Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

Tja igen!
Jag ber om ursäkt jag läste fel, Apex Gaming har inte 10 n key rollover som jag sa först. Det som gäller är Anti-Ghosting enligt de tidigare: Anti-Ghosting på 20st knappar som ska kunna tryckas upp till 6st samtidigt utan att låsa tangentbordet: 1, 2, 3, 4, 5, Q, W, E, R, A, S, D, F, L-Ctrl, L-Shift, Space, de fyra pil tangenterna.
Så just X och mediaknapparna som du har i ditt macro kan eventuellt vara de som är problemet. Prova gärna motsvarande macro fast med någon av de knapparna jag skrev.

Om man håller sig till knapparna inom anti-ghosting zonen fungerar det bra. Men ska det verkligen vara så att man bara kan använda två tangenter inom denna zon + en annan utanför? Det är ganska snålt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Jubileumsmästare

Hej!
Scrollen på min Sensei Pro gnisslar väldigt mycket och verkar vara ett ganska vanligt problem, finns det något man kan göra åt det?
Mvh.

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Om man håller sig till knapparna inom anti-ghosting zonen fungerar det bra. Men ska det verkligen vara så att man bara kan använda två tangenter inom denna zon + en annan utanför? Det är ganska snålt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

upp till 6st knappar samtidigt inom Anti-Ghost zonen ska de vara. Men utanför den zonen är de begränsat tyvärr.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av BumBumX:

Hej!
Scrollen på min Sensei Pro gnisslar väldigt mycket och verkar vara ett ganska vanligt problem, finns det något man kan göra åt det?
Mvh.

Hej!
Tyvärr har jag inget jägartips, lite smörjolja kanske? Hör av dig till våran support är nog mitt bästa tips, har du garanti kvar(2år) så kanske den behövs bytas.
MVH

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

upp till 6st knappar samtidigt inom Anti-Ghost zonen ska de vara. Men utanför den zonen är de begränsat tyvärr.

Men är det så dåligt att man inte kan förvänta sig 3 helt slumpvalda knappar att fungera samtidigt? Det klara de flesta basic tangentbord idag.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Om man håller sig till knapparna inom anti-ghosting zonen fungerar det bra. Men ska det verkligen vara så att man bara kan använda två tangenter inom denna zon + en annan utanför? Det är ganska snålt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Ja, det verkar bero lite på vilka zoner knapparna är kopplade vid, det är en ganska vanlig limitering med "rubberdome tangentbord". Jag lyckas t ex på mitt eget Apex att trycka med x, c, v, b och alla registreras och dem ligger i en annan zon.
Så det beror på t ex X ligger i en annan Zon än W,D,L-Shift. Så rekommenderat är att göra såna kombinationer i samma anti-ghost zon.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Kan ju lika gärna passa på att fråga kanske många av oss undrar. När kommer stödet för Steelseries Sensei Pro till SS Engine 3?

Jag har frågat runt mycket inom företaget nu, Sensei Pro ska läggas till i Engine 3 men när det blir är oklart.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att denna otroligt snygga Rival kommer gå att köpa någonstans i framtiden?

Den hade passat sjukt bra till Glock Fade temat jag använder mig flitit av på mitt m800 apex, tyvärr hade jag lite väl långt till Cologne annars hade jag sprungit dit och köpt den in a heartbeat.

Visa signatur

Intel i7 4770k 3,5 GHz / MSI Z97-G43 GAMING / GeForce GTX 760 4GB / 16 gig Kingston Beast Series / SteelSeries m800 Apex / Steelseries Rival / Steelseries v2 Siberia / Steelseries Qck+ NIP edition / Acer 24 Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming / BenQ LED 24" / Acer 20"

Permalänk
Skrivet av eliiin:

Finns det någon chans att denna otroligt snygga Rival kommer gå att köpa någonstans i framtiden?
https://i.gyazo.com/3aa5e3970b26828c546efa2e3c913b58.png

Den hade passat sjukt bra till Glock Fade temat jag använder mig flitit av på mitt m800 apex, tyvärr hade jag lite väl långt till Cologne annars hade jag sprungit dit och köpt den in a heartbeat.

Jajamensan, den är på väg, håll utkik http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3309945

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

@SteelseriesDavid:

Köpte igår en Steelseries Rival 300 Black.

Direkt vid användning känner jag av att musen inte ger någon respons på rörelsen, känner av vidare för att lista ut vad det är.
Efter en stunds användning av musen så upptäcker jag att så fort man lyfter musen för att placera den rätt efter rörelser så stannar den upp helt och hållet - vilket är otroligt irriterande.

Musmattan som används är en rätt ny Steelseries 4HD (Hard).
Tänker efter och letar reda på den gamla mjuka Steelseries QCK jag har, testar på den så fungerar det galant men vill ju inte använda mjuka mattan längre eftersom gammal och ja utnött.

Steelseries Engine senaste version från er hemsida är nedladdad, firmware är uppdaterad men problemet kvarstår på mousepad 4HD.

Tips? Annars blir det återköp pga defekt vara.

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

Jajamensan, den är på väg, håll utkik http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3309945

Skickades från m.sweclockers.com

Vad roligt att se folk från olika företag vistas inne på sidan, och som tar åt sig av feedbacken! Uppskattas!

Som många andra skrivit skulle jag gärna en uppdaterad variant av Steelseries 6gv2/7G! Med backlight men som i stort sett ändå är av samma/snarlika design alltså inte utspejsat som tex Apex-modellerna.

Jag älskar era Steelseries-produkter! (Tydligen, då det slutat med att allt jag har, musmatta, tangentbord 2st, mus & headset är just Steelseries)

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Skrivet av KLIONE:

Vad roligt att se folk från olika företag vistas inne på sidan, och som tar åt sig av feedbacken! Uppskattas!

Som många andra skrivit skulle jag gärna en uppdaterad variant av Steelseries 6gv2/7G! Med backlight men som i stort sett ändå är av samma/snarlika design alltså inte utspejsat som tex Apex-modellerna.

Jag älskar era Steelseries-produkter! (Tydligen, då det slutat med att allt jag har, musmatta, tangentbord 2st, mus & headset är just Steelseries)

Hej! Va kul att du gillar produkterna!
Det kommer att komma två tangentbord under första halvåret som följer upp 6Gv2 och med backlight. Kommer med två olika brytare och lite små bra uppdateringar. Mer kan jag inte säga just nu

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av byched:

@SteelseriesDavid:

Köpte igår en Steelseries Rival 300 Black.

Direkt vid användning känner jag av att musen inte ger någon respons på rörelsen, känner av vidare för att lista ut vad det är.
Efter en stunds användning av musen så upptäcker jag att så fort man lyfter musen för att placera den rätt efter rörelser så stannar den upp helt och hållet - vilket är otroligt irriterande.

Musmattan som används är en rätt ny Steelseries 4HD (Hard).
Tänker efter och letar reda på den gamla mjuka Steelseries QCK jag har, testar på den så fungerar det galant men vill ju inte använda mjuka mattan längre eftersom gammal och ja utnött.

Steelseries Engine senaste version från er hemsida är nedladdad, firmware är uppdaterad men problemet kvarstår på mousepad 4HD.

Tips? Annars blir det återköp pga defekt vara.

Jag ska absolut undersöka detta, tyvärr är en del tekniker jullediga men jag ska höra mig för samt testa själv då jag har dessa 2 produkter hemma om jag får samma problem.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk

@byched:

Tja!

Jag provade det själv nu men jag märker inge problem, du kan se en video jag gjorde här när jag testade.
Rival 300 + 4HD
Kan ju vara så att jag inte förstod riktigt problemet som du menade men jag tycker att dem funkar bra tillsammans, finns ju risk att de är en defekt mus också såklart.
Hör av dig om du undrar något mer eller om du vill jag ska testa något speciellt.

MVH
David

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

Ni bör se över kvalitetskontrollen, köpte mig en Rival och scrollen gnisslade direkt ur förpackning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

@byched:

Tja!

Jag provade det själv nu men jag märker inge problem, du kan se en video jag gjorde här när jag testade.
Rival 300 + 4HD
Kan ju vara så att jag inte förstod riktigt problemet som du menade men jag tycker att dem funkar bra tillsammans, finns ju risk att de är en defekt mus också såklart.
Hör av dig om du undrar något mer eller om du vill jag ska testa något speciellt.

MVH
David

Filmade snabbt så du ser vad som händer, klicka upp till 1080p så man ser muspekaren.

Muspekaren låser sig där man satte ned musen, försöker man röra på den så är den låst i någon millisekund och sedan rör den på sig (eftersläpning).

Hoppas du ser det jag menar, de tre sista handrörelserna med musen är där det stannar upp.

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

@KKay:
ok, tack! Det är noterat. Hoppas du fick den snabbt utbytt till en som inte gnisslar.
MVH
David

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Skrivet av byched:

Filmade snabbt så du ser vad som händer, klicka upp till 1080p så man ser muspekaren.

Muspekaren låser sig där man satte ned musen, försöker man röra på den så är den låst i någon millisekund och sedan rör den på sig (eftersläpning).

Hoppas du ser det jag menar, de tre sista handrörelserna med musen är där det stannar upp.

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com...

Tja!

Ja, jag ser klart och tydligt. Skulle tro att de antingen är musen eller mjukvaran som spökar. Prova ominstallera Steelseries Engine 3 och prova med annan mus om du har möjlighet.
Annars skulle jag rekommendera att reklamera musen för den funkade fint för mig så verkar inte vara något kompatibilitets problem mellan dem två.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

Steelseries H wireless / Siberia 800

Hej,

Jag funderar på att inskaffa mig ett par Steelseries H wireless / Siberia 800 men funderar lite på möjligheter till inkoppling. Idag sitter jag med ett externt ljudkort med 1 optisk ut port som går till ett Logitech Z906 ljudsystem. Jag såg att H Wireless har en optisk in, och en optisk ut port. Betyder det att jag kan koppla in det mitt emellan min dator och mina högtalare och att det på något sätt fungerar som en passthrough? Det vore väldigt smidigt för mig att slippa behöva ställa om windows/spel till ny ljudutgång när man hoppar lite mellan högtalare och lurar. Skulle det fungera?

Och om det fungerar, påverkar transmitter inställningarna (Chat mix eller EQ t.ex) mina högtalare, för det vore ganska trevligt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Hej,

Jag funderar på att inskaffa mig ett par Steelseries H wireless / Siberia 800 men funderar lite på möjligheter till inkoppling. Idag sitter jag med ett externt ljudkort med 1 optisk ut port som går till ett Logitech Z906 ljudsystem. Jag såg att H Wireless har en optisk in, och en optisk ut port. Betyder det att jag kan koppla in det mitt emellan min dator och mina högtalare och att det på något sätt fungerar som en passthrough? Det vore väldigt smidigt för mig att slippa behöva ställa om windows/spel till ny ljudutgång när man hoppar lite mellan högtalare och lurar. Skulle det fungera?

Och om det fungerar, påverkar transmitter inställningarna (Chat mix eller EQ t.ex) mina högtalare, för det vore ganska trevligt faktiskt.

La upp en support ticket om just detta på er hemsida och fick svar redan igårkväll, runt 22:15 svensk tid. Imponerande svarstid måste jag ju säga, ca 1,5h. Fick svaret att det är jag just av denna anledning transmittern har en in och en ut port. Då blir det att vänta in ett bra erbjudande och slå till på ett par sådana!

Permalänk

@Chrisism8: va skönt att du fick svar fort, frågan var överkurs för mig så jag hade ändå behövt skicka det vidare till en produktansvarig på audio sidan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3343187

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

Tjena David, Tänkte höra med dej om du kan ge mig något vettigt svar på vad det är för skillnad mellan Siberia 800 och H Wireless ? om det nu är någon skillnad, eller är Siberia 800 bara en "Re-branding" av H-Wireless ? Får ingen klarhet i det av att googla så tänkte passa på och fråga här

Visa signatur

|NZXT H440W Silent Ultra Vit |Asus Z97-a|ASUS GeForce GTX 780|CPU Intel Core i7 4790K 4GHz|Corsair Hydro H100i|Kingston 16GB 2400Mhz XMP Beast|SSD EVO Basic 840-Series 500GB |1TB WD Blue 7200 RPM|EVGA Supernova G2 850W|

Permalänk
Skrivet av mikchr:

Tjena David, Tänkte höra med dej om du kan ge mig något vettigt svar på vad det är för skillnad mellan Siberia 800 och H Wireless ? om det nu är någon skillnad, eller är Siberia 800 bara en "Re-branding" av H-Wireless ? Får ingen klarhet i det av att googla så tänkte passa på och fråga här

Hej!

Dem är precis samma, ny kartong och namn som passar in i våran nya lineup, små tweaks i programvara och tillverkning.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem

Hej @SteelseriesDavid!

Jag har en Rival 300 där gummisidorna har blivit slitna. Finns det något ställe jag kan köpa ersättare och sätta dit själv? (bara själva gummisidan alltså)

Mvh
Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Hej @SteelseriesDavid!

Jag har en Rival 300 där gummisidorna har blivit slitna. Finns det något ställe jag kan köpa ersättare och sätta dit själv? (bara själva gummisidan alltså)

Mvh
Alex

Du kan alltid leta efter teflontejp och klippa till det själv efter kuddarna du har idag ifall du inte kan hitta reservdelar till musen.

Permalänk
Medlem

@imo bara så vi inte missförstår varandra: Jag söker alltså efter ersättning till gummikuddarna på respektive sida om musen där jag håller fingrarna. Teflontejp gissar jag skulle fungera bättre som exempelvis skates?

Permalänk
Medlem

Kommer Siberia 800 få stöd för Steelseries Engine?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Blaxxor:

Kommer Siberia 800 få stöd för Steelseries Engine?

Hej!
Nej, allt styrs med förstärkaren. Bäst ljudet får man enligt mig med optisk kabel och då kan du inte styra ljudet från datorn ändå.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

Hej!
Nej, allt styrs med förstärkaren. Bäst ljudet får man enligt mig med optisk kabel och då kan du inte styra ljudet från datorn ändå.

Okej jag var mest nyfiken då jag läste nånstans att Wireless H har stöd i Engine men hade svårt att se vad man skulle kunna ställa in.

Får testa med den optiska. Inte gjort det än

Mvh Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

En annan fråga ang Rival 700 och CSGO.

Den ska ju tydligen klara av att räkna Stattrack, KD-ratio osv.
Nollställs denna räknaren/match eller är det totala statistiken från installationen av musen? Och sparas denna statistiken i Cloud om man installerar om datorn?

Har inte hittat någon bra info ang detta på google.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3