Permalänk
Medlem

Kontorsutrustning som måste finnas?

Hej, vilka kontorsutrustningar anser ni är viktiga vid ett skrivbordsarbete där sittandes framför datorn är primärjobbet (t.ex programmering)?

Detta anser jag:

  • Ergonomiska/bra tangentbord/mus/musmatta/hörlurar.

  • Minst två skärmar

  • Höj/sänkbart bord

  • Ergonomisk kontorsstol

  • Laptop med dockningsstation

Vilka flera kontorsutrustningar anser ni är viktiga som kan utöka livskvalitéen på jobbet?

Permalänk

Post-it-lappar, anslagstavla, whiteboard, handsfree-grej (Jabra 510 t.ex).

Permalänk
Medlem

Kaffebryggare!!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Kaffebryggare!!

Kaffekoppar

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte nämna grejer som ska finnas i köket
Vid en skrivbordsmiljö snackar vi om här!

Permalänk
Hedersmedlem

Bra belysning, kalibrerade skärmar, bra förvaring, fotpall eller liknande, flera eluttag osv. så att man slipper krypa under bordet och bra storlek på skrivbordet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hjälpsam

Vettigt pennställ med FUNGERANDE pennor, bläck blyerts 07 och överstrykningspennor, gem, häftklammerborttagare, häftapparat och taperulle. Dat shit behöver man tyvärr i det papperslösa samhället.

Hurts där du kan förvara random shit som inte skall ligga framme så du kan ha en rimligt ren och produktiv skrivbordsmiljö.

Favorit maskot sittandes på en skärm.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag har eventuellt sämsta hållningen när jag sitter (hemma visserligen), men absolut ett fotstöd av något slag!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av hahavaffan:

Post-it-lappar, anslagstavla, whiteboard, handsfree-grej (Jabra 510 t.ex).

Detta. mest av allt postits och whiteboard, därefter trådlös handsfree.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är viktigt att arbetsplatsen har bra ergonomi, i den bästa av världar har man en arbetsplats som går att variera från sittande (i rätt stol) via stående till promenerande, perfekt ljus, ventilation och ljudmiljö, absolut inget kontorslandskap.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Lugn och ro samt vettiga kollegor.

Har själv i stort sett det jag önskat mig på jobbet.
Bra skärmar
Bra tangentbord och mus
Bra stol
Rymligt skrivbord som går att höja/sänka
Trevlig utsikt med persienner och markis
Hyggligt låg ljudnivå
Möjlighet att spela musik mer eller mindre idiothögt på ensamma fredagseftermiddagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Fri tillgång till Te/kaffe/dricka och frukt, samt uppehålls rum med tid för lek och spel för att återfå sin kreativa förmåga, som är ett lyckat koncept från spelbranschen/IT m.m som fler företag bör ta efter!

Fri tillgång till friskvård anslutning till kontoret och tränings krav på alla på arbetstid!
Är bra för alla, gamla som ung och tränings/rehab som är anpassad för den branschens vanligaste sjukskrivningar m.m

Sedan 6 timmars dagar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Lugn och ro samt vettiga kollegor.

Viktigast av allt.

Man bör satsa på ljudisolerade mötesrum med whiteboards, pennor och hårdvara för Skype-konferens m.m. Sådana rum bör också användas för alla telefonsamtal i närheten av programmerarnas avdelning.

Skrivet av Blackguard:

... uppehålls rum med tid för lek och spel för att återfå sin kreativa förmåga, som är ett lyckat koncept från spelbranschen/IT m.m som fler företag bör ta efter!

Det där är låååångt ner på listan.
Jag har varit på arbetsplatser som haft sånt, kaffe, frukt, friskvårdsbidrag, en massör som kommit över varje vecka och gratis privat företagshälsovård m.m. men där flera ändå har varit sjukskrivna i stressrelaterade sjukdomar.
Man ska satsa på sånt som betyder något. Först när man inte längre svälter kan man äta tårta, annars får man bara magont.

Träningskrav på ett kontor tycker jag också är direkt fel. Om det skulle införas på min arbetsplats skulle jag sluta direkt, och många med mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.