så står det win 10 pro och inte tech preview längre

Märkte nyss nämligen att den gjort en updatering

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har vi som kört tech preview fått upgradering till win pro fullversion i natt?

Texten i hörnet på skrivbordet där det sod tech preview är borta och om man högerklickar på datorn och tar properties så står det win 10 pro och inte tech preview längre

Märkte nyss nämligen att den gjort en updatering

Jag uppdaterade W10 preview till Build 10240 den 16 juli och då försvann texten nere till höger på skrivbordet, Build 10240 kom till samtidigt både till dom som hade ställt in Slow och Fast för preview uppdatering så det är lite konstigt om du fick den i natt.

Här är en Swecklockers artikel från 16 juli som skriver om Build 10240 uppdateringen http://www.sweclockers.com/nyhet/20822-microsoft-fardigstalle...

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Jag uppdaterade W10 preview till Build 10240 den 16 juli och då försvann texten nere till höger på skrivbordet, Build 10240 kom till samtidigt både till dom som hade ställt in Slow och Fast för preview uppdatering så det är lite konstigt om du fick den i natt.

Här är en Swecklockers artikel från 16 juli som skriver om Build 10240 uppdateringen http://www.sweclockers.com/nyhet/20822-microsoft-fardigstalle...

jo verkar ju lite mysko hade den inställd på Fast och kört på sedan install i februari eller när de var.

och ä typ inte mer än nån/vecka sen jag fick 1015X nånting så var lite förvånad över att ha fått en ny igen så snart brukar iaf gå 3-4 veckor mellan updateringarna för mig av nån anledning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Kan man få stopp på att W update ska köra in drivrutinen till grafikkortet hela tiden. Den vill installera en drivrutin som inte änns nvidia har fått fram. Vad jag vet så är Version: 353.30 WHQL den senaste
medans update vill köra in 353.53 hela tiden. Så jag måste installera in min drivare stup i kvarten blir tokig på detta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gunner357:

Kan man få stopp på att W update ska köra in drivrutinen till grafikkortet hela tiden. Den vill installera en drivrutin som inte änns nvidia har fått fram. Vad jag vet så är Version: 353.30 WHQL den senaste
medans update vill köra in 353.53 hela tiden. Så jag måste installera in min drivare stup i kvarten blir tokig på detta.

353.54 är senaste, vad jag vet

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gunner357:

Vad jag vet så är Version: 353.30 WHQL den senaste

Skrivet av anon42512:

353.54 är senaste, vad jag vet
http://piclair.com/data/fuiz0.jpg

Det är korrekt, 353.54 är den absolut senaste för Windows 10.
http://www.overclock.net/t/1566267/nvidia-353-54-whql-windows...

Kör inte Windows 10 själv ännu utan tänker vänta till release men jag hoppas verkligen inte att Windows 10 kommer försöka få in nya grafikdrivrutiner hela tiden för jag skippar drivrutiner ganska ofta i och med att de kan strula med spel, speciellt i SLI.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Det är korrekt, 353.54 är den absolut senaste för Windows 10.
http://www.overclock.net/t/1566267/nvidia-353-54-whql-windows...

Kör inte Windows 10 själv ännu utan tänker vänta till release men jag hoppas verkligen inte att Windows 10 kommer försöka få in nya grafikdrivrutiner hela tiden för jag skippar drivrutiner ganska ofta i och med att de kan strula med spel, speciellt i SLI.

Varför har den inte kommit ut på Nvidias sida då. Jag har testa 353.54 den värkar funka bättre nu än för ett par dagar sedan. När allt blev som typ 3D. Bara det funkar som det ska så gör det inget att man blir på dyvlad en drivare.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Vet någon säkert om det är den skarpa verisonen av Windows 10 Pro man (vi) fick vid den sista updateringen?Står i alla fall att det är 10 Pro..

Visa signatur

NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Vet någon säkert om det är den skarpa verisonen av Windows 10 Pro man (vi) fick vid den sista updateringen? Står i alla fall att det är 10 Pro..

Den första 10240 versionen var väl subversion 16384 och nu är den uppe i 1639x någonting tror jag, så det är nog möjligt att de som sitter på t.ex. Windows 8.1 får en uppdaterad 10240 den 29:e Juli. Men det är ju alltid så, man måste alltid hämta hem nya uppdateringar.

Och så länge Windows 10 inte är släppt "på riktigt" så finns det ju ingen som kan säga med säkerhet att någon version som släpps innan dess är den skarpa versionen.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga inställningar för startmenyn?

Edit: Hittade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hur var det nu, var man tvungen att koppla MS-konto för att komma förbi build 10130 eller vad det nu var? Eller det kanske var något helt annat.. iaf så är jag fast på 10122 på en dator. Kör på fast ring, och den har startats om ett antal gånger. Får dock lite andra uppdateringar, såsom Defender definitions. Har fått och installerat 10240 på en annan maskin (virtuell) däremot. Har inte kopplat MS-konto på någon av dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Hur var det nu, var man tvungen att koppla MS-konto för att komma förbi build 10130 eller vad det nu var? Eller det kanske var något helt annat.. iaf så är jag fast på 10122 på en dator. Kör på fast ring, och den har startats om ett antal gånger. Får dock lite andra uppdateringar, såsom Defender definitions. Har fått och installerat 10240 på en annan maskin (virtuell) däremot. Har inte kopplat MS-konto på någon av dem.

Kolla så det är aktiverat och att du har verifierat ditt MS konto. Att jag missade att verifiera mitt konto kluddade till det för mig en gång.

Ok, såg att du inte kopplat ett MS konto till dom, tror det var fr.o.m. 10130 man var tvungen att ha ett konto kopplat till det för att få nya versioner.

Permalänk
Medlem

Försökte nyss installera Bank id 7.0 på den allra senaste builden,då kraschar installationsprogrammet..nån som kunnat installera det?

Även jr mediacenter 20
Även Wimp..

Visa signatur

NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Skrivet av Ryssen:

Försökte nyss installera Bank id 7.0 på den allra senaste builden,då kraschar installationsprogrammet..nån som kunnat installera det?

Även jr mediacenter 20
Även Wimp..

Bank Id är ej kompatibelt med Win 10 ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Bank Id är ej kompatibelt med Win 10 ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, nu ska det vara det. Har dock ej provat själv.

https://support.bankid.com/sv/felavhjalpning/systemkrav

@Ryssen Jag kör Mobilt BankID. Har du provat det, eller måste det vara BankID?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Körde win 8.1 förut och har reserverat en kopia till mig.
Men har installerat win7 som jag kör nu, kommer man kunna ladda ner win10 och installera om en fräsh version eller måste jag installera win 8.1 och köra upgrade?

Visa signatur

| Intel i9 14900K | RTX 4070ti |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Avstängd

BankID 7.0.0 fungerar utmärkt på Windows 10 build 10240.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Körde win 8.1 förut och har reserverat en kopia till mig.
Men har installerat win7 som jag kör nu, kommer man kunna ladda ner win10 och installera om en fräsh version eller måste jag installera win 8.1 och köra upgrade?

Du måste uppgradera från något, 7/8/8.1. Sen när du gjort det kan du installera en ren Windows 10 när MS släppt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Du måste uppgradera från något, 7/8/8.1. Sen när du gjort det kan du installera en ren Windows 10 när MS släppt det.

Tackar för svaret!
Men det går fint att upgradera från 7:an fast det var från 8.1 jag reserverade en kopia från?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obalaan:

Tackar för svaret!
Men det går fint att upgradera från 7:an fast det var från 8.1 jag reserverade en kopia från?

En reservation krävs inte för att kunna uppgradera till Windows 10, allt det gör är att du har möjlighet att få Windows 10 lite tidigare (någon gång efter 29'e juli). Men om du vill ha Windows 10 så fort som möjligt till båda dina datorer så måste du reservera det på båda.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Tackar för svaret!

Du kan väl reservera en kopia från 7:an också?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Du kan väl reservera en kopia från 7:an också?

Har inte fått någon ikon om det....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Har inte fått någon ikon om det....

Då får du se till att du får det Har du installerat allt i Windows Update? Det finns en del skrivet i Sweclockers forum, om hur man får fram ikonen, det är bara att söka

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Gällande oönskade uppdateringar:
http://www.zdnet.com/article/microsoft-releases-tool-to-hide-...