Är detta ett bra pris? Behöver lite motivation osv

Permalänk
Skrivet av anon186252:

... där ser man ... Vill gärna se i t ex hwmonitor också, cpu-z visade nämligen helt annorlunda värden för mig. Tror att cpu-z sa runt 1.2 medans hw och alla andra program sa 1.35+

varsågod http://gyazo.com/204419478a55086ecacbf911d13769b0

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Inaktiv

... jag tappar inte hakan ofta men detta .. waow ..

Permalänk
Skrivet av anon186252:

... jag tappar inte hakan ofta men detta .. waow ..

Kul att du blev förvånad^^
Edit: Till alla som säger att 4.8Ghz på 1.2V är omöjligt där har ni bevis på att det är möjligt./ Jag är inte personen som har paketet till salu.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Du skojar? Det måste vara det bästa exemplaret som någonsin tillverkats i så fall..

Jag är mer orolig över att du får en defekt produkt, eller helt enkelt blir lurad, men som den andra jag citerar säger så är det kanske möjligt att han har ett så bra exemplar. Jag har aldrig stött på någon med så pass tur i processor lotteriet dock.

Aha okej, men går det att se så att produkten fungerar 100% som den ska relativt fort? Efter att jag har hämtat ut det på måndag/ tisdag så kommer jag att ha 24 timmar på mig att se så allt fungerar. Är inte så duktig på att varken klocka eller att testa saker osv, vet inte ens om något bra program förutom typ prime osv. Tacksam för svar

Skrivet av Bra Hemsida:

Har suttit på i7an i ca 2år, inga blåskärmar pga låg volt än iaf.
Så 4.8 på 1.2 v är möjligt:p

Tack för att du bevisade haha, kul att du lyckats! Hoppas den jag köper också fungerar som den ska osv

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

Aha okej, men går det att se så att produkten fungerar 100% som den ska relativt fort? Efter att jag har hämtat ut det på måndag/ tisdag så kommer jag att ha 24 timmar på mig att se så allt fungerar. Är inte så duktig på att varken klocka eller att testa saker osv, vet inte ens om något bra program förutom typ prime osv. Tacksam för svar

Tack för att du bevisade haha, kul att du lyckats! Hoppas den jag köper också fungerar som den ska osv

Tack! Lycka till med köpet, hoppas att du kommer bli nöjd och glad påsk!/Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Okej kanon, jag har inget super koll på priserna för äldre i7:or etc. Men i7-3770k ska prestera väldigt bra iaf, ungefär som i5-4670k i gaming o andra applikationer. Självklart ska jag testa det, ska bygga ihop den såfort jag kan och fråga han vad han hade den på etc och köra lite stress tester i några timmar.
Se om det funkar som det ska. Någon här som läser denna tråden som vet om några bra tester?
Kommer bli väldigt glad om det fungerar som det ska, tycker själv det va rätt bra pris!

Vet inte hur du vimsar runt här

Hur som så presterar 2600k lika bra då som nu och 3770 är inte mycket bättre i stock klock runt 5/10% mer prestanda. Inte ens om du köper nyaste gen intel spöar den 2600

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bra Hemsida:

Kul att du blev förvånad^^
Edit: Till alla som säger att 4.8Ghz på 1.2V är omöjligt där har ni bevis på att det är möjligt./ Jag är inte personen som har paketet till salu.

Detta gör mig dock ännu mer tveksam på försäljaren, då det känns rent pantat att sälja en så bra processor öht..

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Detta gör mig dock ännu mer tveksam på försäljaren, då det känns rent pantat att sälja en så bra processor öht..

Jag förstår inte varför man uppgraderar en 3770K om man nu inte ska uppgradera till 3/4 way SLI eller om man behöver mycket mer cpu kraft. Alla i7:or är fortfarande väldigt kompetenta när det kommer till spel/ program som är lite mer cpu krävande.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av Bra Hemsida:

Tack! Lycka till med köpet, hoppas att du kommer bli nöjd och glad påsk!/Robin

Tack så mycket! Jadå absolut, hoppas jag också höhö Dsm! / Rasmus

Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte hur du vimsar runt här

Hur som så presterar 2600k lika bra då som nu och 3770 är inte mycket bättre i stock klock runt 5/10% mer prestanda. Inte ens om du köper nyaste gen intel spöar den 2600

Haha, blev lite snurrigt med klock frekvenser osv, är inte så insatt i det :/
Joo en i7-4790k, i7-3770k och i7-4770k ska spöa 2600k.
Inte jätte mycket kanske men fortfarande bättre, (3930 3960x, 4930 4960x 5930 5960x o blabla skippar vi).
Såg en som sålde en i7-2600k för ca 1200kr på sweclockers (minns inte exakt men buden va inte ens avslutade)
3770k är såklart bättre, inte mycket men lite, och den borde ligga runt samma pris beg?
Tycker själv jag har gjort ett bra köp, får se om det funkar också.

Skrivet av anon186252:

Detta gör mig dock ännu mer tveksam på försäljaren, då det känns rent pantat att sälja en så bra processor öht..

Haha, han ville bygga mindre dator men hittade aldrig något fint och bra m-atx kort och itx till z77 är bara att glömma, så han säljer det istället. (stod inte i annonsen men såg det på hans fb han kompisar hade kommenterat osv) Men jag borde blir nöjd iaf, har en i7-4790k nu och ska ha den andra till LAN etc.
Kommer förmodligen sälja den efter sommaren när 980ti släpps.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bra Hemsida:

Jag förstår inte varför man uppgraderar en 3770K om man nu inte ska uppgradera till 3/4 way SLI eller om man behöver mycket mer cpu kraft. Alla i7:or är fortfarande väldigt kompetenta när det kommer till spel/ program som är lite mer cpu krävande.

Ja, jag är nöjd med min 2700k på stockklock, tror knappt att 2 980s skulle flaskas utav den, om den klockades en aning såklart.

Permalänk
Skrivet av Bra Hemsida:

Jag förstår inte varför man uppgraderar en 3770K om man nu inte ska uppgradera till 3/4 way SLI eller om man behöver mycket mer cpu kraft. Alla i7:or är fortfarande väldigt kompetenta när det kommer till spel/ program som är lite mer cpu krävande.

Som sagt, han ville bygga mindre. Och finns inga små moderkort till z77.
Som du säger, finns typ inga anledningar förutom då 3/4 way SLI, mini byggen eller om man har slutat att spela.
Hade själv en äcklig fx-8350 innan därför bytte jag till 4790k :3

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmusen98:

Haha, blev lite snurrigt med klock frekvenser osv, är inte så insatt i det :/
Joo en i7-4790k, i7-3770k och i7-4770k ska spöa 2600k.
Inte jätte mycket kanske men fortfarande bättre, (3930 3960x, 4930 4960x 5930 5960x o blabla skippar vi).
Såg en som sålde en i7-2600k för ca 1200kr på sweclockers (minns inte exakt men buden va inte ens avslutade)
3770k är såklart bättre, inte mycket men lite, och den borde ligga runt samma pris beg?
Tycker själv jag har gjort ett bra köp, får se om det funkar också.

Haha, han ville bygga mindre dator men hittade aldrig något fint och bra m-atx kort och itx till z77 är bara att glömma, så han säljer det istället. (stod inte i annonsen men såg det på hans fb han kompisar hade kommenterat osv) Men jag borde blir nöjd iaf, har en i7-4790k nu och ska ha den andra till LAN etc.
Kommer förmodligen sälja den efter sommaren när 980ti släpps.

Dold text

Nej spöar gör de inte på långa vägar, i benchmark program får den väl kanske 5-20% bättre, men i spel kommer du aldrig märka det

Aja, jag hoppas han är legit då det är ett riktigt kap. Lycka till med detta!

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Nej spöar gör de inte på långa vägar, i benchmark program får den väl kanske 5-20% bättre, men i spel kommer du aldrig märka det

Aja, jag hoppas han är legit då det är ett riktigt kap. Lycka till med detta!

Haha kanske inte spöar, men lite bättre iaf. Som sagt tyckte att ett z97 mobo och i7-4790k va ett rätt bra och klokt val när jag ändå hade pengarna och skulle uppgradera mig innan jul förra året. Lite märker man faktiskt i bf4 enligt benchmarks haha

Jadå självklart, kanon kul att höra!
Tack, glad påsk!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Haha, blev lite snurrigt med klock frekvenser osv, är inte så insatt i det :/
Joo en i7-4790k, i7-3770k och i7-4770k ska spöa 2600k.
Inte jätte mycket kanske men fortfarande bättre, (3930 3960x, 4930 4960x 5930 5960x o blabla skippar vi).
Såg en som sålde en i7-2600k för ca 1200kr på sweclockers (minns inte exakt men buden va inte ens avslutade)
3770k är såklart bättre, inte mycket men lite, och den borde ligga runt samma pris beg?
Tycker själv jag har gjort ett bra köp, får se om det funkar också.

Fel helt fel. Det gör det inte i verkligheten. Spöar är det om det minst är 50% bättre, men där är vi inte utan Intel har inte lyckas pressa mer IPC utan i stället sänkt strömförbrukningen som prio ett i stället. Så pretanda/watt har ökat, men är inte bättre än 2600 speciellt när den är enklare att klocka utan att värmen sticker iväg (senare generationer är svårskylda).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmusen98:

Haha kanske inte spöar, men lite bättre iaf. Som sagt tyckte att ett z97 mobo och i7-4790k va ett rätt bra och klokt val när jag ändå hade pengarna och skulle uppgradera mig innan jul förra året. Lite märker man faktiskt i bf4 enligt benchmarks haha

Jadå självklart, kanon kul att höra!
Tack, glad påsk!

Jo, skrytfaktorn ökar en del, det gör den

Tack desamma!

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Fel helt fel. Det gör det inte i verkligheten. Spöar är det om det minst är 50% bättre, men där är vi inte utan Intel har inte lyckas pressa mer IPC utan i stället sänkt strömförbrukningen som prio ett i stället. Så pretanda/watt har ökat, men är inte bättre än 2600 speciellt när den är enklare att klocka utan att värmen sticker iväg (senare generationer är svårskylda).

Finns dock inget egentligen mått för spöa, men förstår hur du menar. O nej 4790k spöar inte 2600k, lite fel uttryck. Men både 3770k och 4790k är bättre än 2600k enligt benchmarksen jag har sett? Kanske inte klockar lika högt men i stock. så både 3770k och 4790k va dåliga köp enligt dig? Bättre att köpa en beg 2600k som är gammal som gatan?
Hur skulle jag då kunnat köra tri fire osv hehe. Inga roliga portar som m.2 etc.

Fick dock lite högre fps än min kompis som hade i7 2600k. Ungefär samma grafikkort etc och körde på low i 1080p.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Finns dock inget egentligen mått för spöa, men förstår hur du menar. O nej 4790k spöar inte 2600k, lite fel uttryck. Men både 3770k och 4790k är bättre än 2600k enligt benchmarksen jag har sett? Kanske inte klockar lika högt men i stock. så både 3770k och 4790k va dåliga köp enligt dig? Bättre att köpa en beg 2600k som är gammal som gatan?
Hur skulle jag då kunnat köra tri fire osv hehe. Inga roliga portar som m.2 etc.

Fick dock lite högre fps än min kompis som hade i7 2600k. Ungefär samma grafikkort etc och körde på low i 1080p.

Ja lite bättre på bench, men riktiga spel runt 5/10FPS mer. Ja då får ni sitta i så fall på rätt lika delar, dessutom sabba HT prestandan i spel förr, åt upp kanske 10/20FPS och tappa lite flyt.

Gammal är inte likamed dålig. Många gånger kommer man högre på klock med 2600 (om man får ett bra ex), ännu viktigare med nyare gen som är känsligare för hög volt och många tar stopp vid 4,4Ghz (bara för det blir för varmt att gå högre). Men ärligt spelar det mindre roll. Men jag värderar en 2500k eller 2600k högre på begagnat marknaden för dom är faktiskt riktigt bra om man tänkt klocka

Men vem vet Intel kanske släpper en ny cpu som är riktigt bra prestanda på i höst, vem vet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Fel helt fel. Det gör det inte i verkligheten. Spöar är det om det minst är 50% bättre, men där är vi inte utan Intel har inte lyckas pressa mer IPC utan i stället sänkt strömförbrukningen som prio ett i stället. Så pretanda/watt har ökat, men är inte bättre än 2600 speciellt när den är enklare att klocka utan att värmen sticker iväg (senare generationer är svårskylda).

Haha men så bra att du sitter på specifika procent innan man tydligen får säga att en processor spöar en annan. Och IPC har visst ökat, även om man räknar bort alla nya plattformsfunktioner och avx stöd osv så måste du fortfarande upp i över 5Ghz med en 2600k innan du ens kommer upp till en 4790k i stock. Eller snackar vi 3770k? Isf är det mer exemplar beroende, men sitter man nu på en som klockar 4.8ghz på 1.2v så är det klart man kan säga att den är bättre, sen får man ju dessutom fler förbättringar än bara prestanda/w.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ja lite bättre på bench, men riktiga spel runt 5/10FPS mer. Ja då får ni sitta i så fall på rätt lika delar, dessutom sabba HT prestandan i spel förr, åt upp kanske 10/20FPS och tappa lite flyt.

Gammal är inte likamed dålig. Många gånger kommer man högre på klock med 2600 (om man får ett bra ex), ännu viktigare med nyare gen som är känsligare för hög volt och många tar stopp vid 4,4Ghz (bara för det blir för varmt att gå högre). Men ärligt spelar det mindre roll. Men jag värderar en 2500k eller 2600k högre på begagnat marknaden för dom är faktiskt riktigt bra om man tänkt klocka

Men vem vet Intel kanske släpper en ny cpu som är riktigt bra prestanda på i höst, vem vet.

Jadå stämmer, men om man ska köpa en ny idag så tyckte jag att 4790k va bra :3 Typ bästa om man inte ska bli fattig pga DDR4.
Nejdå gammal är inte dålig har jag inte sagt, dock så stödjer dom ofta lite mindre saker och lite mer buggar ibland, dock inte processorer. Men kan tänka mig att moderkorten till i7 2600k inte är riktigt lika bra som idag.
Okej, men beg 3770k och beg 4770k/4790k är ju dyrare, så borde kunna få mer för 3770k:n än vad jag gav för den iaf om jag har tur.

Jadå vem vet Ha det bra! ska sticka nu.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Haha men så bra att du sitter på specifika procent innan man tydligen får säga att en processor spöar en annan. Och ja IPC har visst ökat, om man räknar bort alla nya plattformsfunktioner och avx stöd osv så måste du fortfarande upp i över 5Ghz med en 2600k innan du ens kommer upp till en 4790k i stock. Eller snackar vi 3770k? Isf är det mer exemplar beroende, sitter man nu på en som klockar 4.8ghz på 1.2v så är det klart man kan säga att den är bättre, sen är ju fortfarande fler förbättringar än bara prestanda/w.

Skickades från m.sweclockers.com

självklart, är fullt medveten om det. Men du får oftast inte mer spelprestanda med nyare cpu oftast Jag pratar om stock på båda egentligen och då handlar det i runda slängar om 20% bättre prestanda, men oftast klockar sandy bridge bättre än nyare gen. Haswell refresh har dom försökt göra överklockning bättre och enklare och det verkar ju vara rätt bra cpu:er.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

självklart, är fullt medveten om det. Men du får oftast inte mer spelprestanda med nyare cpu oftast

Jamen dåså, då kan vi ju börja säga att i3or är lika bra som i7or också, för det gäller ju även i många situationer där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Imponerande. Är den stabil i IntelBurnTest också? Hur länge?

Över 4,6 GHz på under 1 V köper jag dock inte. Som säljaren hävdat alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Jamen dåså, då kan vi ju börja säga att i3or är lika bra som i7or också, för det gäller ju även i många situationer där

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, självklart är det så är faktiskt få spel som kan använda fler än 2 kärnor vettig. Även BF serien drar ju inte jätte nytta av flera trådar (även om det funkar bättre där än andra titlar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Imponerande. Är den stabil i IntelBurnTest också? Hur länge?

Över 4,6 GHz på under 1 V köper jag dock inte. Som säljaren hävdat alltså.

Japp den var i alla fall stabil i IBT, när jag började klocka körde jag jag typ 3h IBT. Har inte fått en blåskärm än pga för lite volt.
OT: Jag funderar på om jag ska prova 1V och 4.6Ghz imorgon. Vi får se / Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Okej, återkommer om en liten stund, ska bara fixa lite i bios!

EDIT: http://gyazo.com/693b00a478397df8a18d1aea69bc1497
Bevis på 4.8 Ghz @ 1.2V
http://valid.x86.fr/j6xmvq
Jag låter prime rulla utifall att någon vill ha mer bevis./Robin

he va inte illa pinkat av en trähäst

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

Hoppas inte du blir lurad, finns ett gäng lurendrejjare här på SWEC, med mycket otroliga priser

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Hoppas inte du blir lurad, finns ett gäng lurendrejjare här på SWEC, med mycket otroliga priser

Hoppas inte jag heller
Aah har tyvärr märkt det, blev lurad här en gång. Men detta va en på facebook. Men som sagt blocket paket så kan skicka tbx det iaf.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

Hoppas inte jag heller
Aah har tyvärr märkt det, blev lurad här en gång. Men detta va en på facebook. Men som sagt blocket paket så kan skicka tbx det iaf.

Köpte du processorn eller hur blev det ?/ Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av Bra Hemsida:

Köpte du processorn eller hur blev det ?/ Robin

Jajamensan det gjorde jag! Fick hem den igår (måndags).
Tog ett tack för schenker att få iväg det.
Jag har testat det jag "kan" testa och det jag vet fungerar. Den låg på 4,4ghz i bios när jag fick hem det. Har kört intel burn test, occt etc, inga problem där. Har även testat bf3 och bf4, har dock bara ett gtx 570 som passar i chassit jag har delarna i, mitt 7990 får inte riktigt plats. Så kunde inte maxa det fullt i spel, men tillräckligt för att se att det presterar som min i7-4790k i stock!

Köpte en h100i kylare som han också sålde föresten, den funkar prima. Bytte ut fläktarna emot 2st fractal design define R5 fläktar som inte ens kommit ut på marknaden. Fick dock inte med den där lilla usb kabeln som är till för någon link sak så man kan byta färg på led'n (vet inte hur det fungerar), men drog ut en vanligt sådan kabel bak på och sedan satte den bak, får se om det funkar.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

Jajamensan det gjorde jag! Fick hem den igår (måndags).
Tog ett tack för schenker att få iväg det.
Jag har testat det jag "kan" testa och det jag vet fungerar. Den låg på 4,4ghz i bios när jag fick hem det. Har kört intel burn test, occt etc, inga problem där. Har även testat bf3 och bf4, har dock bara ett gtx 570 som passar i chassit jag har delarna i, mitt 7990 får inte riktigt plats. Så kunde inte maxa det fullt i spel, men tillräckligt för att se att det presterar som min i7-4790k i stock!

Köpte en h100i kylare som han också sålde föresten, den funkar prima. Bytte ut fläktarna emot 2st fractal design define R5 fläktar som inte ens kommit ut på marknaden. Fick dock inte med den där lilla usb kabeln som är till för någon link sak så man kan byta färg på led'n (vet inte hur det fungerar), men drog ut en vanligt sådan kabel bak på och sedan satte den bak, får se om det funkar.

Bra att du är nöjd, du borde prova 4.8ghz vid 1.2V om du klarar att kyla den.
Skulle vara roligt att se om den klarar det:) / Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw