Permalänk
Medlem

IBM modell M sålt

IBM modell M från 1990. Två små märken i varsitt hörn på sidorna. Annars i prima skick.

Vill helst inte skicka så köpare som kan hämta premieras.

På köpet får man en PS2 förlängsningskabel på 180 cm.

500 kr

Läs hela annonsen här

Sålt
Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Du kan få betydligt mycket mer än 500kr för det, närmare det dubbla iaf. Själv är jag inte intresserad dessvärre. Men bara så du inte säljer det till första bästa för en röding.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkages:

IBM modell M från 1990. Två små märken i varsitt hörn på sidorna. Annars i prima skick.

Vill helst inte skicka så köpare som kan hämta premieras.

På köpet får man en PS2 förlängsningskabel på 180 cm.

500 kr

Läs hela annonsen här

Jag budar 1000:- om du kan skicka den

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem

Ursäkta att det är lite offtopic men hur kommer det sig att man kan få så mycket för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define r3 || 3930k || EVGA GTX 780 || 16GB Vengeance || Corsair HX750W || Samung 840 Evo 500GB + Corsiar Force 120GB + Samsung 840 250GB HDD 2x WD Blue 1TB + Seagate 2TB || Razer Blackwidow || Razer Deathadder 2013 || Asus MG279 || Sennheiser HD700 + Beyerdynamic T51p + Sennheiser ie80 || Rode Podcaster || Denon DA-USB300 + Schiit Valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av casserly:

Ursäkta att det är lite offtopic men hur kommer det sig att man kan få så mycket för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett väldigt bra tangentbord som har fått kultstatus. Notch har varit i en intervju där han säger att det är hans val av tangentbord, samt så var Model M det första tangentbord som använde sig av den layout vi använder idag. Det är några anledningar. Sen att det har hållit sedan de tillverkades(80-90tal) så tyder det på bra kvalitet. Samt att de är retro snygga

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av lambdan:

Jag budar 1000:- om du kan skicka den

Skrivet av casserly:

Ursäkta att det är lite offtopic men hur kommer det sig att man kan få så mycket för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Beltet:

Ett väldigt bra tangentbord som har fått kultstatus. Notch har varit i en intervju där han säger att det är hans val av tangentbord, samt så var Model M det första tangentbord som använde sig av den layout vi använder idag. Det är några anledningar. Sen att det har hållit sedan de tillverkades(80-90tal) så tyder det på bra kvalitet. Samt att de är retro snygga

Och vi slängde ett bra gäng sådana här när vi rensa upp i en fabrik & lagerlokal för något år sedan eller två..
Dags att ta på dumstruten psykologiskt..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Och vi slängde ett bra gäng sådana här när vi rensa upp i en fabrik & lagerlokal för något år sedan eller två..
Dags att ta på dumstruten psykologiskt..

Jo, det får man höra väldigt många gånger... För mig som är tangentbords nörd skär det till i hjärtat varje gång... Men man kan ju inte klandra heller. Så är det med alla gamla grejer. När det kommer nya grejer gör sig alla av med det gamla. Det är ju typ 20 år efter man återupptäcker de bra med de gamla grejerna.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Beltet:

Jo, det får man höra väldigt många gånger... För mig som är tangentbords nörd skär det till i hjärtat varje gång... Men man kan ju inte klandra heller. Så är det med alla gamla grejer. När det kommer nya grejer gör sig alla av med det gamla. Det är ju typ 20 år efter man återupptäcker de bra med de gamla grejerna.

Jag skall kolla en extra gång nu innan jag slänger sakerna - på tangentborden mest.
Datorer osv sparar vi oftast i några månader av kompabilitetsskäl, men kringutrustning åker lika snabbt som dammet på golvet!

Iaf för en intressant tråd
Man lär sig något nytt varje dag, detta var dagens brain'er

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag budar 1000:- om du kan skicka den

Ser ut som att jag får skicka den då Men jag behöver kolla upp vad jag har att packa in den i samt fraktkostnad.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Om det inte ännu är sålt så är jag intresserad!

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av törnvall:

Om det inte ännu är sålt så är jag intresserad!

SÅLD och skickad. Har varit bortrest och inte hunnit uppdatera annonsen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

minhembio.com/darkages