Ett par frågor gällande Iphone som kanske någon van användare kan svara på :)

Permalänk
Medlem

Ett par frågor gällande Iphone som kanske någon van användare kan svara på :)

Kommer nog byta till Iphone 6+ som det ser ut nu.
Första Iphone sen 3g.

1. Jag har enorma mängder FLAC musik, som jag i nuläget bara drar in i mappar på mobilen och spelar upp med Poweramp. Enkelt tycker jag.
Aldrig använt mig utav playlists osv i mobilen.

Iphone stödjer ju inte flac i deras egna mediaspelare, och eftersom man inte kan dra över mappar osv som Android. Hur är enklast att gå till väga?

2. Kan jag konvertera alla mina FLAC till Apples egna lossless format utan försämring av kvalite?

3. Hur fungerar playlists osv egentligen med Itunes?
Om jag ex har 1 flac/alac fil, kan jag då lägga den i ex flera playlists i Itunes, sen när den syncas så förs filen över till mobilen och fungerar i dom playlistsen där den ligger?

Låter helt korkad jag vet, men inte använt Itunes på 100 år och knappt även då

4. Finns det någon form av adblock till surf eller Youtube? Eller krävs jailbreak då? (kommer jag nog inte göra)

5. För en som är van att ha back till höger om Home knappen (Samsung), hur bra fungerar det att backa osv 1 steg i Iphone nu för tiden?
Förr var man tvungen att träffa en liten jäkla ruta högst upp på skärmen, nu finns det någon form utav swipe funktion för 1 steg bak va?

6. Icke Iphone appar som Chrome,Youtube osv fungerar helt utan problem? Vill inte ha safari osv, då jag syncar typ allt på mitt Google konto.

7. Hur fungerar det med appar man köpt, måste man köpa om dom osv?
Appar som Lifesum, runkeeper osv borde väl iaf fungera då det är subscription saker?

Det var nog det, ursäkta för korkade frågor säkert, men är väldigt sugen att testa Äpplet och vissa saker som gjort att jag vägrat lämna Android (enkelheten för mig med musik/folders och adblock är väl dom två största, och kanske emulator app vilket verkar va svårt att få godkänt på apple store)

Ha en go dag

Permalänk
Medlem

Jag kör själv enbart musik från Spotify för tillfället men vet polare som använder en app som heter "FLAC Player+" på sin iphone för att spela upp flac-filer. Där kan man skapa egna playlists direkt i mobilen genom att först dra mappar till appen genom iTunes och sen kan du lägga till alla låtarna i egna playlists hur du vill.

YT och Chrome funkar kanonbra i iphone. Även Google Maps fungerar klockrent.

Adblock har jag inte testat om det finns något. surfar så pass sällan på mobilen utöver sociala medier osv.

I alla webbläsare och många appar kan du swipea för att backa osv. Men att byta mellan olika program är det dubbelklicka på hemknappen som gäller för att byta program.

Appar kommer du behöva köpa på nytt men som du säger så självklart behöver du inte lösa en ny prenumeration. Kanske att själva appen kostar några kronor men inga nya prenumerationer behövs.

Hoppas det är någorlunda svar för dig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

4. I dolphin browser finns adblock inbyggt

5. Man kan ofta backa genom att dra från vänsterkanten av skärmen. Funkar i alla Apple appar, och på lite olika sätt i övriga appar. Ibland kan man svepa åt höger för att backa eller öppna menyn mitt på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Tackar för informationen

Permalänk
Avstängd

Adblock finns med jailbreak

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."