Intel sätter färg på kartongerna till Skylake

Permalänk
Melding Plague

Intel sätter färg på kartongerna till Skylake

Färgsprakande kartonger ska ge Intels kommande processorer i familjen Skylake närvaro på butikshyllorna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ganska fula lådor...

Permalänk

Har redan en bra 4790k så jag hoppar dessa proppar.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Har redan en bra 4790k så jag hoppar dessa proppar.

Heh, har redan en 2600K så jag tror jag hoppar dessa

Permalänk
Medlem

Detta tror jag är bra, Man blir liksom mer köpsugen om det är lite olika färger istället för den vanliga fula blå färgen. Så de har nog något på gång i och med det här. Hoppas fler tillverkare tar efter

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Får lite retro vibbar blandat med mycket modernt, tyckte det var snyggt!

Permalänk
Medlem

Får se hur det ser ut på moderkortsfronten, men känns som att man kommer köra DDR3 istället för DDR4 om det ändå inte ger speciellt mycket?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BrottOchStraff:

Får se hur det ser ut på moderkortsfronten, men känns som att man kommer köra DDR3 istället för DDR4 om det ändå inte ger speciellt mycket?

Du menar när båda kostar typ samma nu så ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hej,
är momentan mycket nöjd med min 4790k-som ge mycket......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Så ju bättre typ av processor desto fler färger får man på kartongen? Kan ju vara ett sätt att snabbt se vad som är vad på butikshyllan såvida man inte är färgblind (då får man läsa texten istället).

Det är nära lanseringen nu men lanseringen av Windows 10 har satt Skylake lite i skymundan. Å andra sidan kan jag tänka mig många vill passa på att uppgradera moderkort och processor innan de lägger in "gratisuppgraderingen" eftersom den nya licensen verkar bli låst till hårdvaran. Finns fortfarande osäkerhet kring om Windows 10 är krångligare när det gäller hårdvaruuppgraderingar vilket kan öka köpsuget av ny hårdvara inom närmaste året.

Men hoppas detta inte blir ytterligare en Windows 10 tråd utan det var mer en reflektion på marknadsläget. Själv längtar jag till AMD Zen kommer ut men det dröjer väl minst ett år till gissar jag. Inte för jag tror att Zen blir bättre utan mer att det kan ge prispress på de halvsnabba modellerna där det blir konkurrens. För egen del har jag fyndat lite på begagnatmarknaden och hoppas det blir ännu bättre fyndlägen framöver när folk börjar uppgradera sina datorer.

Permalänk
Medlem

Det är väl innehållet i lådorna som spelar roll. Men det känns som om jag sett stuket någonstans förr. Någon äldre generation av Autodesk eller Adobe-produkter som hade liknande lådor.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Klart att färgsprakande kartonger drar blickar till sig butikshyllorna, så är det ju.

Vi alla som handlar på webbaffärer, får vänta med att se den färgsprakande kartongen till den kommer hem, vi får nöja oss med en liten bild istället

Skrivet av ronnylov:

Så ju bättre typ av processor desto fler färger får man på kartongen? Kan ju vara ett sätt att snabbt se vad som är vad på butikshyllan såvida man inte är färgblind (då får man läsa texten istället).

Det är nära lanseringen nu men lanseringen av Windows 10 har satt Skylake lite i skymundan. Å andra sidan kan jag tänka mig många vill passa på att uppgradera moderkort och processor innan de lägger in "gratisuppgraderingen" eftersom den nya licensen verkar bli låst till hårdvaran. Finns fortfarande osäkerhet kring om Windows 10 är krångligare när det gäller hårdvaruuppgraderingar vilket kan öka köpsuget av ny hårdvara inom närmaste året.

Men hoppas detta inte blir ytterligare en Windows 10 tråd utan det var mer en reflektion på marknadsläget. Själv längtar jag till AMD Zen kommer ut men det dröjer väl minst ett år till gissar jag. Inte för jag tror att Zen blir bättre utan mer att det kan ge prispress på de halvsnabba modellerna där det blir konkurrens. För egen del har jag fyndat lite på begagnatmarknaden och hoppas det blir ännu bättre fyndlägen framöver när folk börjar uppgradera sina datorer.

/ *fetstilta)

Det kommer lika säkert som ett brev på posten

Det brukar ösa i saker vid ett skifte

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

"Planerar du uppnedgradera till Intel Skylake?"

Nej tack, jag föredrar nog att sitta kvar på Haswell-E

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

Jobbiga Intel är med konstigt namnschema som går från HD 4600 till HD 530.
Kan dom inte bara välja ett namnschema sen hålla sig till det?

Jag hade föredragit kartonger utan färg. Mer miljövänliga.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

"Planerar du uppnedgradera till Intel Skylake?"

Nej tack, jag föredrar nog att sitta kvar på Haswell-E

Hippie

Visa signatur

Maximus VI Extreme – Intel Core i7 4770k @ 4.2 GHz – Corsair H100i – 2x Asus DCUII GTX 780 – NZXT H440 – 4TB segate HDD, 2x Samsung 850 Pro 256 GB, Raid0 – Corsair AX860i – 16 GB HyperX Fury @ 2400 MHz – Windows 10 – Corsair K70 – Samsung U28D590D

Permalänk

Tror att Intel kommer att ha ca 10 % mer färg på kartongerna för varje generation...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

"Planerar du uppnedgradera till Intel Skylake?"

Nej tack, jag föredrar nog att sitta kvar på Haswell-E

Men det kanske kommer en Skylake-E så småningom?

Permalänk
Medlem

Kul och se hur efterblivna de är på Intel med tekniken jämfört med RAM-minnen och GPU/VRAM...

Stora flaskhalsen idag är just CPU om man bortser från SSD:n, men även de är på väg att bli snabbare och bättre än processorerna.
De borde nog satsa på fler fysiska kärnor än bara 2-8st och skippa HT för att det ska bli mer prestanda och lägre strömförbrukning på processorn.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Men det kanske kommer en Skylake-E så småningom?

Jo, men när man säger "Skylake" som marknadsnamn syftas det på dem vanliga, alltså inte Skylake-E. Dessutom så kommer skylake-e troligen komma runt 2016 Q3. Ivf så är jag inte intresserad utav Skylake-E heller så det är lugnt för mig

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Kommer Core i7-6700K kosta lika mycket som en Core i7-4790K? eller Blir Core i7-6700K billigare fast den är likvärdig?

Permalänk
Avstängd

Har en i7 2700k som kjøres på 4.6GHz, og føler ingen trang til å skulle måtte oppgradere.

Ville blitt litt stress for meg å oppgradere også, må jo bytte ut: hovekort, minne, cpu og kanskje cpu kjøler, alt på en gang. Tusenvis av kroner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Kommer Core i7-6700K kosta lika mycket som en Core i7-4790K? eller Blir Core i7-6700K billigare fast den är likvärdig?

Samma pris eller någon hundralapp dyrare men i7 6700k kommer vara bättre än 4790k. (Förutsatt att du inte använder din dator som värmeanläggning för ditt rum, då är den sämre.) Du påverkas ivf mer utav dollarkursen än intels prissättning när det kommer till intel produkter.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Föredrar den gamla designen, såg mer sofistikerad ut...

Permalänk
Avstängd

De kan se ut hur de vill det är knappast så att man har något val iallafall att köpa något annat än intel sålänge amd inte köps upp och kommer med något bra vilket kommer ta en evighet.

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer vara värt pengarna att gå från i5 2500k 4,5ghz till klockad skylake?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du menar när båda kostar typ samma nu så ^^

En snabb titt på prisjakt säger att 16GB DDR3 kostar runt 1000kr. 16GB DDR4 kostar ~1500kr.
Det är 50% mer, inte "typ samma". Inte ens nära.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att beteckningen är dumt valt? Finns ju både 6700k och 6600k från AMDs APU serie. Eller är det meningen att göra så för att Förvirra dem mer okunniga där ute. :/

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rekl3M:

Tror ni att det kommer vara värt pengarna att gå från i5 2500k 4,5ghz till klockad skylake?

"Värt" är ett väldigt subjektivt ord, i 120Hz som du verkar spela i så ja kanske skulle jag faktiskt säga men det beror ju på vilka spel du spelar och hur kräsen du är

Jag spelar också i 120Hz och med 2 GTX 780'n i SLI så är faktiskt min 2700K i 4.8GHz flaskhalsen ibland när jag försöker uppnå 120FPS men det är bara i några få spel och oftast så håller sig FPS:en på en rimlig nivå ändå så för min del är det inte värt flera tusenlappar än.

Skrivet av Bernd_P1:

Finns ju både 6700k och 6600k från intels APU serie.

Ptja, det är ju AMD's APU-serie du snackar om så någon är ju förvirrad i alla fall
Nae men Intels namnschema är faktiskt åt helvete och ingen vet varför, de skulle bara ha fortsatt så som de namngav Sandy Bridge för så som det har varit sedan Ivy Bridge så är det bara en enda stor soppa.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
99:e percentilen

Betydligt snyggare än de skitfula kartongerna till Haswell, men inte lika snygg som Sandy Bridge-kartongerna.

Dold text

Skrivet av rektor:

Jobbiga Intel är med konstigt namnschema som går från HD 4600 till HD 530.
Kan dom inte bara välja ett namnschema sen hålla sig till det?

Intel vet inte vad namnschema betyder så det är inget ovanligt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på priset på Core i7-6700K ?

Visa signatur

System: Team Red