Sverige först i kö till HTC Vive VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag har itne riktigt förstått det här med VR, är det upp till speltillverkarna att lägga in stöd?

Finns stöde i spelmotorn = alla spel som bygger på den motorn har autmatiskt stöd?

Kan ett spel ha stöd för Occulus men inte Vibe? Eller använder de samma API eller grundkod?

Nån som kan förklara för en lekman hur det kommer funka?

Hehe skrev du det här på mobilen eller?

1. Jag det är upp till utvecklarna lägga in stöd.

2. Nej.

3. Spel kan funka för båda men behöver inte ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Personligen tror jag att VR kommer att bli en lika stor succé som 3D.

3D är ju en succé varannan storfilm på bio visas ju i 3d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför då? Det är väl vad produkten i slutändan levererar och hur support, drivrutiner mm fungerar som är det intressanta? Vem fan bryr sig om vilket företag som utvecklar det eller vem som står bakom det? Lika tröttsamt som alla 14-åriga dagismuppar som fajtas tills sista blodsdroppen om att försvara AMD- eller Nvidia-kort.

50/50-fördelning av de två som i dagsläget ser ut att vara störst är ju bara bra om du frågar mig, ju högre konkurrens, desto bättre för konsumenten!

Klart bryr man sig vilket företag det är. Exempelvis försöker jag gynna företag som jobbar för OpenSource istället för att stänga allt till stängd proprietary smet *host* Nvidia *host*. Sedan har du nackdelen med Amerikanska bolag som har direkt tillgång till NSA mm så du kan glömma bort integritet.

OpenSource gynnar hela ekosystemet medans stängd smet gynnar bara företaget och dess position att låsa in kunder.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det har det nog gjort tidigare också men jag skulle gissa att det inte enbart handlar om att vi har mer pengar och gärna lägger mer pengar, det handlar också om volymer. I det har skedet har HTC antagligen inte volymer som Apple vid lansering av iPhone, således är det ett klokt drag att lansera i Sverige där det antagligen kommer att sälja riktigt bra och blir också en väldigt bra marknadsföringsportal, "gratis" om det är så att produkten levererar.

Jag är väldigt intresserad, men än så länge har jag inte sett något pris eller vad som krävs i hårdvara. Hoppas det inte blir samma diffusa systemspecifikationer som vi har på PC inför varje spelsläpp som inte säger ett dyft. En av de största problemen hittills som jag upplever är att det verkar vara väldigt oklart vad som kommer att krävas av användarens PC.

Köpa headset för 3500:- (eller vad det nu kan kosta) och sedan upptäcka att man behöver lägga ut ytterligare 6000-7000:- på nytt grafikkort känns föga lockande.

Oculus har sagt att GTX 970 eller motsvarande gäller för launch-titlarna.

Jag räknar med att mitt 780Ti håller tills nästa kortgeneration till våren. Köper en Vive så fort de bara går att förboka. Har röjt 4x4m i kontoret för den.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Varför då? Det är väl vad produkten i slutändan levererar och hur support, drivrutiner mm fungerar som är det intressanta? Vem fan bryr sig om vilket företag som utvecklar det eller vem som står bakom det? Lika tröttsamt som alla 14-åriga dagismuppar som fajtas tills sista blodsdroppen om att försvara AMD- eller Nvidia-kort.

50/50-fördelning av de två som i dagsläget ser ut att vara störst är ju bara bra om du frågar mig, ju högre konkurrens, desto bättre för konsumenten!

Jag tror inte att det är positivt att vara ekonomiskt backad av Facebook. Det är väl ungefär som att vara signad på ett större skivbolag. Du får fin utrustning osv osv, men din kreativitet kväses helt av andras ekonomiska intressen. Jag tycker inte om att de sålde ut sig så som de gjorde.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Commander:

Klart bryr man sig vilket företag det är. Exempelvis försöker jag gynna företag som jobbar för OpenSource istället för att stänga allt till stängd proprietary smet *host* Nvidia *host*. Sedan har du nackdelen med Amerikanska bolag som har direkt tillgång till NSA mm så du kan glömma bort integritet.

OpenSource gynnar hela ekosystemet medans stängd smet gynnar bara företaget och dess position att låsa in kunder.

Ja, det kan vara en rimlig aspekt.
Men i det här fallet är det väl inte så relevant? Eller ska HTC Vive vara öppet i större utsträckning än occulus?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

@Gambit_2K: det är på samma nivå som nvidia 3d, det finns program som tvingar 3d och i vissa spel funkar det ganska bra. men om head tracking skall vara med i leken blir det lite mer för spel utvecklarna att göra. och sedan hur känslig du är för att bli åk sjuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja, det kan vara en rimlig aspekt.
Men i det här fallet är det väl inte så relevant? Eller ska HTC Vive vara öppet i större utsträckning än occulus?

Av öppna är OpenSourve VR (OSVR) av Razor. Sedan så är Oculus Facebook och konkurrenten Valve/HTC. Alla dessa är ganska stora spelare i OpenSource världen och delar med sig. Personligen skulle jag hålla mig borta från Sony's saker (Other OS skandalen Rootkits mm). Oculus ger mig lite dålig smak i munnen pga Facebook men också sättet de hanterade när Microsoft kom i bilden och de dumpade utvecklingen för Mac/Linux.

Valve/Razor siktar jag personligen på.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det värsta är att även om dess kommer ganska snart, så känns det ändå som att man kommer få vänta ett bra tag innan man får "använda dem" ordentligt. Nu utvecklar jag spel på fritiden för skojs skulle och av den anledningen så kanske jag skulle kunna köpa en direkt vid release, men annars ser jag ingen anledning. Men eftersom jag har två barn, så kan jag ju glömma att fördjupa mig i sådant. Och så vill man ju veta vilken som "vinner", så att det är den man köper.

Jag tror att Oculus kommer att vara bra till mycket bra och inte kosta jättemycket, medans HTC Vive kommer att vara mycket bra till jättebra och kosta som fan. Det enda jag har att gå på, när det gäller det uttalandet, är det som jag fått uppleva när Tested har provat de senaste versionena.

Dock så känns det som man vill ha det som ger bäst närvaro i simuleringar.

EDIT: Ok, nu har jag sett https://www.youtube.com/watch?v=asduqdRizqs. Hade missat den. Nu tror jag de kommer att vara ganska jämlika i "brahet". Fan alltså, nu brinner VR-flamman i igen. Den lägger sig för att pyra lite försiktigt och så fort man får se någon mer nyhet så flammar den upp igen.

Om du vill ha en fingervisning om speccs för att klara av VR så kan du kolla
http://www.3dmark.com/fs/5057209
som referenspunkt.

Permalänk
Medlem

Du kan ju köra med egentillverkad cardboard och en Nokia 3210 så slipper du ju både upplevelsen och att gynna kapitalet.

Tagit bort citat (§1.2/§1.5) //moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jo, det har du rätt i. Hur köpstarka och på bettet vi svenskar än är, så är vi förstås jämförelsevis väldigt få.

Vilket gör oss till en lämplig prototypmarknad där ett ev. misslyckande inte kostar lika mycket som på en större marknad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Commander:

Av öppna är OpenSourve VR (OSVR) av Razor. Sedan så är Oculus Facebook och konkurrenten Valve/HTC. Alla dessa är ganska stora spelare i OpenSource världen och delar med sig. Personligen skulle jag hålla mig borta från Sony's saker (Other OS skandalen Rootkits mm). Oculus ger mig lite dålig smak i munnen pga Facebook men också sättet de hanterade när Microsoft kom i bilden och de dumpade utvecklingen för Mac/Linux.

Valve/Razor siktar jag personligen på.

Ja vilka andra open source-alternativ kan vara intressant generellt, men inte på det inlägget du svarade på innan på.
Där var ju frågan snarare varför HTC Vive skulle vara bättre än Oculus ur ett perspektiv på hur öppen plattformen var.

Det där med "dålig smak i munnen pga Facebook" var kanske inte heller så relevant för sammanhanget i frågeställningen, men det blev såklart mer relevant om Vive har stöd för Win, Mac och Linux medan Oculus bara skulle ha stöd för Windows. Där ser vi ju en tydlig skillnad i hur öppet systemet är. Bra input.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Själv siktar jag in mig på Star VR ifrån svenska företaget Starbreeze. Blir ett köp direkt när det släpps

5k upplösning + 210 graders synvinkel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Själv siktar jag in mig på Star VR ifrån svenska företaget Starbreeze. Blir ett köp direkt när det släpps

5k upplösning + 210 graders synvinkel

Om du vill läsa mer om den så hette den tidigare Infinityeye. Starbreeze köpte företaget.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

StarVR verkar ju mest intressant.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@GaMeR2K5: Känns som du tänker kortsiktigt där. Skulle allt mot förmodan floppa nu , när det redan är så mycket investerat från olika konkurrenter så skulle det helt enkelt dyka upp igen om kort är min gissning . Med lite ny satsning och teknik. VR är ett steg ingen på den marknaden vill missa att etablera sig inom, då det verkar i slutändan vara ett oundvikligt steg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Klart bryr man sig vilket företag det är. Exempelvis försöker jag gynna företag som jobbar för OpenSource istället för att stänga allt till stängd proprietary smet *host* Nvidia *host*. Sedan har du nackdelen med Amerikanska bolag som har direkt tillgång till NSA mm så du kan glömma bort integritet.

OpenSource gynnar hela ekosystemet medans stängd smet gynnar bara företaget och dess position att låsa in kunder.

Visst, men om det företaget levererar dåliga produkter eller liknande spelar det ju mindre roll. Att man sedan har en sundare filosofi och ett bättre tänk blir rätt meningslöst om man inte kan leverera produkter som lever upp till vad som förväntas. Jag köper alltid uteslutande ekologiskt om möjligheten finns för att jag vill gynna de svenska bönderna och tycker om bönder som värdesätter hållbart jordbruk, men jag kommer inte köpa deras produkter om de smakar dåligt eller har påtagligt sämre hållbarhet osv.

Skrivet av Hulle:

Oculus har sagt att GTX 970 eller motsvarande gäller för launch-titlarna.

Jag räknar med att mitt 780Ti håller tills nästa kortgeneration till våren. Köper en Vive så fort de bara går att förboka. Har röjt 4x4m i kontoret för den.

/hulle.

Vilket inte säger så mycket egentligen, är det enbart grafikkortet? Spelar SSD kontra HDD stor roll? Hur mycket processorkraft behövs? Räcker GTX 970 för att få det krävda fpsen utan att behöva dra ned på eventuella grafikinställningar? "GTX 970 eller motsvarande" är för mig lika flummigt som att få samma kort som rekommendationer till ett nytt spel, säger mig väldigt lite.

Skrivet av Ozzed:

Jag tror inte att det är positivt att vara ekonomiskt backad av Facebook. Det är väl ungefär som att vara signad på ett större skivbolag. Du får fin utrustning osv osv, men din kreativitet kväses helt av andras ekonomiska intressen. Jag tycker inte om att de sålde ut sig så som de gjorde.

Så, du har stenkoll på hur upplägget ser ut? Jag har dessutom svårt att se att det är dåligt att som artist vara signad av Sony BMG eller liknande. Att ha Facebook i ryggen innebär extremt många fördelar, sen beror det på hur avtalen ser ut och hur pass stort inflytande de har. Oculus hade antagligen aldrig blivit vad det kommer att bli vid lansering utan en rejäl finansiär/riskkapitalist som FB. På gott och ont, men än så länge skulle jag inte hävda automatiskt att Zuckerberg är djävulen och kommer att använda det till FBs vinning.

Helt ärligt så har jag svårt att se att man investerar massvis med pengar för att sedan göra något som majoriteten av potentiella kunder och de som redan är kunder skulle avsky, det känns lite som ekonomiskt självmord.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

StarVR, helt klart. De jobbar med Valve/HTC och kommer stödja deras grejer dessutom. Tror på det breda synfältet de kommer att köra med.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilket inte säger så mycket egentligen, är det enbart grafikkortet? Spelar SSD kontra HDD stor roll? Hur mycket processorkraft behövs? Räcker GTX 970 för att få det krävda fpsen utan att behöva dra ned på eventuella grafikinställningar? "GTX 970 eller motsvarande" är för mig lika flummigt som att få samma kort som rekommendationer till ett nytt spel, säger mig väldigt lite.

Tja, vad vill du veta liksom? Det är ju inte HMD:n själv som kräver något utan spelen.

Fullständig rekommenderad spec för Riften är

IDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater
Intel i5-4590 equivalent or greater
8GB+ RAM
Compatible HDMI 1.3 video output
2x USB 3.0 ports
Windows 7 SP1 or newer

Detta gäller alltså för att kunna maxa de speltitlar Oculus tänker ska vara tillgängliga när Riften släpps 2016.

Det är inte riktigt samma sak med VR-spel som med vanliga spel då du inte har ett valfritt fps spann. Alltså med vanliga spel kanske någon vill köra minst 60 fps medan en annan hellre fläskar på med AA och kör 45 fps. I vr MÅSTE du hålla en lägsta fps över 90. Inga framedrops.

Klarar inte din dator 90 fps minimum så får du dra ner på inställningarna, och hjälper inte det måste du välja på att inte spela spelet eller spela ändå men må illa som fan.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av matnojje:

3D är ju en succé varannan storfilm på bio visas ju i 3d.

3D har ju knappast varit en succé. Samsung har börjat fasa ur det ur sina TV-modeller exempelvis. En riktig flopp sett till hur mycket filmbolag etcetera har satsat på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har HTC Vive VR som de andra VR-"headseten" inte har? T.ex. Oculus, Razers OSVR o.s.v.? Inte så jätteinsatt i HTC:s variant..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Vad har HTC Vive VR som de andra VR-"headseten" inte har? T.ex. Oculus, Razers OSVR o.s.v.? Inte så jätteinsatt i HTC:s variant..

Vive och Oculus Rift har i princip identiska specs. Skillnaden är att Vive har bättre trackinglösning och att det medföljer vr-kontroller.

Riften kan bli lite billigare dock.

Razers är inte alls i samma klass.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Vive och Oculus Rift har i princip identiska specs. Skillnaden är att Vive har bättre trackinglösning och att det medföljer vr-kontroller.

Riften kan bli lite billigare dock.

Razers är inte alls i samma klass.

/Hulle.

Okej, tack för förklaringen! Låter bra med att VR-kontroller medföljer, bara det inte blir alltför dyrt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

@matnojje: Ja hehe, vet inte ens varför jag använder autocorrect.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handfatskatt:

3D har ju knappast varit en succé. Samsung har börjat fasa ur det ur sina TV-modeller exempelvis. En riktig flopp sett till hur mycket filmbolag etcetera har satsat på det.

Skickades från m.sweclockers.com

På tv har det var det lite flopp men för film på bio har de absolut inte floppat.

Men Samsung har ju släppt 61 3dtv i år och bara 46 förra året. Dessutom har alla toppmodellerna i år 3d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

@matnojje: Ja hehe, vet inte ens varför jag använder autocorrect.

Det blir alltid fel för mig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så, du har stenkoll på hur upplägget ser ut? Jag har dessutom svårt att se att det är dåligt att som artist vara signad av Sony BMG eller liknande. Att ha Facebook i ryggen innebär extremt många fördelar, sen beror det på hur avtalen ser ut och hur pass stort inflytande de har. Oculus hade antagligen aldrig blivit vad det kommer att bli vid lansering utan en rejäl finansiär/riskkapitalist som FB. På gott och ont, men än så länge skulle jag inte hävda automatiskt att Zuckerberg är djävulen och kommer att använda det till FBs vinning.

Helt ärligt så har jag svårt att se att man investerar massvis med pengar för att sedan göra något som majoriteten av potentiella kunder och de som redan är kunder skulle avsky, det känns lite som ekonomiskt självmord.

Visst kan det vara annorlunda den här gången, men pengar har stigit Facebook åt huvudet förr.

Sen beror det på vad man menar med "dåligt".. Om man prioriterar pengar och är villig att offra kreativ frihet så är det säkert bra med stora skivbolag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Cenorida:
Jo Norge ligger nog bra till. Nej amerikanerna lirar bara konsol nuförtiden. De spelar inte PC längre.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Jag tror starkt på både HTC Vive och Oculus rift, men är riktigt nyfiken på upplevelser där man kan röra sig "fritt" med Vive.

Det jag funderar mest över är kontrollerna, hur väl Vive's kontroller fungerar när man lirar sittandes då de saknar styrspakar som vanliga kontroller har, kanske fungerar dessa touchpads riktigt bra till även detta

Här är en länk till - Lazy Game Reviews ang HTC Vive
https://www.youtube.com/watch?v=xXMoEnNpbCQ

Permalänk
Medlem

Har Valve lagt ner sin egen VR-prototyp där man satte ut sensorer i rummet? Eller har de slagit ihop sin egen prototyp med HTC och skapat Vive?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |