Permalänk
Medlem

Ritplattor

Tjena! Funderar på att köpa en ritplatta kort och gott!

Har aldrig använt en förut, men är rätt bra på att rita för hand med penna och papper.

Några förslag? (Budget: 0-1000 kr, helst något runt 500 om det finns?)
Ge gärna argument för varför jag borde köpa just den!

EDIT: Om det inte finns någon bra för under 1000kr, så ge gärna förslag som är dyrare!

EDIT 2: Vad är skillnaden på den här lite dyrare ritplattan och den billigare? Är det bara storlek och djup?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Skaffade denna till brostan:
http://www.inet.se/produkt/6607216/wacom-intuos-creative-pen-...
Han gillar den riktigt mycket. Känslan som att skriva på papper tycker jag
Du borde använda Photoshop för t.ex gimp är det en halv sekunds delay av någon anledning

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Skaffade denna till brostan:
http://www.inet.se/produkt/6607216/wacom-intuos-creative-pen-...
Han gillar den riktigt mycket. Känslan som att skriva på papper tycker jag
Du borde använda Photoshop för t.ex gimp är det en halv sekunds delay av någon anledning

Men den är inte trådlös va?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem

Nej men det går att köpa till om man vill ha det.(fördröjningen beror på något mellan gimp och wacom för det finns grejer för gimp hos wacom men kör Photoshop om du kan så blir det minst pill). Som fråga på skillnaden mellan den jag visade oc den andra så är det storleken på plattan. Den mindre skulle jag ta om det är din första. Du får zooma lite om du vill rita mer detalje, där är det ända som blir rent praktiskt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14