Sändning / mottagning?

Permalänk
Medlem

Sändning / mottagning?

Det finns ju en massa specar att läsa om alla telefoner, men vart hittar jag specen för hur bra mottagning och sändning den har?
Jag bor på landet och måste stå på rätt plats på gården för att få mottagning idag med min Galaxy s4. (samma sak med olika operatörer)
Funderar på att köpa en ny telefon och då vill jag förståss ha en med bra mottagning / sändning.
Har sett i usa att dom har modeller med extra antenn.
Varför hitar man inga såna här i europa?

Borde det inte vara ett krav på tillverkarna av lurar att märka upp sänding / mottagning? Det är ju i alla fall det som en gång var grund funktionen med en telefon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Det finns ju en massa specar att läsa om alla telefoner, men vart hittar jag specen för hur bra mottagning och sändning den har?
Jag bor på landet och måste stå på rätt plats på gården för att få mottagning idag med min Galaxy s4. (samma sak med olika operatörer)
Funderar på att köpa en ny telefon och då vill jag förståss ha en med bra mottagning / sändning.
Har sett i usa att dom har modeller med extra antenn.
Varför hitar man inga såna här i europa?

Borde det inte vara ett krav på tillverkarna av lurar att märka upp sänding / mottagning? Det är ju i alla fall det som en gång var grund funktionen med en telefon..

Vissa tester tar upp detta, men är jäkligt svårt att testa detta.

Så svårt att rekommendera vilken mobil.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Hygglo: Det ska finnas signalförstärkare att köpa men de är dyra och du måste ansöka om tillstånd för att ha igång skiten om jag minns rätt.

Jag var sugen själv eftersom täckningen i vår lägenhet är riktigt dålig, ofta får vi gå ut på balkongen för att kunna ringa/ta emot samtal.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

Mobil.se test artikel Lite gammal artikel men har information om vad som krävs för att använda och lite olika lösningar som finns.
Finns säkert nyare information men får du iaf en liten riktlinje om vad som behövs och om tillstånd beroende på alternativet.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Om jag vill läsa om signalstyrka, är det sar-värdet som anger det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Tack för svaren!
Om jag vill läsa om signalstyrka, är det sar-värdet som anger det?

Nej, SAR-värdet anger hur mkt effekt som går in i "skallen", dvs hälsorelaterat värde.

Permalänk
Medlem