Äntligen! En ny speldator efter nästan fem år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holiace:

Jag har ingen aning om hur man överklockar ett grafikkort, aldrig satt mig in i det. Men TRI-X R9 290 4GB "OC" verkar fet även om den inte är lika kraftfull som 290X.

Ja, även utan klock vad jag såg i testerna låg den inte långt efter 290x och nu med fina drivers så presterar kortet troligen lika med 970 och är nästan 1000kr billigare (är inte dåligt för så mycket prestanda):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Du har verkligen en poäng!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holiace:

Grejen är bara att tri-x kostar 4100:- Borde man inte kunna få något med bättre prestanda för den prislappen? Dessutom är kortet slut överallt.

http://www.mindfactory.de/product_info.php/4096MB-Sapphire-Ra...

Har beställt en gång därifrån och kan gott rekommendera dom. Bättre kundservice änn här i finland, dom svarade inom 10min då jag ville ändra på beställningen före de hade skickat den.

Enda negativa är dyr frakt och att om varan är defekt så tar det längre att få den RMA.
Har inte heller koll på SEK -->EUR, om det blir dyrare för dig eller.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

http://www.mindfactory.de/product_info.php/4096MB-Sapphire-Ra...

Har beställt en gång därifrån och kan gott rekommendera dom. Bättre kundservice änn här i finland, dom svarade inom 10min då jag ville ändra på beställningen före de hade skickat den.

Enda negativa är dyr frakt och att om varan är defekt så tar det längre att få den RMA.
Har inte heller koll på SEK -->EUR, om det blir dyrare för dig eller.

Runt 700kr dyrare eller så.

Jag la in en beställning! Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC New Edition! Får se hur prestandaskillnaden blir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holiace:

Runt 700kr dyrare eller så.

Jag la in en beställning! Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC New Edition! Får se hur prestandaskillnaden blir!

Hoppas du blir nöjd, verkar som du gick på mitt förslag och bara uppgraderar grafikkortet?

Det värsta som kan hända är att du får uppgradera något mer i efterhand!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Antog det då du sa att du hade tagit ett bättre agg. Finns det någon specifik anledning till att det agget inte skulle duga?

Det var många år sen "bättre agg" var samma som högre angivet watt antal.

Att köpa ett agg med rätt specar i övrigt och av högre kvalitet ska stå för 90% av beslutet, inte rent watt-tal.