Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ljudproblem HTC ONE M9 vid låg volym

Permalänk

Ljudproblem HTC ONE M9 vid låg volym

Jag har en HTC ONE M9 som jag har problem med ljudet på.

Ljudet via både högtalare samt hörlursuttaget vid låg volym (ett eller två "steg" i volym) blir brusigt och har vad som låter som störningar i sig. Det gör att ljudet blir obehagligt att lyssna på. Felet sker oftast inte när man lyssnar på musik utan när det är låg volym både på telefonen samt på ljudkällan. Jag har testat med t.ex. https://archive.org/details/testmp3testfile. Ljudet låter bra på datorn vid både låg och hög volym men i telefonen låter det inte bra alls.

Störningarna märks av tydligare när man har hörlurar på sig än via högtalaren men det är störningar även via högtalaren vilket får mig att tro att det är ett mjukvarufel. Har även haft några andra ROMs installerade på telefonen och de förstärker störningarna vilket får mig att tro ännu mer att det beror på mjukvaran.

Jag har testat en demo-enhet hos Phone House som har precis samma problem. Killen på Phone House sa bara det att "han tyckte att det lät lika dant på sin telefon" och skyllde det på filerna jag spelade upp. Han sa det att han ändå inte kan göra något utan att man får skicka in den på service om det ska hända något. Dock tar Phone House ut 295 kr om verkstaden inte hittar något fel på telefonen.

Kontaktade då HTC genom deras chatt och fick informationen att "det ska inte kosta något oavsett" om man skickade in den till Mobylife vilket är deras reparationsverkstad men när jag fyllt i feldetaljerna måste man själv betala frakten för att skicka in den, inte gratis längre... Dessutom tror jag inte att jag är ensam samt att det kan lösas genom mjukvara vilket inte lockar mig till att skicka in telefonen.

Är det någon annan med en HTC ONE M9 som skulle kunna testa med t.ex. testfilen jag länkade och se om det bara är min telefon det är fel på? Annars får jag skicka in min telefon och hoppas att det är fel på den så att jag får den lagad eller utbytt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skaffade nyss en likadan, har samma problem? löste du det och i så fall hur? Har testat att skicka in den på lagning utan resultat... Väldigt störigt problem.