Bästa operatör för bredband, telefoni och TV (fiber)

Permalänk
Medlem

Bästa operatör för bredband, telefoni och TV (fiber)

Hej! Familjen funderar på att skaffa fiber men vilket är bäst och billigast om man vill ha hela paketet, alltså bredband (100/10), telefoni och TV? Har inte lyckats hitta något bra pris där man får många kanaler. Är det bästa att köpa bredband + telefoni från en operatör och sedan TV från en annan, eller blir det bara krångligt? Har kollat på AllTele men kan inte se deras priser och bahnhof kan jag inte få exakt pris på hela paketet.

Uppskattar all hjälp!

Permalänk
Medlem

Oftast så går iptv sändningarna genom stadsnätet och inte via vald leverantör, det styr även vad för iptv du kan få, det tjänster som stadsnätet erbjuder.

Alltele gjorde nyligen ett Canal Digital förvärv, men det handlar bara om Canal Digital kunder i ComHems nät om jag uppfattade det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Oftast så går iptv sändningarna genom stadsnätet och inte via vald leverantör, det styr även vad för iptv du kan få, det tjänster som stadsnätet erbjuder.

Alltele gjorde nyligen ett Canal Digital förvärv, men det handlar bara om Canal Digital kunder i ComHems nät om jag uppfattade det rätt.

Okej, vet du vad jag borde ta för operatör för att få bra med kanaler, bredband och telefoni till ett bra pris?

Permalänk
Medlem

Hej du får gå in och se vilka operatörer som finns i ditt nät och se på deras pris listor

Permalänk
Rekordmedlem

Det brukar inte vara några problem att ha olika operatörer för olika tjänster men ibland så ger de ju paketrabatter för "trippleplay" men det gäller ju att de har de kanaler man vill ha också, själv så kikar jag bara på gratisutbuden via diverse playtjänster och är nöjd med det, fast telefon har jag sagt upp när jag fick fiber och inte hade nån anledning att behålla det pga lägre pris i paket med adsl, jag ringer oerhört lite "normala samtal" så mobilen får duga tillsammans med Skype, jag kör mest videosamtal via Skype, både i datorn och via mobilen (wifiansluten) och nån gång om året så blir det ett "gammaldags" telefonsamtal via mobilen också.
Det går ju även att ringa det vanliga telefonnätet via Skype om man vill, det finns båda abb och förbetald tjänst.

När det gäller tv så har du de flesta svenska playtjänsterna länkade från
http://webb-tv.nu/
Sedan finns det mängder med Engelskspråkiga tjänster typ Hulu och BBC som är de jag brukar kolla via, de kräver däremot ett webbläsartillägg typ Hola för att fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

De som brukar ha alla tjänsterna är väl: Telia , Bredbandsbolaget, Comhem.
Ja kort sagt de 3 dyraste leverantörerna.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

De leverantörerna som erbjuder alla tjänster och som finns i stadsnätet är telia, bahnhof, alltele och viasat, sedan finns det även andra leverantörer som erbjuder t.ex. bara tv och bredband eller telefoni och bredband. Vilken leverantör av de 4 nämnda är stabilast och hade ni valt? Någon som vet Allteles pris på bredband (100/10), telefoni och tv, jag kan inte se det eftersom vi inte har fiber än.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av finally:

De leverantörerna som erbjuder alla tjänster och som finns i stadsnätet är telia, bahnhof, alltele och viasat, sedan finns det även andra leverantörer som erbjuder t.ex. bara tv och bredband eller telefoni och bredband. Vilken leverantör av de 4 nämnda är stabilast och hade ni valt? Någon som vet Allteles pris på bredband (100/10), telefoni och tv, jag kan inte se det eftersom vi inte har fiber än.

Priserna beror på vilket nät du är ansluten med så det skiljer, från 179 kr/månad står det ju på deras hemsida, har du sökt på din adress hos dem ? Om du inte får nån träff där får du nog kontakta deras kundtjänst och fråga om inte de som driver nätet har uppgifterna, vet du vem som driver nätet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.