Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Titan Ice

Inget särskilt med detta bygget egentligen.
Jag är ingen stormoddare men jag uppskattar när det ser snyggt och rent ut i ett bygge även om det inte är något särskilt med det. Den enda egentliga modden jag gjort är att öppna upp med håll i taket och på framsidan för att ge radiator och fläktar bättre möjlighet att flytta luft. I originalutförande är det alldeles på tok för klent. Sedan har jag lackerat fläktarna vita. För dom är nog något av det fulaste som finns på marknaden....men så förbannat bra för övrigt.

Jag är medveten om att den slangen som går tvärs igenom lådan i ovankant inte är den snyggaste dragningen. Men situationen är den att jag gjorde en grov missbedömning och trodde/hoppades att det skulle funka med 2st 360 radiatorer i detta chassit om jag valde tunnare variant. Men ack så fel jag hade. För att få det att funka så fick jag dels vända radiatorn så att jag har nipplarna bakåt i chassit och sedan låta bli att ha fläkt på fläktplatsen som är längst in i hörnet där radiatorerna möts. Jag försökte att dra den på baksidan av moderkortsplåten eller gömma den på annat sätt. Men detta var det enda jag kunde komma på som funkade. Så det fick helt enkelt bli så.

Spec:
NZXT H440w
AMD Ryzen 7 3700X
Asus ROG Crosshair VIII Formula X570
Corsair 32GB 3200MHz CL14 Dominator Platinum
Asus ROG Strix 5700XT
1xPNY Xlr8 256mb Nvme PCI-E 4
2x512GB Samsung 860 Pro (Raid)
Corsair AX1200i

Skärm:
Dell U3415w (34" Ultra Wide, 3440x1440px)

Kylning:
6x Noctua NF-F12 PWM, 120mm
2x EK Coolstream PE 360mm
EK Supremacy EVO Elite Edition
EK FC Titan X/980 Ti -Nickel
EK D5 Vario X-RES 140 Reservo. Pump
EK Nickel kopplingar och nipplar
Masterkleer PVC 19/13mm

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk

Tjusigt Micke, riktigt flott!

Visa signatur

Primära speldatorn: Corsair Obsidian 450D, i5-4670K @ 4.5 GHz, Cryorig H5 Ultimate, GA-Z97X Gaming 3, Corsair RM850X, Crucial Ballistix Sport 16GB DDR3, MSI R9 390 Gaming 8GB, Asus Xonar Phoebus Solo

Sekundära speldatorn: Corsair Carbide 200R, Pentium G3258 @ 4.5 GHz, Be Quiet Pure Rock, Asus Z97-E, Cooler Master B700 v2, Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3, MSI R9 390 Gaming 8GB, Sound Blaster Z

Lekdatorn på jobbet: Fractal Core 3500, Pentium G3258 @ 4.5 GHz, Cooler Master EVO 212, GA-Z97-HD3, Cooler Master B600 v2, Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3, XFX Radeon HD 7950.

Permalänk
Medlem

Tack så hjärtligt !
Viktor ??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den blev grymt snygg!

Permalänk
Medlem

Riktigt smart lösning, jag fick personligen spel på detta chassit..
Min vattenkylning klarade inte trycka ut varmluften ut ur chassit då det var för små lufthål i toppen.

Önskar jag tänkt på detta innan jag bytte låda

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Undrar lite varför du använt fläktgaller för 2 fläktar i fronten när du använder 3 fläktar? Fanns det inget liknande för 3 fläktar?

Permalänk
Medlem

Tack så hjärtligt allihopa !

Skrivet av GuessWho:

Snyggt.
Undrar lite varför du använt fläktgaller för 2 fläktar i fronten när du använder 3 fläktar? Fanns det inget liknande för 3 fläktar?

Av rent estetiska själ.
Jag hade lite olika hemma att välja mellan och trippel gallren tar för mycket plats tyckte jag.
Det såg konstigt och "ihoptryckt" ut..i brist på bättre ord !

Visa signatur
Permalänk

Ser bra ut

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

diggar din skärm tycker den ser mycket större ut på bild än när man sitter framför den

Visa signatur

Chassi: Hex Gear R80 CPU: i7 6950X RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB DDR4 2800MHz Grafik: ASUS GTX 1080Ti ROG Poseidon SLI Moderkort: MSI X99A XPOWER GAMING TITANIUM Kylning: Custom loop SSD: Samsung 960 PRO 1TB Nätagg: Corsair AX1200i Ljudkort: ASUS Essence STX II Bildskärm: 55" LG OLED55B7V Keyboard: Ducky MIYA Pro Sakura

Permalänk
Medlem

Hvad er dine temperature når du spiller? gpu / cpu.

Jeg spørger fordi jeg har samme kabinet, næsten samme cpu og et gtx 980. Dog med 2 x 360mm radiatore.

Visa signatur

Intel 5820k @ 4,7 Ghz| Asus X99-s | GTX 1080TI | 16 GB G.skills Ripjaws DDR4-2400 | WD Black M.2 512GB OS drive | Samsung 860 EVO 1TB Game drive | NZXT H440 | Watercooled, 2 x Alphacool ST30 360mm radiator, 7 x Nb E-loop B12-PS | EK - Supremacy EVO - Acetal + Nickel (Original CSQ) | Dell S2716DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av shengli:

Hvad er dine temperature når du spiller? gpu / cpu.

Jeg spørger fordi jeg har samme kabinet, næsten samme cpu og et gtx 980. Dog med 2 x 360mm radiatore.

Ja, jag har ju 2st 360 här också. Som som jag beskrev så får man problem med att ha fläktar på alla fläktplatser på radiatorn. Det blir för trångt längst in i hörnet där radiatorerna möts. Såvida du inte modifierar chassit så att du får mer avstånd mellan radiatorerna. Men för mig tycks det funka fint med bara 2 fläktar på toppradiatorn.
Men då har jag den som 2:a radiator i loopen.

På cpun i 4500mhz och 1.35v, så har jag på 77-80 under load och då använder jag Asus RealBench.
På gpun i 1500mhz/8000mhz och 2.81v via moddad bios så ligger jag på 45-47 under gaming...typ BF4 e.t.c

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Först och främst .. ett kanonbygge, riktigt snyggt.

Har en fråga kring jobbet med dom vita noctua fläktarna, vad hade du för färg och hur applicerade du färgen? märker du någon skillnad i ljudnivå ?

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllox:

Först och främst .. ett kanonbygge, riktigt snyggt.

Har en fråga kring jobbet med dom vita noctua fläktarna, vad hade du för färg och hur applicerade du färgen? märker du någon skillnad i ljudnivå ?

Tack så hjärtligt för det !

Jag använde denna färg !
Jag torkade rent fläktarna med en en trasa indränkt i t-röd.
Sedan sprayade jag väldigt tunt, i många lager.
Fläktarna hängde ute på tork en av dom sista soliga och varma dagarna så det torkade fort mellan varje lager.
Jag plockade bort emblemet/märket på baksidan som är av tunn alu. och sedan tejpade kabeln.

Eazy peazy !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow dit grafikkort er koldt når du spiller. Mit Gtx 980 overvoltet og overclocket til 1500mhz
ligger på oppe i 70'erne men nu har jeg også 2560x1440@144hz så det kører altid 100% load.

Min cpu ligger også omkring 70'erne.

Min fejl ved mit build er at både top og front blæserne/fläkt er intake
jeg skal have vendt mine top blæsere så de skyder den farme luft ud.

airflowet i kabinettet som du sikkert ved er heller ikke det bedste.

Visa signatur

Intel 5820k @ 4,7 Ghz| Asus X99-s | GTX 1080TI | 16 GB G.skills Ripjaws DDR4-2400 | WD Black M.2 512GB OS drive | Samsung 860 EVO 1TB Game drive | NZXT H440 | Watercooled, 2 x Alphacool ST30 360mm radiator, 7 x Nb E-loop B12-PS | EK - Supremacy EVO - Acetal + Nickel (Original CSQ) | Dell S2716DG

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, hur lackerade du noctua fläktarna? Håller med att dom är fula annars

Snyggt bygge förövrigt!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Av ren nyfikenhet, hur lackerade du noctua fläktarna? Håller med att dom är fula annars

Snyggt bygge förövrigt!

Kolla inlägget ovanför ditt !

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av mrazster:

Kolla inlägget ovanför ditt !

På tal om det;

Skrivet av Myllox:

märker du någon skillnad i ljudnivå ?

Om vi kan få svar på det så vore det nice Och då undrar jag även om du märkte någon skillnad på RPM

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem

Ingen som helst skillnad !
Varken på ljudnivå, rpm eller eventuella vibrationer/ojämnheter när dom är igång !
Men tricket ligger nog i att applicera sprayen tunt och i många lager så det blir jämt fördelat.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Även om inte NZXT gör chassin i min smak så är det ett riktigt fint och stilrent bygge. Visst är 21:9 i 34" en underbar grej att sitta framför och dessutom spela på?

Off topic... hade beställt en Dell jag också, men datumet sköts fram med många veckor hela tiden så till slut blev det en AOC för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Även om inte NZXT gör chassin i min smak så är det ett riktigt fint och stilrent bygge. Visst är 21:9 i 34" en underbar grej att sitta framför och dessutom spela på?

Off topic... hade beställt en Dell jag också, men datumet sköts fram med många veckor hela tiden så till slut blev det en AOC för min del.

Tack så hjärtligt för den kommentaren.
Jag är väl ingen "fanboy" av något chassi märke egentligen.
Har haft alla möjliga tillverkare från deras olika serier.

Skärmen och formatet är helt underbart. Särskilt när man jobbar lite med den också.
Sedan har jag färgkalibrerat min...det dynamiska omfånget är helt underbart, särskilt efter kalibreringen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjabba, snyggt bygge, jag gillar lösningen med fläkthålen

Fråga, använder du den idiotiska fläkthubben eller har du löst det med nån annan fläktstyrning ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Tjabba, snyggt bygge, jag gillar lösningen med fläkthålen

Fråga, använder du den idiotiska fläkthubben eller har du löst det med nån annan fläktstyrning ?

Tack för det !

Jag använder Aquero 5 LT till fläktstyrningen. Helt underbar när man väl lärt sig att ställa in den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Tack för det !

Jag använder Aquero 5 LT till fläktstyrningen. Helt underbar när man väl lärt sig att ställa in den.

Stiligt bygge!

Aquaero'n är helt underbar.. Mycket pill för att få till perfekta kurvor men när det väl är gjort, så jävla värt.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Aquaero'n är helt underbar.. Mycket pill för att få till perfekta kurvor men när det väl är gjort, så jävla värt.

Verkligen...sedan ligger den bara där i bakgrunden och tuggar på felfritt och stabilt(för mig i alla fall) !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Lite sent ute men tänkte fråga hur du gjorde för att få dit gallrena på fronten och toppen. Har ett likadant chassi och vill göra något liknande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loddee:

Riktigt snyggt! Lite sent ute men tänkte fråga hur du gjorde för att få dit gallrena på fronten och toppen. Har ett likadant chassi och vill göra något liknande!

Kapade upp hålen med en dremel.
Gallret på insidan(mesch) är köpt på biltema och ska vara till frontgrillen på bilar. Den är svart från början.
Tycket det blev lite väl mycket insyn utan något på insidan så jag lekte runt lite och testade olika saker.
Fläktgallret på utsidan är från RadGrillz har jag för mig att märket är.

Visa signatur
Permalänk

Det här gillade jag skarpt! Stilrent!

Visa signatur

I HAVE AWOKEN!
CHASSI: Fractal Design Define R5 | CPU: Intel Core i7 4790-K | RAM: 16gb HyperX | PSU: EVGA Supernova G2 750W | GPU: ASUS GeForce GTX 970 4GB | MOBO: Asus Z97-A | SSD: Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Snyggt! 8/10, gillar inte lutningen på din GPU.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Snyggt! 8/10, gillar inte lutningen på din GPU.

Tack för det !
Finns inte så mycket jag kan göra åt det.
Har försökt på lite alla möjliga sätt med strömkablarna och slangen så att dom ska spjärna emot eller trycka tillbaka lite.
Antar att det är tyngden i blocket och passformen i pci-e porten som gör att det lutar lite.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Tack för det !
Finns inte så mycket jag kan göra åt det.
Har försökt på lite alla möjliga sätt med strömkablarna och slangen så att dom ska spjärna emot eller trycka tillbaka lite.
Antar att det är tyngden i blocket och passformen i pci-e porten som gör att det lutar lite.

Finns lite olika lösningar.
http://linustechtips.com/main/topic/222242-solutions-for-sagg...

Googlade bara lite snabbt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.