Kan man få den amerikanska play butiken på Android?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011

Kan man få den amerikanska play butiken på Android?

Innan hade jag en Iphone 5 där det var lätt att byta mellan de olika affärerna, föredrog då den amerikanska. Nu i min Z3 dock så får jag upp massor av jäkla översatt skit så att man knappt fattar vad det är frågan om.

Kan man på något sätt byta vilken butik man vill ha?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Sibirius:

Innan hade jag en Iphone 5 där det var lätt att byta mellan de olika affärerna, föredrog då den amerikanska. Nu i min Z3 dock så får jag upp massor av jäkla översatt skit så att man knappt fattar vad det är frågan om.

Playbutikens språk beror på vlket språk du har i telefonen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Sibirius:

Tanka ner TunnleBear VPN så kan du hoppa runt lite som du vill.

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2010

Kör engelska i min mobil, då blir alla appar på engelska också. Avskyr svenska översättningar på ex Twitter osv. Playstore etc är på engelska i mobilen me.

Playstore sidan https://play.google.com/store är alltid engelska för mig, kvittar vad jag har mobilen i.
Kör dock eng på alla sidor som youtube osv så den tar väl det med

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av nackskägg:

Playbutikens språk beror på vlket språk du har i telefonen.

Skrivet av Reaverinc:

Tanka ner TunnleBear VPN så kan du hoppa runt lite som du vill.

Skrivet av JimmieSan:

Kör engelska i min mobil, då blir alla appar på engelska också. Avskyr svenska översättningar på ex Twitter osv. Playstore etc är på engelska i mobilen me.

Playstore sidan https://play.google.com/store är alltid engelska för mig, kvittar vad jag har mobilen i.
Kör dock eng på alla sidor som youtube osv så den tar väl det med

Jaha, så lätt var det alltså! Har varit något jag stört mig enormt mycket på. Laddade även ner Tunnelbear för att se vad den amerikanska playstoren erbjuder för godheter. Tack

Förresten, finns det något sätt så att telefonen kör auto correct på engelska istället för Svenska? Jag testade att köra med engelska tangentbordet men då försvann ju tyvärr åäö. Det finns inte så att man kan ställa in så att man kör på det enegelska tangentbordet men har kvar de svenska bokstäverna? Fast då blir det väl problem när man skriver på svenska istället förstår jag?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Sibirius:

Det finns inte så att man kan ställa in så att man kör på det enegelska tangentbordet men har kvar de svenska bokstäverna? Fast då blir det väl problem när man skriver på svenska istället förstår jag?

Beror på vilket tangentbord du använder.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Sibirius:

Jaha, så lätt var det alltså! Har varit något jag stört mig enormt mycket på. Laddade även ner Tunnelbear för att se vad den amerikanska playstoren erbjuder för godheter. Tack

Förresten, finns det något sätt så att telefonen kör auto correct på engelska istället för Svenska? Jag testade att köra med engelska tangentbordet men då försvann ju tyvärr åäö. Det finns inte så att man kan ställa in så att man kör på det enegelska tangentbordet men har kvar de svenska bokstäverna? Fast då blir det väl problem när man skriver på svenska istället förstår jag?

Beror helt på ditt keyboard.
På samsung original är det olika val.
Ex jag har valt Svensk keyboard uppsättning, men auto correct på engelska och svenska (Kan välja ex bara engelska om jag vill)

Så har ÅÄÖ som vanligt svenskt men kan välja auto correct på vilket språk jag vill, ett eller flera samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Sibirius:

Kör hellre med DotVpn för Google chrome, den är gratis och fungerar perfekt.
/Lifooz

Frer8833:
"Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten."
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Sibirius:

Jag skulle rekommendera att du testar swiftkey som både har tradionell input samt swype eller hur det nu stavas. Förutom detta kan den hantera 3 språk samtidigt tror jag det är. Molnsync osv så du får samma personliga ordlistor på alla enheter du använder är ju bra det med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Använd Hola bara, gratis och ingen tdatamängd begränsning. Tunnelbear får man bara 500MB/mån + extra om man registrerar sig om jag inte kommer ihåg fel.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av XPerion:

Använd Hola bara, gratis och ingen tdatamängd begränsning. Tunnelbear får man bara 500MB/mån + extra om man registrerar sig om jag inte kommer ihåg fel.

Fast med Hola kan istället din uppkoppling säljas vidare till bot-nät...

http://www.idg.se/2.1085/1.628873/populara-vpn-tjansten-hola-...