Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Avstängd

"Nedgraderade" från Windows 10 till Windows 7 igår.
Kändes snarare som en uppgradering.

Permalänk
Avstängd

Nu är Windows 10 november update 1511 live!

https://blogs.windows.com/windowsexperience/2015/11/12/first-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

fått ner den?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

fått ner den?

Tankar den nu.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tankar den nu.

ifrån winupdate? hittar den inte på någon av mina maskiner :S

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tankar den nu.

ifrån winupdate? hittar den inte på någon av mina maskiner :S

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag körde in uppgraderingen från Win 8.1 till 10. Grafikprestandan blev av någon anledning otroligt lidande, hela operativsystemet betedde sig underligt. Hade massvis med DPC-spikar till och från. Ominstallerade drivrutiner, uppdaterade BIOS, ryckte ur extra hårdvara, inget hjälpte. Backade tillslut tillbaka till Windows 8.1 igen och nu fungerar allting perfekt.

Misstänker att allt nog löser sig med en ren installation av det och det inte riktigt beror på Windows 10 som så, men det får bli en annan dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

ifrån winupdate? hittar den inte på någon av mina maskiner :S

Ja, jag tankar "Windows 10 Pro, version 1511, 10586" just nu via Windows Update utan att datorn är med i Windows Insider Preview.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

tycker det är awesome!
Aldrig haft så här snabb uppstartning till windows, går på 0.5 sek typ och allt går så jävla mycket snabbare!
Känns som man har en mac dator

Tycker dock det är segt att man måste själv göra en kopia av "Den här datorn" "kontrollpanelen" etc, tycker det är stört skönt o ha dom på skrivbordet så man klicka sig in där snabbt..

Hur snabbt trampar du egentligen, vad har du för monsterdator?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja, jag tankar "Windows 10 Pro, version 1511, 10586" just nu via Windows Update utan att datorn är med i Windows Insider Preview.

Samma här och snabbt gick det med

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Här är en rätt bra changelog med några av de stora förändringarna/förbättringarna i den nya uppdateringen som släpptes idag.

http://www.howtogeek.com/232176/whats-new-in-windows-10s-firs...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Spännande, såg inte uppdateringen på jobbet så jag får börja med maskinerna hemma. Jag hoppas att jag kan uppdatera min laptop och skriva in W7 nyckeln orkar inte göra en ominstallation och uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ifrån winupdate? hittar den inte på någon av mina maskiner :S

Samma här..

"Din enhet är uppdaterad. Kontrollerad: I dag, 18:08"

Permalänk
Medlem

Tankar uppdateringen på mina surfplattor som kör Win10 home men min HTPC som kör Win 10 Pro hittar inte uppdateringen, vet inte om det har med det att göra kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag är väldigt nöjd än så länge, kommer ta ett tag innan man blir van vid vissa saker men så är det ju med allt ^^ jag har bara 1 klagomål kanske någon där ute som känner igen det, jag har två datorskärmar och en tv kopplad till datorn, normalt sätt har jag tvn inaktiverad och kör bara med mina datorskärmar, när jag sen ska aktivera tvn så går det inte att göra via "bildskärmsinställningar" (men det går att avaktivera skärmar där) utan jag måste klicka runt där en stund innan jag får upp den gamla bildskärmsinställningsrutan som fanns i win7 och DÄR kan jag välja att aktivera tvn. jag kan också aktivera tvn via nvidia kontrollpanel.
Är detta något som dom har glömt att lägga till i bildskärmsinställningarna i windows 10 eller vad är det frågan om ?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Uppdatering?? Jag kör också med pro versionen, det enda som windows update hittar är någon kumulativ uppdatering för windows 10 för x64 baserade system.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svalle:

Uppdatering?? Jag kör också med pro versionen, det enda som windows update hittar är någon kumulativ uppdatering för windows 10 för x64 baserade system.

Det är en stor uppdatering och Microsoft släpper den knappast till 130+ miljoner datorer exakt samtidigt. Se till att du har uppdaterat allt i Windows Update så dyker den nog upp ikväll eller imorgon.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fått uppdateringen. Har sett fler som har samma problem med just Windows 10 Pro, fast det funkar på deras datorer som kör Win10 Home...

Permalänk
Medlem

Funkar nu tankar jag update

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är en stor uppdatering och Microsoft släpper den knappast till 130+ miljoner datorer exakt samtidigt. Se till att du har uppdaterat allt i Windows Update så dyker den nog upp ikväll eller imorgon.

De borde ju släppa till mig först

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Stått på 40% i ett par timmar nu på båda mina surfplattor, borde jag vara bekymrad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min står fortfarande som "We´re validating Windows 10 for your PC", känns som jag borde fått uppgraderingen nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hur snabbt trampar du egentligen, vad har du för monsterdator?

Ä han fattar inte att den bara sov

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andropen:

Fortfarande inte fått uppdateringen. Har sett fler som har samma problem med just Windows 10 Pro, fast det funkar på deras datorer som kör Win10 Home...

"Your device is up to date. Last checked: Today, ‏‎21:43"

Win 10 pro

Jak vill ha opdate!

Permalänk
Medlem

Börjar sakta bli bättre, vad jag kan se fattas bara en förändring av Windows Update för att man skall prova W10 skarpt.

Permalänk
Medlem

Nu var min klar tog ca 15min, får se hur detta ter sig om man märker av nåt litet prestanda lyft.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

"Your device is up to date. Last checked: Today, ‏‎21:43"

Win 10 pro

Jak vill ha opdate!

Samma här..

Permalänk

Jag installerade W10 igår på en i3-3220 med 16GB RAM och det flöt på helt OK.
Lade bara till Open Office och några testprogram som wPrime, CPU-Z och HWmonitor.

Uppdateringen till 1511 idag tog en evig tid med mycket "filer kopieras"

Konstaterade nu att jag fått 3.2 GB installationsfiler samt att en 14.6 GB Windows.old skapats efter uppdateringen. Ska varje större uppdatering resultera att alla filer ska dumpas i en Windows.old?

Hur kommer det att bli på för sådana användare som samlar allt på enhet C?
Som efter kanske 10 större uppdateringar har samlat på sig några 100 GB...

CPU-Z och HWmonitor togs även bort för att de ej var kompatibla längre !!?
När jag installerade dem igen fungerade de utan problem

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Medlem

*Begin rant* Mäktigt äcklad av den här jävla uppdateringen och hur den rullats ut. Den presenterar sig som en vanlig uppdatering och man hamnar sen i en jävla Windows-install dialog?! Installerar och konfigurerar drivers som jag redan har så att dom fuckar upp mina inställningar. Sensitivity-settings på touchpaden resetade. Crapware från min audio-driver jag avinstallerat är såklart återinstallerat, tillsammans med all annan crapware MS försöker köra ner i halsen på en. "Get Office", "Get Skype". Har redan pejjat dyra pengar för erat skit-Office, låt mig vara. Yaaay MS Solitaire Collection återinstallerat. Tydligen också Device Manager och Computer Management enligt startmenyn men har inget minne att jag avinstallerat dom (:lol).

Största skämtet är att laddningsskärmen efter att Windows installerat om sig själv säger "We have many new features that we are excited about" och sen loggar in i Windows utan ett jävla knyst om alla dessa fantastiska nya features, för vi vet ju alla att Windows update numera inte kommer med changelogs. Får gå in på Howtogeek för att få en mer fullfeatured lista än vad Windows devblog kan erbjuda (och inte ens den länkas i Windows update). Därtill alla Privacy-settings som såklart återställts. Dessutom poppar det nu upp en location-icon i notification-area helt randomly, trots att location är helt avstängt i Settings och ej aktiverat för någon app. Jävligt creepy. Och detta ska man behöva genomlida var tredje månad? Man bockar och bugar. */end rant*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenschwein:

Konstaterade nu att jag fått 3.2 GB installationsfiler samt att en 14.6 GB Windows.old skapats efter uppdateringen. Ska varje större uppdatering resultera att alla filer ska dumpas i en Windows.old?

Hur kommer det att bli på för sådana användare som samlar allt på enhet C?
Som efter kanske 10 större uppdateringar har samlat på sig några 100 GB...

Windows.old tas ju bort automatiskt efter ca en månad.