Logitech MX Master ska klara alla ytor

Permalänk
Skrivet av ajp_anton:

Vad är skillnaden mellan 2,4GHz RF och Bluetooth?
BT (och en massa andra saker) är ju liksom "2,4GHz RF".

Gissar att den går att köra utan Logitechs mottagare om man redan har bluetooth i datorn. Sen att tekniken använder samma typ av överföring är väl en annan sak

Permalänk
Medlem

+För 2 scrollhjul, alltid velat ha det sen mina avlagda olika dualwheel a4tech:are. Synd att resten spolierar det.

Permalänk
Medlem

Denna ser bra ut. Beställt!

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv

Den ser riktigt lovande ut, designen och speciellt färgvalet uppskattas. Möjligheten att använda Bluetooth ser jag som ett stort plus också.

Nu har jag redan två relativt nya möss (G502 och G602) men skulle de lansera denna i en "spelvariant" så hade jag nog inte kunnat låta bli.

Permalänk
Rekordmedlem

Verkar som om de äntligen har lyckat ta fram nått som kanske kan efterträda Revolution, bara scrollhjulet fungerar bra och batteriet håller bra, det är ju lite surt att de inte har kvar laddstationerna utan att man ska behöva jäklas med usbladdning men det blir väl för dyrt annars, men varför inte Qi laddning, det hade varit trevligt på en avancerad mus och så borde de ha lite fler tum knappar för makros på liknade sätt som en del spelmöss har.
Den kan hursomhelst kanske vara värd ett seriöst prov.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på trams*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Avstängd

Meh, kan dom inte bara säga vad det är för något istället för att hitta på häftiga begrepp som dom marknadsföringen som "Dark Laser" lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Batterier 2015? Nej tack. Trådlöst är sjukt tramsigt / gimmick.

Trådlöst är framtiden min herre. Jag har förespråkat trådlöst i flera år. Har i princip all min utrustning trådlös, både mus och tangentbord. Även hörlurar kör jag trådlöst. Har aldrig upplevt krångel, snarare en frihet.

En myt man får höra är att det skulle vara så sjuk delay på trådlösa produkter, särskilt för gamers. Så kanske det var för några år sedan, men det stämmer inte idag. Du kanske märker en liten skillnad om du spelar på absolut elitnivå

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Trådlöst är framtiden min herre. Jag har förespråkat trådlöst i flera år. Har i princip all min utrustning trådlös, både mus och tangentbord. Även hörlurar kör jag trådlöst. Har aldrig upplevt krångel, snarare en frihet.

En myt man får höra är att det skulle vara så sjuk delay på trådlösa produkter, särskilt för gamers. Så kanske det var för några år sedan, men det stämmer inte idag. Du kanske märker en liten skillnad om du spelar på absolut elitnivå

good for you

Permalänk
Medlem

Fördelen med en Performance MX mus är ju helt klart det utbytbara batteriet för enligt mig så håller musen betydligt längre än vad batteriet gör och är batteriet inbyggt vilket det är i MX Revolution och i denna nya MX Master så gör det mycket svårare eller kanske omöjligt att byta ut den när batteriet gjort sitt.
Med Performance MX är det bara att ta ut det gamla batteriet och plugga in ett nytt AA laddningsbart batteri i och den är som ny.
Jag gillar dock Logitech ergonomiska möss oavsett modell men jag ser egentligen inga direkta fördelar jämfört med min nuvarande Performance MX utan en trolig nackdel med det inbyggda batteriet.
Håller absolut med YamahaDGX630 i hans syn på trådlösa möss och jag har använt trådlösa hur länge som helst och märker då inga lagg alls, men så är jag ju inget datorspels proffs heller utan en vanliga användare, jag tror att det måste vara väldigt specifika förhållanden om man skall märka någon skillnad.

Permalänk
Hedersmedlem

Var köper jag!?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den ser riktigt lovande ut, designen och speciellt färgvalet uppskattas. Möjligheten att använda Bluetooth ser jag som ett stort plus också.

Nu har jag redan två relativt nya möss (G502 och G602) men skulle de lansera denna i en "spelvariant" så hade jag nog inte kunnat låta bli.

G700

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eott:

Jo, men hade gärna sett själva designen från denna med.

Dold text
Permalänk
Snusfri

Nog första musen från Logitech som jag faktiskt tycker är riktigt snygg.
Sitter i dagsläget med en Qpad OM-75 och den är jag riktigt nöjd med.

Om denna är i samma storlek eller helst något större så kan detta mycket väl bli min nästa mus.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

älskar min Logitech MX Performance. Men fan vad sugen man blev på denna då

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Verkar som om de äntligen har lyckat ta fram nått som kanske kan efterträda Revolution, bara scrollhjulet fungerar bra och batteriet håller bra, det är ju lite surt att de inte har kvar laddstationerna utan att man ska behöva jäklas med usbladdning men det blir väl för dyrt annars, men varför inte Qi laddning, det hade varit trevligt på en avancerad mus och så borde de ha lite fler tum knappar för makros på liknade sätt som en del spelmöss har.
Den kan hursomhelst kanske vara värd ett seriöst prov.

Qi laddning, med en tillhörande musmatta/laddare i ett som laddar musen när man använder den! Det hade varit nåt!
Förmodligen svårt att genomföra så att det faktiskt fungerar bra och stabilt utan stora förluster, men det hade varit intressant att se om det gick att implementera på ett snyggt och smidigt sätt.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Önskar att den hade sladd men blir nog ett köp till skrivbordet i glas i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ser fin ut, släpp med kabel så hade jag varit intresserad.

Otroligt skönt att slippa kabel, inte haft kabel sedan 2005 tror jag
Blir nog att prova denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Varför ska de tvunget stoppa i ett så litet lipo-batteri? Två AAA-NiMh ger avsevärt längre batteritid.

Nickelbatterier har verkligen inte fler mAh sett till dess volym än ett LiPo. Sen om LiPot är väsentligt mycket mindre dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Blir eventuellt en sån som får ersätta min MX518! Skulle vara najs med trådlöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Trådlöst är framtiden min herre. Jag har förespråkat trådlöst i flera år. Har i princip all min utrustning trådlös, både mus och tangentbord. Även hörlurar kör jag trådlöst. Har aldrig upplevt krångel, snarare en frihet.

En myt man får höra är att det skulle vara så sjuk delay på trådlösa produkter, särskilt för gamers. Så kanske det var för några år sedan, men det stämmer inte idag. Du kanske märker en liten skillnad om du spelar på absolut elitnivå

En polare predika om trådlöst med.

Sen så slutade det med trådat ändå.
Två uppsättningar tangentbord och möss sluta antingen funka eller helt plötsligt gav massa delay efter något år (nya batterier hjälpte inte).
Dock fungerade hans uppsättning trådlöst från HP från en OEM dator som var trådlöst bättre (men musen var lite och obekväm för han).

Var i för sig inte priser på över 1000kr för mus och tangentbord. Han har inga problem alls trådat i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

En polare predika om trådlöst med.

Sen så slutade det med trådat ändå.
Två uppsättningar tangentbord och möss sluta antingen funka eller helt plötsligt gav massa delay efter något år (nya batterier hjälpte inte).
Dock fungerade hans uppsättning trådlöst från HP från en OEM dator som var trådlöst bättre (men musen var lite och obekväm för han).

Var i för sig inte priser på över 1000kr för mus och tangentbord. Han har inga problem alls trådat i alla fall.

Ja det är ju inte så roligt, så jag förstår att hen tröttnade. Men Precis som med trådade produkter så får man också se till att köpa saker som håller HP och OEM är två ord som tillsammans kan sluta hur som helt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd

Antar att jag får köpa mig en g400s på ebay då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ja det är ju inte så roligt, så jag förstår att hen tröttnade. Men Precis som med trådade produkter så får man också se till att köpa saker som håller HP och OEM är två ord som tillsammans kan sluta hur som helt

ahha mmm, men det var det enda som höll av hans andra trådlösa produkter

Han körde microsoft trådlöst tangentbord och Logitech mus trådlöst (tror det var g600 serien), kosta runt 300 för t-bord och 300/400kr för musen (vet inte vad det första var som gick sönder). Musen fick han ta på garanti en gång, sen upptäckte jag varför musen inte rörde sig på den nya efter någon månad användning ca (var damm i vägen), men den började fungera sämre den med. Vet inte om någon granne körde med störningssändare eller något, för det började bara sluta fungera som det skulle, tror den slutade fungera:) Tangentbordet tappa signalen titt som tätt efter 1/1,5 års användning (gick inte spela med det längre), även skriva missades ett par bokstäver då och då.

Det jag menar är att man kan köpa trådat mus och tagentbord för dom pengarna och få det funka utan bekymmer i flera år.
Kan ju vara maximal otur (han är extremt rädd om grejerna och det slängs inget på golvet inte). Men oavsett min erfarenhet genom en polare, har jag tyckt trådlöst är mindre stabil. Vist WIFI är det enda jag blivit förvånad över hur stabilt det är, t.ex när jag styr datorn, märks knappt att jag styr musen med surfplattan (är riktigt låg fördröjning). Vist inte smidigt om man ska köra FPS spel

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Så du tar på dig rollen som hela världens befolknings representant?

Trådlöst är verkligen inte en "Gimmick". Finns nästan inget värre än sladdar enligt mig.

Håller med dig. Är skönt att slippa sladdar... dock måste man ändå ofta använda sladdar, som i det här fallet. För att ladda musen. Dock kan man ju byta batteriet också.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

själv har jag G700 och denna verkar ju vara en lämplig ersättare

med pengarna man får nu i dagarna kanske man ska beställa denna, är dock kluven på G700s och denna. gillar sida knapparna!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Då min G9x nyligen börjat krångla så verkar den här riktigt intressant. Skönt med trådlöst också.

Permalänk
Entusiast

Har en Logitech Anywhere mouse MX med samma "fungera på alla ytor" teknik som denna. Och det funkar verkligen. Funkar i taket, på golvet, i knäet, på tangentbordet, speglar, osv.. Det finns bara ett enda material som besegrar den: De vita bordsytorna i skolan.
Sjukt irriterande. Men frånsett det är det lätt den bästa portabla laptopmusen man kan köpa.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nightcrawler:

Fördelen med en Performance MX mus är ju helt klart det utbytbara batteriet för enligt mig så håller musen betydligt längre än vad batteriet gör och är batteriet inbyggt vilket det är i MX Revolution och i denna nya MX Master så gör det mycket svårare eller kanske omöjligt att byta ut den när batteriet gjort sitt.
Med Performance MX är det bara att ta ut det gamla batteriet och plugga in ett nytt AA laddningsbart batteri i och den är som ny.
Jag gillar dock Logitech ergonomiska möss oavsett modell men jag ser egentligen inga direkta fördelar jämfört med min nuvarande Performance MX utan en trolig nackdel med det inbyggda batteriet.
Håller absolut med YamahaDGX630 i hans syn på trådlösa möss och jag har använt trådlösa hur länge som helst och märker då inga lagg alls, men så är jag ju inget datorspels proffs heller utan en vanliga användare, jag tror att det måste vara väldigt specifika förhållanden om man skall märka någon skillnad.

Batteriet är lättbytt i MX Revolution, den har iofs ingen batterilucka men batteriet sitter med en kontakt och det är alltså en helt lödfri process att byta, man bara skruvar isär höljet så kan man byta batteriet, man behöver ju trotts allt ändå öppna mössen för rengöring och kontaktbyten och batteribyte är inte heller svårare än det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Var köper jag!?

Hos Logitech hemsida.

Citat:

40 dagars användning? Kan man få något mer specifikt, är det 1 timmes användning per dag då?

* Based on six hours of daily use. Battery life may vary depending on user and operating conditions.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|