Smartklocka för löpning/powerwalk? (LG G R?)

Permalänk
Medlem

Smartklocka för löpning/powerwalk? (LG G R?)

Skulle behöva komma ut och jogga och powerwalka lite i vår/sommar för hälsans skull och tekniknörd som man är behöver man något att inspireras av...

Funderar därför på om en LG G Watch R skulle passa.

1. Fungerar pulsmätaren bra?
2. Har den stegräknare (alt. använder accelerometern)?
3. Fungerar det bra att lägga in musik från Google Music på den och spela upp till BT-lurar?
4. Finns det "roliga" träningsappar till den?

Eller skulle någon av de andra Android Wear-klockorna passa bättre?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Skulle behöva komma ut och jogga och powerwalka lite i vår/sommar för hälsans skull och tekniknörd som man är behöver man något att inspireras av...

Funderar därför på om en LG G Watch R skulle passa.

1. Fungerar pulsmätaren bra?
2. Har den stegräknare (alt. använder accelerometern)?
3. Fungerar det bra att lägga in musik från Google Music på den och spela upp till BT-lurar?
4. Finns det "roliga" träningsappar till den?

Eller skulle någon av de andra Android Wear-klockorna passa bättre?

/hulle.

1. Den halvfungerar. Mäter bara när du säger åt den.
2. Den har stegräknare.
3. -
4. -

Satsa på en Fitbit HR(Hearth Rate) istället.

Längre batteritid. Tål mer.

LG G Watch R är en trevlig accessoar, men skulle inte rekommendera den som träningsklocka.

Ja jag har en själv

Wear-klockorna är nog inte direkt anpassade för träning, vill jag påstå.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Om du vill ha nånting som är direkt anpassad för träning och inget annat så gör du bättre i att investera i en Polar.
Negativt: Ingen möjlighet att spela upp musik what so ever vad jag vet.
Positivt: Batteritid på upp emot 1 år. Har en gammal själv och flertalet bekanta som har renodlade träningsarmband från Polar i första hand, men även en del som använder Tomtoms sportklockor.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

1. Den halvfungerar. Mäter bara när du säger åt den.
2. Den har stegräknare.
3. -
4. -

Satsa på en Fitbit HR(Hearth Rate) istället.

Längre batteritid. Tål mer.

LG G Watch R är en trevlig accessoar, men skulle inte rekommendera den som träningsklocka.

Ja jag har en själv

Wear-klockorna är nog inte direkt anpassade för träning, vill jag påstå.

Det finns appar som Cinch (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ryansteckle...) som kan mäta din puls konstant. Du skulle inte vilja testa den på din LG? Om den verkar mäta rätt och så.

Ok, men om jag säger som så, är den värdelös som träningsklocka?

Skrivet av Adam West:

Om du vill ha nånting som är direkt anpassad för träning och inget annat så gör du bättre i att investera i en Polar.
Negativt: Ingen möjlighet att spela upp musik what so ever vad jag vet.
Positivt: Batteritid på upp emot 1 år. Har en gammal själv och flertalet bekanta som har renodlade träningsarmband från Polar i första hand, men även en del som använder Tomtoms sportklockor.

Jag springer inte seriöst, utan behöver bara komma ut och jogga lite och behöver någon teknikgrej för att motivera mig.

Fördelen med att köpa någon med Android Wear är att jag kan köpa den för halva priset via företaget (som sysslar med apputveckling).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Skulle behöva komma ut och jogga och powerwalka lite i vår/sommar för hälsans skull och tekniknörd som man är behöver man något att inspireras av...

Funderar därför på om en LG G Watch R skulle passa.

1. Fungerar pulsmätaren bra?
2. Har den stegräknare (alt. använder accelerometern)?
3. Fungerar det bra att lägga in musik från Google Music på den och spela upp till BT-lurar?
4. Finns det "roliga" träningsappar till den?

Eller skulle någon av de andra Android Wear-klockorna passa bättre?

/hulle.

Själv är jag grymt sugen på en Garmin vivoactive med pulsband när den släpps, ca 2,8k "smart" klocka, 3 veckor batteri, 10 h vid gps användning, vattentät så man kan simma med den ( ett av mina krav på klocka)

Inge möjlighet att spara musik på tror jag,

/am86

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det finns appar som Cinch (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ryansteckle...) som kan mäta din puls konstant. Du skulle inte vilja testa den på din LG? Om den verkar mäta rätt och så.

Ok, men om jag säger som så, är den värdelös som träningsklocka?

Appen strulade. Gick inte att lägga till Google-kontot.

Nej helt värdelös är den inte. Får du den till halva priset så är det väldigt bra pris.

Vilka andra Android-Wear-klockor kollar du på?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Appen strulade. Gick inte att lägga till Google-kontot.

Nej helt värdelös är den inte. Får du den till halva priset så är det väldigt bra pris.

Vilka andra Android-Wear-klockor kollar du på?

Synd att den inte fungerade, den rekommenderades starkt på XDA just för att den mätte pulsen aktivt, som ett klassiskt pulsband.

Egentligen är det väl bara GW R nu. Först kollade jag på Sony SW 3 då den har inbyggd GPS, men då har den ingen pulsmätare, sämre skärm och är designmässigt betydligt tråkigare.

Moto 360 är några hundralappar billigare men verkar också sämre på det mesta.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Du måste ha pulsband för att få pulsen mätt, så enkelt är det; det finns inga klockor och liknande som kan mäta pulsen på ett ens halvbra sätt. Ditt bästa köp är nog en Sony SW3 så kan du i alla fall vara ute och träna utan att ha telefonen med. Nackdelen med pulsmätare går bort eftersom...ja, ingen annan har en fungerande sådan heller. Och designmässigt är den inte SÅ illa - snyggare IRL än på bild i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Du måste ha pulsband för att få pulsen mätt, så enkelt är det; det finns inga klockor och liknande som kan mäta pulsen på ett ens halvbra sätt. Ditt bästa köp är nog en Sony SW3 så kan du i alla fall vara ute och träna utan att ha telefonen med. Nackdelen med pulsmätare går bort eftersom...ja, ingen annan har en fungerande sådan heller. Och designmässigt är den inte SÅ illa - snyggare IRL än på bild i alla fall.

Jo det verkar ju inte bättre. Jag undrar om jag skulle trivas i övrigt (när man inte tränar) med en SW3 dock.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag använder Sony Smartwatch 3 som löparklocka med runkeeper - fungerar fint

Går även bra att lägga över musik direkt till klockan (via Google play music) och lyssna via trådlösa bluetooth hörlurar när man springer.

Informationen synkroniseras smidigt över till telefonen via bluetooth när man kommer tillbaka från löprundan.

Förbrukar inte alltför mycket batteri trots att man använder både den inbyggda gps:en på klockan och musikspelaren samtidigt

Personligen tycker jag att den är en bättre lösning än renodlade träningsklockor - men det är kanske inte alla som håller med mig på den punkten.

Permalänk
Keeper of Traditions

Något sådant här, kanske?
http://www.swedroid.se/en-forsta-titt-pa-traningsklockan-with...

Så slipper du hålla på och ladda klockan stup i kvarten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.