Bästa VPN för anonymitet och med relativt hög hastighet?

Permalänk

Bästa VPN för anonymitet och med relativt hög hastighet?

Hej! Efter en sökning så hittade jag inget relevant, så jag frågar istället. Jag är i behov av en bra och snabb VPN, minst 20/20 mb/s helst. Jag har just nu 100/100 mb/s via fiber. Helst ska det ju vara en rimlig prislapp på prenumerationen, vore positivt om man kan använda den på flera enheter också, men inget krav. Jag har ingen större koll på VPN, men det vore kul om det gick att spela på den utan lagg eller hög ping, men utöver det bryr jag mig inte om var servrarna ligger.

Jag vet att man aldrig kan bli 100% anonym på internet, men hur anonym blir man av enbart en VPN?

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Du blir anonym i den bemärkelsen att du får ett annat IP ut mot nätet. Har du Bahnhof så kan du prova deras gratis LEX Integrity men den använder inte kryptering av trafiken som skickas.

Annars vill du nog leta på VPN tjänster nära Sverige och helst i Sverige eftersom all trafiken går genom VPN servern. Typ om du skaffar VPN i USA och skall gå in på Aftonbladet så kommer trafiken gå från dig, till USA och sedan tillbaka till Sverige till Aftonbladet och detta pga distansen kommer märkbart sänka din hastighet.

Permalänk
Medlem

Jag provade LEX integrity och gick fr 100/100 till 1,0/0,5 så det var ju omöjligt att använda.. Har dock läst att andra fått ut bra hastighet, du får prova dig fram.. De flesta har väl någon sorts trial.
Happy hunting

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

ovpn.se använder jag. Tycker de fungerar riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Integrity är en stiftelse inte en operatör och behöver inte lagra data vilket dom inte gör, deras stadgar finns att hämta hem.
Betalvarianten av integrity gav mig maxhastighet på min lina 10mbit/s

Min gissning är att betalvarianten av integrity är det bästa alternativet för hastighet och säkerhet, man får 4inlogg som fungerar på vad man nu vill använda det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoolishBalloon:

Hej! Efter en sökning så hittade jag inget relevant, så jag frågar istället. Jag är i behov av en bra och snabb VPN, minst 20/20 mb/s helst. Jag har just nu 100/100 mb/s via fiber. Helst ska det ju vara en rimlig prislapp på prenumerationen, vore positivt om man kan använda den på flera enheter också, men inget krav. Jag har ingen större koll på VPN, men det vore kul om det gick att spela på den utan lagg eller hög ping, men utöver det bryr jag mig inte om var servrarna ligger.

Jag vet att man aldrig kan bli 100% anonym på internet, men hur anonym blir man av enbart en VPN?

Nyfiken: Varför vill man ha en VPN för att spela?
Det enda en VPN gör är att "flytta din effektiva IP-address" till någon annan plats på jorden. Jag har till exempel min egna vpn-server ståendes hemma som jag kopplar upp mig emot när jag är på språng. På det viset kan jag surfa på sketchy nätverk över hela världen och skicka data krypterat från min laptop hem till min server, varefter datan sedan skickas okrypterat, som vanligt.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Integrity är en stiftelse inte en operatör och behöver inte lagra data vilket dom inte gör, deras stadgar finns att hämta hem.
Betalvarianten av integrity gav mig maxhastighet på min lina 10mbit/s

Min gissning är att betalvarianten av integrity är det bästa alternativet för hastighet och säkerhet, man får 4inlogg som fungerar på vad man nu vill använda det på.

Vad har du för normal hastighet utan VPN?

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Nyfiken: Varför vill man ha en VPN för att spela?

Mestadels lathet, då jag vill slippa stänga av/slå på VPN så fort jag startar ett spel. Dessutom är det bra riktlinje, klarar den av spel utan lagg så bör den vara snabb nog för det mesta jag behöver den till

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Tänk på att om du använder VPN:n på t.ex Facebook eller andra sidor samtidigt som du gör "annat" kan IP:n vid det tillfället kopplas till dig.

Permalänk
Skrivet av Fuusko:

Tänk på att om du använder VPN:n på t.ex Facebook eller andra sidor samtidigt som du gör "annat" kan IP:n vid det tillfället kopplas till dig.

Haha, sant. Får väl börja använda TOR för sociala medier

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Själv använder jag TunnelBear, väldigt billiga (speciellt med den LinusTechTips promo koden som finns). Att tänka på dock är att de ej tillåter torrents.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoolishBalloon:

Mestadels lathet, då jag vill slippa stänga av/slå på VPN så fort jag startar ett spel. Dessutom är det bra riktlinje, klarar den av spel utan lagg så bör den vara snabb nog för det mesta jag behöver den till

Det går att konfa upp med lite nätverks kunskaper så du bara använder det till en viss typ av trafik. Men då skapar du inte anslutningen direkt från din dator.

Men det kan vara en fråga om vad du skall med en VPN anslutningen egentligen, är det ett annat ip som är det viktiga att egentligen bara skapa någon form av proxy anslutning eller är det att köra kryptering för att skydda vad du skickar och tar emot.

Många online spel är säkra, i den bemanning att om de kör klient/server system så kommer andra personer aldrig veta din ip adress eftersom all kommunikation sker via server. Men de finns såklart lobby typer där alla som spelar skapar anslutningar till varann.

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Det går att konfa upp med lite nätverks kunskaper så du bara använder det till en viss typ av trafik. Men då skapar du inte anslutningen direkt från din dator.

Men det kan vara en fråga om vad du skall med en VPN anslutningen egentligen, är det ett annat ip som är det viktiga att egentligen bara skapa någon form av proxy anslutning eller är det att köra kryptering för att skydda vad du skickar och tar emot.

Många online spel är säkra, i den bemanning att om de kör klient/server system så kommer andra personer aldrig veta din ip adress eftersom all kommunikation sker via server. Men de finns såklart lobby typer där alla som spelar skapar anslutningar till varann.

Hur menar du med att jag inte skapar anslutningen direkt från min dator? Är det från routern isåfall?

Egentligen handlar det mest om att jag vill vara anonym. FRA och NSA har ingen rätt att övervaka vartenda steg jag tar på internet, även om jag håller mig inom lagens ramar. Jag ska prova en ovpn och mullvad idag för att se vilken som går snabbast, lite kul att man kan betala kontant till dem om man vill

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jag kan starkt rekommendera https://www.privateinternetaccess.com/.
För ca 350kr per år får du VPN(13 länder) med väldigt bra hastighet. Jag får ut full hastighet på
Sverige servern (250Mbit) och över 100Mbit på dem flesta andra, ett plus är att torrent trafik är tillåtet.

Permalänk
Medlem

Bara för jag såg att andra påpekade lex integrity jag sitter just nu på det i skrivande stund med 100/100, utan vpn får jag ut 95/97
med vpn får jag ut: 74/53 så jag tycker det slår många vpn leverantörer som även kostar pengar pengar i form av hastighet, sen är det ju inte heller samma säkerhet osv eftersom det inte är någon kryptering eller så.

Hört mycket gott om OVPN så skulle nog själv köra på det.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jag kör Astrill, kan konfigureras lätt direkt in i routern

Permalänk
Avstängd

Jag kör 100/10, får detta resultat med min vpn.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

PrivateInternetAccess (https://www.privateinternetaccess.com/)

Har 250/10 med BBB, godkänt resultat. OpenVPN såklart.

Utan VPN.

Permalänk
Medlem

VPN Gate, gratis och jag får ut full hastighet på 8mbit ADSL

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Om man använder en VPN i syfte att bli anonym och använder en från USA (typ PrivateInternetAccess) eller en som är gratis så kan man lika gärna köra utan.

Alla som är från staterna loggar allt som görs säkerligen de som är gratis med.

Ett av de säkraste valen man kna göra är svenska ovpn. Då stödjer ni dessutom något som är inhemskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Om man använder en VPN i syfte att bli anonym och använder en från USA (typ PrivateInternetAccess) eller en som är gratis så kan man lika gärna köra utan.

Alla som är från staterna loggar allt som görs säkerligen de som är gratis med.

Ett av de säkraste valen man kna göra är svenska ovpn. Då stödjer ni dessutom något som är inhemskt.

"Alla som är från staterna loggar allt som görs" förutom att PIA säger att de inte loggar och har sätt upp det så de inte kan logga så kan du ge källa till det påståendet? Förövrigt vad för dig att tro en svensk tjänst skulle vara bättre?

OVPN skulle vara intressant om du hade inbyggd killswitch men de har inte ens någonting det skulle kunna vara inbyggt i.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera OVPN.se helt klart, det är en stabil och säker tjänst där de ansvariga är öppna med hur de driver tjänsten och är snabba med att svara på frågor. De har hallar i Sthlm och Malmö bla där de finns att läsa hur de gör med säkerheten.

Finns dessutom extra tjänster som kan vara intressanta, utöver ren VPN alltså, exempelvis proxy, filtrering, multihop och publik IP.

Jag har kampanjkod som jag kan dela med mig, PMa för frågor.

Rekommenderar för övrigt att använda Viscosity som VPN-applikation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mulvad

Permalänk
Medlem

airvpn
Bra hastigheter, servrar i flera länder, schyssta priser, stöd för att öppna portar, väldigt många anslutningsmöjligheter, ingen data diskriminering, extremt hög säkerhet på krypteringar och är drivet utav integritets aktivister.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Har nu testat OVPN och gillar det, har fixat killswitch genom skript istället.

Permalänk
Medlem

OT. Du vet att BBB har uppgraderat alla 250/10 till 250/100 för samma pris du betalar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

OT. Du vet att BBB har uppgraderat alla 250/10 till 250/100 för samma pris du betalar?

Nej. Jag har 250/10.
Vart står den informationen? Inte på deras sida här iallafall. 250/10. Får säga till BBB. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nej. Jag har 250/10.
Vart står den informationen? Inte på deras sida här iallafall. 250/10. Får säga till BBB. Tack.

https://dl.dropboxusercontent.com/s/1b9fi46cuett3np/bbb250.PNG?dl=0

Deras 250/10 Mbit kostade 399:- från början. Man fick köpa "plusfart" för 100:- om man ville. Totalt 499:-. Nu har de sänkt priset med 100:- och bjuder även på 100 Mbit upp. Detta har de inte sagt till kund utan man får själv ringa och säga till. Finns även 500/100 Mbit också. Fanns inte förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Deras 250/10 Mbit kostade 399:- från början. Man fick köpa "plusfart" för 100:- om man ville. Totalt 499:-. Nu har de sänkt priset med 100:- och bjuder även på 100 Mbit upp. Detta har de inte sagt till kund utan man får själv ringa och säga till.

Gött mos, tackar, får ringa och säga till!