Permalänk
Medlem

obehöriga i datorn

Har fått indikationer på att personer i samma hus kan övervaka min dator.

Att obehöriga i realtid kan se vilka sajter jag är inne på är jag nästan helt säker på, dessutom misstänker jag starkt att obehöriga i realtid helt eller delvis kan följa vad jag gör på skärmen även när jag inte har webbläsaren påkopplad. Det sista är jag dock inte helt säker på.

(1) Operativsystem : Windows XP.

(2) Webbläsare : Firefox.

(3) Virusprogram : Avast.

(4) Fast internet-anslutning i flerfamiljshus.

(5) "Trådlös internet anslutning" är inaktiverad i kontrollpanelen.

(6) Brandvägg aktiverad : tidigare med undantag för Firefox, undantaget har jag nu avmarkerat.

(7) Firefox nätverksinställningar har tidigare varit inställd på "använd systemets proxyinställningar", detta har jag nu ändrat till "ingen proxy". Omstart av Firefox och datorn ändrar INTE denna inställning, dvs datorn behåller nu värdet "ingen proxy".

(8) Virus-scanning med Avast visar inga infekterade filer, men visar att några filer har nekad åtkomst.

(9) Det tar lång tid (ca fem, sex minuter) att starta datorn och en ruta somsäger att "wkscal.exe" inte kan hittas dyker upp.

Så vitt jag förstår är det möjligt att min dator har kopplat upp sig mot en proxy-server och att obehöriga den vägen har kunnat gör intrång.

Är tacksam för info i ämnet. Hur går det till, vilka virus är inblandade och vilka kunskaper behövs?

(a) Har min ändring av inställningen i Firefox har satt stopp för uppkoppling via proxy?

(b) Antag att datorn kopplar upp sig mot en proxy-server, kan en utomstående då även se vad jag gör på själva datorn, alltså inte bara på nätet?

(c) Vore det även (teoretiskt) möjligt för utomstående (i huset) att p.g.a. proxyanslutning installera och/eller manipulera filer på min dator...

(d) Kan min dator skicka iväg data trådlöst trots att trådlöst nätverk är inaktiverat? Hur kan man vara säker på att datorn inte sänder iväg data trådlöst utan att man vet om det?

Permalänk

Skulle vara spännande att veta vilka indikationer du har. Du verkar misstänka virus och man in the middle-attacker, vilket skulle betyda att någon du lever med är lite mer datorvan än en medelsvensson och tycker dina surfvanor är riktigt spännande

Om du bli avlyssnad i realtid känns en keylogger troligast. Alternativt att någon loggar din trafik via en delad router. Jag skulle slå in datorn i aluminiumfolie för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

indikationerna är hörbara "reaktioner" från lägenheten under... det rör sig alltså om helt utomstående personer...

vem kan installera en "delad router"...?

var söker jag efter en keylogger? borde inte virusprogrammet hitta en sådan?

Permalänk
Medlem

Teoretiskt så skulle någon kunna köra en transparent proxy (dvs inget du kan se/göra någonting åt) om den har tillgång till en brandvägg som stödjer det och du ligger bakom den. Med det sagt så är jag hyffsat skeptisk till att så är fallet här då det först och främst används i företagsmiljöer.

Vad är det för hus och hur ser situationen ut med nätverk/internetabbonemang ut? Är det så att du vid någon punkt lämnat datorn sårbar/öppen så de kan fått in någon skit i den?

Prova att köra Malwarebytes antimalware, den hittar ibland saker som inte Avast plockat upp. Personligen så hade jag nog tagit det säkra före det osäkra och blåst hela datorn och därefter använt VPN för att göra det lite svårare för de potentiellt illvilliga.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta en rejäl funderare på om det verkligen är en befogad rädsla du har här, är det verkligen så ofta du har fått reaktioner? Är de verkligen ett säkert tecken?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag skulle ta en rejäl funderare på om det verkligen är en befogad rädsla du har här, är det verkligen så ofta du har fått reaktioner? Är de verkligen ett säkert tecken?

ja, tyvärr...

Permalänk
Medlem

Utan mer information om hur nätverkslösningen i huset ser ut är det tämligen svårt att hjälpa dig.

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslöst/ohjälpsamt svar enligt §1.6
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Teoretiskt så skulle någon kunna köra en transparent proxy (dvs inget du kan se/göra någonting åt) om den har tillgång till en brandvägg som stödjer det och du ligger bakom den. Med det sagt så är jag hyffsat skeptisk till att så är fallet här då det först och främst används i företagsmiljöer.

Vad är det för hus och hur ser situationen ut med nätverk/internetabbonemang ut? Är det så att du vid någon punkt lämnat datorn sårbar/öppen så de kan fått in någon skit i den?

Prova att köra Malwarebytes antimalware, den hittar ibland saker som inte Avast plockat upp. Personligen så hade jag nog tagit det säkra före det osäkra och blåst hela datorn och därefter använt VPN för att göra det lite svårare för de potentiellt illvilliga.

Tack för seriöst svar...

Det är ett stort hyreshus med fast bredband... min trådlösa anslutning är inaktiverad...

Om du med öppen menar "fysiskt obevakad" så att obehörig person suttit vid tangentbordet, så nej, det är högst osannolikt...

Det är inte så mycket surfandet som bekymrar mig som om nån kan komma åt lösenord och sånt och läsa e-post meddelanden som jag skriver...

Jag undrar även om det är möjligt att t ex nån från fastighetsbolaget kan vara inblandad...

Ska testa Malwarebytes...

Permalänk
Rekordmedlem

Det går kanske att komma åt informationen i nätverket om den är okrypterad och nån har tillgång till nätverkshårdvaran, du kör dessutom xp vilket är en säkerhetsrisk i sig, har du en gammal dator då fundera på om du inte ska gå över till Linux i stället för xp om du vill hålla liv i den, annars byt till ett modernare win som fortfarande får säkerhetsuppdateringar och undvik för allt i värden gamla versioner av IE.
De trådlösa nätverkskorten brukar ha en fysisk strömbrytare och är den av så är det av på riktigt och då kan ingen mjukvara starta det, är du orolig över wifi så plocka ut nätverkskortet i så fall, det sitter troligen i sockel och nås nog lätt via en lucka i botten på datorn, som väl är en laptop ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Utan mer information om hur nätverkslösningen i huset ser ut är det tämligen svårt att hjälpa dig.

jag har ingen sådan teknisk information mer än om att det rör sig om ett bredband-stadsnät... måste ta reda på mer om detta...

tidigare, innan jag inaktiverade trådlöst, så fick jag upp en ruta med info om vilka trådlösa nätverk som fanns i närheten, men som sagt, jag har alltid använt det fasta nätverket för att surfa...

frågan är om det kan skickas iväg trådlös data från min dator trots att jag inaktiverat trådlöst...

Skrivet av mrqaffe:

Det går kanske att komma åt informationen i nätverket om den är okrypterad och nån har tillgång till nätverkshårdvaran, du kör dessutom xp vilket är en säkerhetsrisk i sig, har du en gammal dator då fundera på om du inte ska gå över till Linux i stället för xp om du vill hålla liv i den, annars byt till ett modernare win som fortfarande får säkerhetsuppdateringar och undvik för allt i värden gamla versioner av IE.
De trådlösa nätverkskorten brukar ha en fysisk strömbrytare och är den av så är det av på riktigt och då kan ingen mjukvara starta det, är du orolig över wifi så plocka ut nätverkskortet i så fall, det sitter troligen i sockel och nås nog lätt via en lucka i botten på datorn, som väl är en laptop ?

tack för info, ska undersöka...

datorn är ingen laptop utan en stationär låda...

Inlägg sammanfogade. Använd [Citera flera] eller [Redigera].
Permalänk
Medlem

det är inte helt enkelt, men ladda ner Nessus Home och scanna din dator för sårbarheter.
http://www.tenable.com/products/nessus-home

har din dator en publikt tillgänglig IP-adress? Överväg att sätta en router med brandvägg framför.

Permalänk
Entusiast

Är man misstänksam att man har obehörig access i datorn, och inte kan spåra upp det, så är de enklaste och effektivaste en formatering och ominstallation. Undvik att återanvända misstänkt infekterade filer. Helst bör ni även bekräfta att er Windows-skiva är ren den också. Använd helst den pressade originalskivan när ni återinstallerar Windows.

Har någon i er bekantskapskrets hjälp er med installationer av operativsystem och/eller mjukvaror på senare tid så kolla upp källorna även där. Har ni fått en Windows XP ISO-fil med diverse "godis" slipstreamat, så har ni även en misstänkt punkt av infektion där.

Har ni väldigt hjälpsamma grannar/vänner/bekanta i er närhet som hjälper er extra mycket med er IT? Var på er vakt, men klipp inte av banden till vänner bara för en misstankes skull.

Men det finns en annan punkt att misstänka: Hushållens gemensamma knytpunkt. Har någon obehörig lyckats ta sig in i det utrymme som patchskåp med switchar och annan utrustning från er internetleverantör huserar?
Där kan någon ha satt upp en "man in the middle" konfiguration på hela nätverket. Ring er ISP och berätta om era misstankar. De bör då inspektera utrymmet efter obehörig utrustning som "smugit sig in", och även byta lås och säkra upp utrymmet.

En punkt till att misstänka: Er leverantör av IT-lösningen kan ha konfigurerat hela klabbet riktigt uselt. Är det så att hela nätverket mellan hushållen är konfigurerat som ett gemensamt LAN, så har alla access till varandras datorer genom att bara ansluta sig till sina respektive uttag. Och det hjälper inte att själv installera en brandvägg vare sig det är en mjukvara eller dedikerad router. Svagheten ligger bortanför nätverksuttaget.
Detta är en allvarlig situation, och är för leverantören/ansvariga straffbart. Detta är skrämmande vanligt i samfälligheter och andra bostadssituationer. Lokala styrelser kan ha bestämt sig för att hyra in en billig skojarfirma till att fixa nätverken, som i sin tur gjort ett uselt jobb säkerhetsmässigt sett.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Jag hoppas någon kan hjälpa dig med din tekniska frågeställning, men av dina svar att döma låter du paranoid (jag är seriös och försöker inte vara nedlåtande), det finns flera olika orsaker till liknande vanföreställningar och förföljemaniska tendenser. Allt ifrån psykoser triggade av alkohol eller droger till schizofreni och olika former av depressioner.

Först trodde jag du var oroliga för att personer du bodde ihop med kollade din surfhistorik, men förstår nu att du menar grannar som du inte angett någon speciell relation till och misstänker att fastighetsbolaget kan vara inblandat. Om du är seriös i din fråga tror jag att du skulle må bra av att prata med någon om situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

det är inte helt enkelt, men ladda ner Nessus Home och scanna din dator för sårbarheter.
http://www.tenable.com/products/nessus-home

har din dator en publikt tillgänglig IP-adress? Överväg att sätta en router med brandvägg framför.

jag antar att adressen är publikt tillgänglig, jag surfar inte med nåt anonymitets-program om det är det du menar... vad har det för betydelse i detta fall ?

vet nätt och jämt vad router är, så jag kan knappast laborera med sånt...

Skrivet av SysGhost:

Är man misstänksam att man har obehörig access i datorn, och inte kan spåra upp det, så är de enklaste och effektivaste en formatering och ominstallation. Undvik att återanvända misstänkt infekterade filer. Helst bör ni även bekräfta att er Windows-skiva är ren den också. Använd helst den pressade originalskivan när ni återinstallerar Windows.

Har någon i er bekantskapskrets hjälp er med installationer av operativsystem och/eller mjukvaror på senare tid så kolla upp källorna även där. Har ni fått en Windows XP ISO-fil med diverse "godis" slipstreamat, så har ni även en misstänkt punkt av infektion där.

Har ni väldigt hjälpsamma grannar/vänner/bekanta i er närhet som hjälper er extra mycket med er IT? Var på er vakt, men klipp inte av banden till vänner bara för en misstankes skull.

Men det finns en annan punkt att misstänka: Hushållens gemensamma knytpunkt. Har någon obehörig lyckats ta sig in i det utrymme som patchskåp med switchar och annan utrustning från er internetleverantör huserar?
Där kan någon ha satt upp en "man in the middle" konfiguration på hela nätverket. Ring er ISP och berätta om era misstankar. De bör då inspektera utrymmet efter obehörig utrustning som "smugit sig in", och även byta lås och säkra upp utrymmet.

En punkt till att misstänka: Er leverantör av IT-lösningen kan ha konfigurerat hela klabbet riktigt uselt. Är det så att hela nätverket mellan hushållen är konfigurerat som ett gemensamt LAN, så har alla access till varandras datorer genom att bara ansluta sig till sina respektive uttag. Och det hjälper inte att själv installera en brandvägg vare sig det är en mjukvara eller dedikerad router. Svagheten ligger bortanför nätverksuttaget.
Detta är en allvarlig situation, och är för leverantören/ansvariga straffbart. Detta är skrämmande vanligt i samfälligheter och andra bostadssituationer. Lokala styrelser kan ha bestämt sig för att hyra in en billig skojarfirma till att fixa nätverken, som i sin tur gjort ett uselt jobb säkerhetsmässigt sett.

du har rätt, det är ganska allvarligt... jag ska försöka smälta den nya info som jag fått här på forumet, sen får jag avgöra hur jag ska gå vidare, t ex om jag ska kontakta fastighetsägaren... jag känner dock att jag behöver ställa fler frågor här först, för att bena upp problemet helt och hållet, men det får bli i morgonkväll... mitt intryck just nu är att det rör sig om ett ganska ovanligt fenomen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av clochard:

jag antar att adressen är publikt tillgänglig, jag surfar inte med nåt anonymitets-program om det är det du menar... vad har det för betydelse i detta fall ?

vet nätt och jämt vad router är, så jag kan knappast laborera med sånt...

tryck på Start > Kör och skriv "cmd", tryck enter
skriv "ipconfig", notera din ip-adress

gå till sidan whatismyipaddress.com och jämför adressen med den du noterade ovan. är det samma adress?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av clochard:

datorn är ingen laptop utan en stationär låda...

Har du monterat ett wifikort i den så plocka ut det i så fall så slipper du oroa dig för allt som har med wifi att göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Vi kan väl börja med att du fortfarande kör Windows XP.

Troll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

tryck på Start > Kör och skriv "cmd", tryck enter
skriv "ipconfig", notera din ip-adress

gå till sidan whatismyipaddress.com och jämför adressen med den du noterade ovan. är det samma adress?

ja, det är samma adress... vad betyder detta ?

Skrivet av mrqaffe:

Har du monterat ett wifikort i den så plocka ut det i så fall så slipper du oroa dig för allt som har med wifi att göra.

vet ej om det finns sådant kort, om det finns så har det suttit där när jag köpte datorn (sex-sju år sedan tror jag), jag har alltså inte själv monterat dit nåt...

ska undersöka...

Permalänk
Medlem

Steg ett. Installera ett OS som fortfarande uppdateras. Linux-varianter finns det gott om. Beroende på hårdvara så går det även bra med Windows 7-8-10.
Nästa steg, anslut till någon VPN tjänst. Om någon fortfarande kan se vad du hittar på när du är vid datorn, är det åtminstone inte grannen...

I realiteten misstänker jag att det inte är ett problem i realiteten. Men du behöver verkligen en ny dator / uppgradering till ett nyare OS.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av clochard:

kanske, men det utesluter tyvärr inte att det är nåt skumt med datorn också, eller hur...

det är ett par år sedan jag började misstänka detta, men jag sköt det ifrån mig som ren noja... nu måste jag ta det på allvar...

Det första du bör göra är att bli av med xp i så fall, och har du inte monterat in ett wifikort själv så lär det inte finnas i datorn eftersom det inte är normalt i stationära datorer.

Visa signatur

Permalänk

varför inte gå över till Linux / ubuntu om du nu tror att det finns keyloggers i datorn och du slipper XP som läcker som ett såll även fast du har antivirus och brandvägg.

angående wifi-kort finns det två olika sorter interna (sitter oftast i märkesdatorer HP, Acer,) ta ut svart/vit kabel= kortet har inte längre nån antenn.

PCI, skruva ut antennerna ta ut kortet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det första du bör göra är att bli av med xp i så fall, och har du inte monterat in ett wifikort själv så lär det inte finnas i datorn eftersom det inte är normalt i stationära datorer.

jo, det är riktigt, jag inser att jag måste uppdatera min utrustning... men frågan vad som faktiskt inträffat är en helt separat fråga...

Skrivet av Grönahunden:

varför inte gå över till Linux / ubuntu om du nu tror att det finns keyloggers i datorn och du slipper XP som läcker som ett såll även fast du har antivirus och brandvägg.

angående wifi-kort finns det två olika sorter interna (sitter oftast i märkesdatorer HP, Acer,) ta ut svart/vit kabel= kortet har inte längre nån antenn.
http://img.tradera.net/medium/550/202607550_14f9d2a9-5d98-40c...

PCI, skruva ut antennerna ta ut kortet.
http://www.adapter.se/store/thumbnail/1812200030247727/pci-ko...

jag måste byta utrustning/operativsystem, ja, det är ju så omständligt bara...

ska öppna burken i morgon och titta hur det ser ut...

Permalänk
Medlem

Har du datorn kopplad med nätverkskabel till en router? Om ja, har routern även trådlöst inbyggt? Eller är datorn kopplad direkt till ett nätverksuttag i väggen?

Har du kollat nätverksaktivitet i Windows?

Starta om datorn, starta inget annat utan skriv direkt "netstat -a" i cmd.exe (start-> kör-> cmd.exe).

Kopiera och klista in listan här så vi kan ta en titt på vad som är aktivt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Som många andra poängterat så har du ett gammalt OS som inte uppdateras längre vilket ökar säkerhetsriskerna. Vad har du för hårdvara/vilken dator rör det sig om?

Rekommenderar personligen att du installerar Ubuntu/Linux Mint eller någon annan Linux distribution, eller Windows 7/8.1 även om problemet löser sig. Helst Linux då jag antar att du har ett äldre system och Linux funkar bättre på sådana än vad Windows gör.

Svar till § 1 raderat.
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Börja med att formatera/installera en nyare version av Windows.

När du har gjort det så tycker jag att du ska prata med personen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen.*
Även ett flertal inlägg sammanfogade, använd funktionerna [Citera flera] eller [Redigera].

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Har du datorn kopplad med nätverkskabel till en router? Om ja, har routern även trådlöst inbyggt? Eller är datorn kopplad direkt till ett nätverksuttag i väggen?

Har du kollat nätverksaktivitet i Windows?

Starta om datorn, starta inget annat utan skriv direkt "netstat -a" i cmd.exe (start-> kör-> cmd.exe).

Kopiera och klista in listan här så vi kan ta en titt på vad som är aktivt.

datorn är kopplad till ett nätverksuttag i väggen...

jag kollade nätverksaktivitet när misstankarna började för ett par år sedan, men kunde inte utröna nåt då... här följer netstatdump gjord nu:

C:\>netstat -a

Aktiva anslutningar

Prot. Lokal adress Extern adress Status
TCP ditt-6cb20de213:epmap ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:microsoft-ds ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:1027 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:5152 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12025 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12080 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12110 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12119 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12143 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12465 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12563 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12993 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:12995 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:27275 ditt-6cb20de213:0 LISTENING
TCP ditt-6cb20de213:netbios-ssn ditt-6cb20de213:0 LISTENING
UDP ditt-6cb20de213:microsoft-ds *:*
UDP ditt-6cb20de213:isakmp *:*
UDP ditt-6cb20de213:4500 *:*
UDP ditt-6cb20de213:ntp *:*
UDP ditt-6cb20de213:1033 *:*
UDP ditt-6cb20de213:1900 *:*
UDP ditt-6cb20de213:ntp *:*
UDP ditt-6cb20de213:netbios-ns *:*
UDP ditt-6cb20de213:netbios-dgm *:*
UDP ditt-6cb20de213:1900 *:*

C:\>

Permalänk
Skrivet av clochard:

jag måste byta utrustning/operativsystem, ja, det är ju så omständligt bara...

ja tyckte det verkade som att det var jobbigt med att ha misstankar om att det finns personer som vet vad du har för lösenord / läser din mail.
väger du det mot att migrera över till Linux så känns det som en världens enklaste..

inte direkt Pest/kolera mer åt Pest/förkylning

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av clochard:

Aktiva anslutningar

En snabb titt där ger inget konstigt...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.