Kingdoms Of Amalur Crashar/Fryser, Hälp och tips uppskattas

Permalänk

Kingdoms Of Amalur Crashar/Fryser, Hälp och tips uppskattas

Tjenare, skapade mig ett Origin konto här om dagen och fick syn på Kingdoms Of Alamur för en billig peng så jag tog och införskaffade mig det via Origin. Hade inga problem med att varken ladda ner eller installera det men då jag startar upp det så fryser det antingen efter intro filmen (då alla medverkande företag presenteras)
eller så fryser det precis då jag får börja spela.

Har kollat runt på nätet och testat att ändra kompatibilitet och framför att sett till så att min dator uppfyller systemkraven. Har även uppdaterat Directx, ändrat endel grafik egenskaper och ominstallerat det men problemet kvarstår...

Som jag har förstått det så är det ganska många som stött på problem med just detta spel vilket gör det svårt att avgöra just vilket utav alla fel som kan stämma överens med ens egna. Har någon här haft liknande/samma problem som mig och lyckades du/ni lösa det?

Tack på förhand

Permalänk

Att tillägga är att jag lyckades få det något mer stabilare genom att flytta Origin Games mappen till C:
Kraschar inte före huvudmenyn längre men däremot vid introfilmen eller precis då man skapat sin karaktär så fryser det. Står i Aktivitetshanteraren är det är i full gång men det går inte att trycka på något, kan dock röra muspekaren!

Permalänk
Skrivet av Freppan178:

Tjenare, skapade mig ett Origin konto här om dagen och fick syn på Kingdoms Of Alamur för en billig peng så jag tog och införskaffade mig det via Origin. Hade inga problem med att varken ladda ner eller installera det men då jag startar upp det så fryser det antingen efter intro filmen (då alla medverkande företag presenteras)
eller så fryser det precis då jag får börja spela.

Har kollat runt på nätet och testat att ändra kompatibilitet och framför att sett till så att min dator uppfyller systemkraven. Har även uppdaterat Directx, ändrat endel grafik egenskaper och ominstallerat det men problemet kvarstår...

Som jag har förstått det så är det ganska många som stött på problem med just detta spel vilket gör det svårt att avgöra just vilket utav alla fel som kan stämma överens med ens egna. Har någon här haft liknande/samma problem som mig och lyckades du/ni lösa det?

Tack på förhand

Du kan kolla här och se fall något löser problemet: http://forums.techarena.in/guides-tutorials/1456491.htm
Har inte spelat spelet själv så kan inte säga fall tipsen där hjälper eller inte.

Lycka till!

Permalänk

All hjälp uppskattas!

Har genomfört det mesta under den första rubriken i länken: ''Random crashes''.
Det ända jag inte lyckas med är att köra spelet med bara en kärna eller högre prioritet, ''åtkomst nekad'' är det enda som jag får upp.
Några råd om hur man löser det?

Permalänk

Efter mycket läsande, testande och en hel del svordomar så har jag äntligen fått det att fungera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freppan178:

Efter mycket läsande, testande och en hel del svordomar så har jag äntligen fått det att fungera!

Hur gjorde du för att lösa det? Det är alltid bra att beskriva hur man löste problemet i sådana här trådar eftersom det underlättar för andra som hittar den senare.

Permalänk
Skrivet av v1p3r_91:

Hur gjorde du för att lösa det? Det är alltid bra att beskriva hur man löste problemet i sådana här trådar eftersom det underlättar för andra som hittar den senare.

Ajuste! Tackar för påminnelsen

Först och främst så är detta något jag inte är stolt över eftersom jag köpt spelet men då jag inte lyckades lösa det med den information som jag hittat på nätet
(T.ex. länken längre upp i tråden) så laddade jag faktiskt ner en crack... It hurts to admit men det funkar helt suveränt nu så det är ju kul