Vill uppgradera min dator för CS:GO

Permalänk
Avstängd

Vill uppgradera min dator för CS:GO

Hej jag har en dator som jag vill byta ut delarna som finns i den, Jag har en gammal proccesor och grafikkort som jag skulle vilja byta med lite bättre delar som klarar cs go på höga inställningar utan problem.
de är
Amd athlon 64 x2 5000+ 2.60 ghz
Ati radeon 3600 hd
5 gb ram
ASUSTek Computer INC. NODUS3 (Socket AM2 ) moderkort
500 gb hard
460w nättagg
Jag vill inte ha svar med att spara till en nyare dator. men spara till nyare delar skulle gå bra för mig,
tack för dig som hjälper mig.

Permalänk
Medlem

För din del är byta delar nästan samma sak som att bygga en ny dator, du behöver nytt moderkort, CPU, DDr3 minnen, grafikkort och förmodligen ett nytt nätaggregat.

Hur mycket har du tänkt lägga?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Det är antingen att köpa helt nytt, eller börja leta begagnade delar där. Så värst mycket bättre är det nog svårt att få det om du inte börjar med nytt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Ett begagnat HD 5770 kanske skulle ge något bättre prestanda för en billig peng. Men annars behöver du i princip byta det mesta

Ny Processor
och då måste du ha nytt moderkort
och då måste du köpa nya minnen...

sen så skulle ett nytt graffikkort inte sitta fel heller

Här har du en billig uppgradering som skulle ge en jäkla skillnad för dig:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7502577/billig-gaming

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Precis som han ovan för mig sa, Dock skaffa en 212 evo kylare så kan du överklocka din prolle rejält och uppnå bättre prestanda

Permalänk
Avstängd

jag tänker på att köpa kundvagnen men finns det något billiggare en den. jag tänker bara på att köra cs go och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbeking24:

jag tänker på att köpa kundvagnen men finns det något billiggare en den. jag tänker bara på att köra cs go och inget annat.

Billigare än så går det inte att få, du får leta efter något begagnat om du vill ha det billigare. Moderkort, en 2500k och lite ram ska du kunna hitta för under 1000kr

// Inredigerat för att undvika bump: Tråd flyttad, rubrik redigerad - MOD //

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

Ok men tror ni att min dator klarar hd 7730 eller kmr den att bottleneck
Amd athlon 64 x2 5000+