Bethesda tillkännager Fallout 4

Permalänk
Melding Plague

Bethesda tillkännager Fallout 4

Nästa spel från Bethesda Softworks är inget mindre än Fallout 4. Nu skruvas förväntningarna upp med en första videosnutt inför presentationen på spelmässan E3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar som huvudkaraktären kommer att ha en röstskådis denna gång (han pratar med hunden på slutet av trailern)...

Ungefär det sista som jag ville se i ett Fallout spel. För fan Bethesda.

Permalänk
Medlem

Brotherhood of Steel!

Permalänk
Medlem

Wooohoo!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Hedersmedlem

Worst trailer ever. Ingen stämning - det känns inte som Fallout. Kändes som ett tio år gammalt spel.. öh. Hoppas slutresultatet blir bättre.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Kanske kanske..

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Det var på tiden <3

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att de använder rage motorn eller ID software senaste motor. Såg väl sådär ut men fallout är ju så mycket mer än bara grafik.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starwars:

Verkar som huvudkaraktären kommer att ha en röstskådis denna gång (han pratar med hunden på slutet av trailern)...

Ungefär det sista som jag ville se i ett Fallout spel. För fan Bethesda.

Troy Baker månntro?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

är det Tech 5 ? såg ju alldeles för jävligt ut.... som skulle gått tbx till 2d å inte leka "skyrim with guns".

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Keeper of Traditions

Trist att de inte inser hur mycket grafiken tillför ett spel som till 90% byggs upp av stämningen i världen...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Kände ingen lockelse alls efter att ha sett trailern. Kanske fått nog av tidigare spel i serien och är nog dessutom antagligen oerhört bortskämd med Witcher 3 som jag spelar nu och som trollbinder en känslomässigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ser inte så bra ut grafikmässigt, kunde sätt bättre ut om de inte använde nån motor från 2011. #UnrealEngine4

Visa signatur

En dator

Permalänk

Inte sett trailern än, och är väl inte alltför hypead i vilket fall, men ska bli kul att se hur det blir.
Gillade FO3 när det släpptes, och FO:NV var ju ännu bättre, så förväntningarna är ju rätt höga ändå. Blev dock så pass bränd av Skyrim, att det inte är tal om hype.

Visa signatur

Moderkort: ASUS X99-S | GPU: GTX 980Ti | CPU: i7 5820K 3.3 GHz | PSU: Corsair RM 650W 80+ | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL14 2400Mhz | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Chassi: NZXT H440W

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så ljuger dem inte om grafiken i spelet, vilket enbart kan ses som positivt imo, fortfarande tid kvar att slipa på det! Ingen tid slösad på att rendrera ett klipp med grafik som inte ens finns i spelet.

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat något Fallout, men Bethesdas platta spel känns hopplöst förlegade när jag spelar/spelat The Witcher 3. Inte bara grafiskt heller då, utan också med inlevelse och berättande.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Tycker att Bethesda gör spel med gigantiska världar utan egentligt innehåll och något som drar in spelaren i världen. Det känns som mycket kuliss och lämnar mig med en känsla av besvikelse och meningslöshet efter ett antal timmars spelande.

Har inga förhoppningar alls om detta.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Ingen nVidia HairWorks iaf (tänkte på hunden ).

Nej men jag vet inte, känns som man mycket högre krav på grafik nu än för två-tre år sedan för det var inte speciellt snyggt. Om det är idTech 6 så är jag inte alls imponerad (bu-hu Doom4).

Den där wowkänslan uteblev tyvärr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Folk behöver nog tagga ner lite och inte dra för stora växlar baserat på den första trailern. De andra spelen har varit makalösa, ser ingen större risk för att detta inte blir det också.

Fallout 4 kommer säkerligen ha stöd för DX12 och en massa ögongodis, finns känslan där så kommer det vara ett solklart köp för min del.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av str8forthakill:

Å andra sidan så ljuger dem inte om grafiken i spelet, vilket enbart kan ses som positivt imo, fortfarande tid kvar att slipa på det! Ingen tid slösad på att rendrera ett klipp med grafik som inte ens finns i spelet.

Är spelet redan släppt? Hur kan du annars veta hur grafiken är i själva spelet?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

här har vi ett spel som (dömmas från trailern) kan drivas med ett ok system med 1/2 gen intel och ett amd 6970/geforce 670 MEN så kommer den självklart till xbox och ps4, då kan man förvänta sig att det blir billigare att köpa en konsol och spela på den ist...

tråkigt

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Avstängd

Kommer detta att vara slutet för Fallout-serien precis som Diablo 3 blev för Diablo-serien?

(Visst detta är verkligen två olika speluniversum)

Dvs., spelet kommer att vara mysigt och awesome att spela igenom första gången och man kommer att vilja utforska allt med allt möjligt?

Men sedan när det kommer till dess återspelbarhet så blir det annorlunda? En slags repetition som inte är lika rolig som seriernas tidigare spel?

Jag skulle aldrig kunna spela om Diablo 1 men Diablo 2 har något magiskt i sig (vilket gör att jag har tagit ur nostalgin ur ekvationen för jag har spelat båda spelen flera gånger).

Jag kör denna jämförelse för jag har ärligt talat aldrig spelat Fallout-serien, har prövat spelat Fallout 3, men det är nått med det slags spelet som inte tilltalar mig, men jag har sett storebror kört Fallout 1 & 2 på "den gamla goda tiden".

Någon mer insatt och mer Fallout-fanatisk än mig får flika in och säga hur bra/dålig denna jämförelse är! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

För mig är berättelsen prio 1. Bryr mig inte så mycket om grafiken men jag hoppas att detta kommer bli bra!

Permalänk

Hype Hype Hype!!. Hoppas dock på att karaktären man spelar är inte voicead för det känns inte lika fallout för mig eftersom i fallout kunde man vara hur man ville och inte behöva dra sin karaktär för hur den lät eller låter.

Permalänk
Inaktiv

Grafiken var ju meh, speciellt när vi masterracare numera kör GTA V och Witcher 3 så blir man ju lite fundersam på Bethesda och vad dom håller på med. Hursomhelst så älskade jag trean och vegas ändå, trots sin sparsmakade grafik. Pc versionen av Vegas räddades iaf men en shitload av mods.

Tvekar inte på att även Fallout 4 blir en fullpoängare för mig, men hoppas dom kan dra upp grafiken lite mot release. Ser gärna också en utveckling av "survive/hard" till Vegas. Jag vill dö Witcherofta.

Permalänk
Medlem

Är ganska hypad, däremot så ser det ut som ett Fallout-spel med Skyrim-grafik. Jag hade hoppats på mer på den fronten.

Låter som att det är Nolan North som gör rösten och det skulle uppskattas väldigt mycket då han nog är den främsta röstskådespelaren inom TV-spelen enligt mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkig grafik, känns som ett förra generationens konsolspel. Fallout går så mycket på känsla och atmosfär så det är lite synd. Man blir ju fundersam på Bethesdas affärsidé efter Witcher 3 vars värld är fylld till bredden med intressanta saker att se och göra. Men man ska väl inte säga för mycket innan det finns på mässgolven.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Trist att de inte inser hur mycket grafiken tillför ett spel som till 90% byggs upp av stämningen i världen...

Jag njuter fortfarande av Fallout 3 och det är ju knappast tack vare grafiken.

Permalänk
Medlem

@Dunder:
Fallout 2 har ju fortfarande bättre känsla än många spel som släpps idag, och de beror inte på grafiken... Story>grafik alla dagar i veckan.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/