Behöver lite råd angående köp av Grafikkort

Permalänk
Medlem

Behöver lite råd angående köp av Grafikkort

Tja jag går och funderar på hur jag ska göra och tänkte fråga efter lite råd eller åsikter vad ni tycker.

Mitt 780 Pajade för ett tag sedan och fick en summa på kreditering.

Jag känner inte att jag är i något superbehov av något monsterkort just nu och funderar på om det är värt att köpa ett 960 för att ha ett grafikkort just nu för att sedan förmodligen uppgradera när nästa generation av Nvidia kommer (jag vet att det är en bit bort) det stora dilemmat är att jag använder ROG Swift skärmen som kör 1440p jag spelar för det mesta bara Diablo, Dota, Starcraft och Något mer krävande single player spel lite nu och då och förstår att det lär inte bli nå höga inställningar men är detta ett värt köp kommer 960 klara sig med skärmen eller ska man gå till ett 970 kort istället? Så vad som väger är lite pris/prestanda samtidigt som jag är inte i behov av något superprestarande kort just nu.

Permalänk
Medlem

Att köpa ett 960 och köra med 1440p är i dagsläget rätt dumt då 2GB inte räcker. Sitter i samma sits med mina 680s o kraften finns där, men minnet sviker vid högre inställningar
Så jag skulle köra på som minst ett 970 som presterar bra för pengen.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Att köpa ett 960 och köra med 1440p är i dagsläget rätt dumt då 2GB inte räcker. Sitter i samma sits med mina 680s o kraften finns där, men minnet sviker vid högre inställningar
Så jag skulle köra på som minst ett 970 som presterar bra för pengen.

/S

Jag håller med dig det finns ju även lite dyrare 960 som har 4GB minne också