Windows Surface Pro (2/3) VS Intous touch and pen

Permalänk

Windows Surface Pro (2/3) VS Intous touch and pen

Hej!

Är lite sugen på att införskaffa mig en Surface pro. Mina användningsområden kommer att vara följande:
Anteckna (lektioner)
Skissa upp projektideér (mindmaps osv)
Göra riktiga skisser (läser industriell design), vilket program lämpar sig bäst här photoshop?
Arbeta i Indesign
Kunna göra presentationer Power Points etc.
Skriva arbeten (Word)

Surfa runt
Ta med överallt

Tanken var först att jag skulle köpa en ritplatta (exempelvis Intous touch and pen medium), så att mina skisser hamnar direkt på datorn istället. Jag blev då introducerad till Surface av en kompis och tyckte det såg ut som ett rimligt alternativ.

Tanken är alltså att jag ska kunna använda denna genom hela designprocessen från skisserna på de första idéerna till redovisning av en färdig produkt. Hur tror ni den lämpar sig till detta? Vilken prestanda behöver jag? Är det värt att lägga de extra pengarna för att få en trea eller duger tvåan lika gott? Eller är det helt enkelt bara bättre att köpa en bra ritplatta och använda den tillsammans med min nuvarande Macbook Pro från 2011?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

//Simon

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Surface Pro, har en och är riktigt nöjd. Pluggar själv till arkitekt och använder min till liknande saker som du tänker dig göra. Köpte en SP2 då jag giller det mindre formatet bättre.

Det finns dock aldrig något som slår ett vanligt, hederligt skissblock! Så kom ihåg att alltid komplettera med det

Permalänk
Skrivet av bulan880:

Kan verkligen rekommendera Surface Pro, har en och är riktigt nöjd. Pluggar själv till arkitekt och använder min till liknande saker som du tänker dig göra. Köpte en SP2 då jag giller det mindre formatet bättre.

Det finns dock aldrig något som slår ett vanligt, hederligt skissblock! Så kom ihåg att alltid komplettera med det

Tack för svar!
Sant, så sant! Det kommer finnas med ett bra tag till

Ha det gott!