Microsoft Windows 10 laddas ned utan användares tillåtelse

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Det där har iaf 8.1 koll på och laddar inte hem stora uppdateringar om du sitter på ett nät med limit. Du kan dessutom ange det som ett nät med limit manuellt. 7 vet jag dock inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Därför folk upptäckt detta pga att deras datamängd tagit slut för fort, och de sett detta när de grävt efter anledningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Jag tror OS X 10.11 som släpps inom ett par veckor kommer göra maskinen lite piggare.

Kan alltid hoppas

"El Capitan will run on Macs that are coming up to a decade old, provided they can run 64-bit software"

Dvs Core 2 Duo eller nyare.

"If you max-out your RAM and fit an SSD, performance will be insanely good even on older Macs and OS X 10.11 not only promises faster app loading performance but also fixes a few annoying bugs that meant things would slow down in Yosemite."

http://www.macworld.co.uk/review/mac-software/os-x-el-capitan...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror det är jäkligt svårt att jämföra UI hatighet, speciellt när det är utformat på helt olika sätt. Och börjar man jämföra benchmarks lär man nog enbart se minimala skillnader, då det främst beror på drivrutiner och hårdvara då.

Dock kan man ju jämföre subjektivt hur snabbt det känns att använda, men det blir inte direkt vetenskapligt. Enda man kan jämföra är tex antal klick osv för utförd funktion. Tror vi diskuterade det tidigare att det bruka vara bättre i OSX gällande den biten.

Du har så klart rätt – det är svårt att jämföra på ett bra sätt. Tänkte mest på hur snabbt det går att exempelvis öppna program. Det går ju att klocka. Har själv intrycket att Windows generellt har varit snabbare på att starta program än OS X. Office-programmen har alltid varit snabbare på att öppna i Windows exempelvis, men anledningen till det handlar säkert om hur och vilka bibliotek (frameworks) Office använder i OS X.

Men man kan kanske jämföra hur snabbt Firefox startar i båda operativen. Oavsett om det finns en god teknisk anledning till hur snabbt (eller långsamt) ett program starar i ett operativsystem så spelar det ju ingen ju ingen roll för användaren som snarare bryr sig om vilket som startar snabbast.

Skrivet av Delerium:

Kan alltid hoppas

"El Capitan will run on Macs that are coming up to a decade old, provided they can run 64-bit software"

Dvs Core 2 Duo eller nyare.

"If you max-out your RAM and fit an SSD, performance will be insanely good even on older Macs and OS X 10.11 not only promises faster app loading performance but also fixes a few annoying bugs that meant things would slow down in Yosemite."

http://www.macworld.co.uk/review/mac-software/os-x-el-capitan...

Ja, jag tror att det kan funka helt okej på en såpass gammal maskin ändå (bättre än Yosemite i alla fall), men ”insanely good” vete sjutton. Icke-mekanisk disk behövs dock, annars blir det nog inte så kul.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej nu väljer du själv vad ord ska betyda. Blir så trött på folk som ska ha sina egna definitoner av ord. En uppdatering betyder kort och gott uppdaterad programvara, om man pratar om data. Där ingår fixar för tidigare fel, tillägg men även utbyte av en fil eller flera filer. Uppdatering har alltså inte en så specifik definition som uppgradering har. Alltså kan du inte säga att uppdatering inte är att gå från W8 till W10 t.ex. Då det faktiskt är en uppdatering av programvaran

För det första, är det inte mina egna definitioner utan microsofts definition pa uppgradering och uppdatering. Det andra är, att även tekniska högskolor och universiteter använder dessa begrepp i samma terminologi i sina it-utbildningar/studier som jag gör. Vad tror du jag har det ifran?
Försök inte att mixtra ihop saker och ting, bara för att du vill försvara denna skumma uppgraderingspolitik som microsoft kränger pa folk utan dess medvetande.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Men då kan vi lika gärna a på oss foliehatten helt och hållet. Vad tror du de tänker göra med den informationen? På riktigt?

Som sagt, det finns inget som är privat. Tror du inte de samlar in liknande data via cookies? Via din ISP? Via din GPS i mobilen? Tror du inte google har loggat allt du googlat på?

Det går i princip inte att vara privat på nätet idag och samtidigt behålla användarvänligheten, tyvärr. Då får du kör Linux, egen brandvägg och använda TOR-liknande nätverk.

I dags läget så kanske informations samlandet känns harmlöst.. Men det är hur det kan användas i framtiden som oroar många.

Bara ta en liten historia lektion under Nederländerna innan andra världs kriget.
Då samlade de befolknings information så som religion för att lättare hålla reda på att det fanns ett gott urval av gudstjänster för befolkningen.
Vid tiden så kändes detta informations samlandet rätt harmlöst... tills Nazisterna invaderade.. Och började använda denna informationen för att jaga alla judarna.

Ett annat möjligt exempel är att regeringar anser vissa typer av beteende eller politiska åsikter som "omoraliskt" och kräver ISPer och andra informations samlare lämnar ut information om människors surf beteende.

Men jag håller med om att i dags läget så är det väldigt svårt att surfa helt anonymt utan någon som spionerar på en.
Men det gör inte informations samlandet mindre harmlöst för det. Och är naivt att tro att ingen kan tänkas i framtiden använda denna informationen till något hemskt.
Och det är en skrämmande trend jag ser i mängden information som samlas idag..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

För det första, är det inte mina egna definitioner utan microsofts definition pa uppgradering och uppdatering. Det andra är, att även tekniska högskolor och universiteter använder dessa begrepp i samma terminologi i sina it-utbildningar/studier som jag gör. Vad tror du jag har det ifran?
Försök inte att mixtra ihop saker och ting, bara för att du vill försvara denna skumma uppgraderingspolitik som microsoft kränger pa folk utan dess medvetande.

Jaså? Visa gärna var det står att en uppdatering inte kan vara att gå från v4.0 till 5.0 exempelvis. Nej, precis. En uppdatering är inte specifik på det sättet, dock kanske man oftast använder ordet uppgradering i det här fallet. Men programvaran är fortfarande uppdaterad. Alltså är det både en uppgradering och uppdatering. Försvarar dessutom inte Microsoft, tycker inte dom skall ha automatiska uppdateringar som standard överhuvudtaget. Men rätt ska vara rätt helt enkelt imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ja, jag tror att det kan funka helt okej på en såpass gammal maskin ändå (bättre än Yosemite i alla fall), men ”insanely good” vete sjutton. Icke-mekanisk disk behövs dock, annars blir det nog inte så kul.

Har svårt o tro att det skulle vara snabbare än Snow Leopard men är ändå nöjd med att datorn fungerar hyfsat efter 7 år och att man kan uppgradera operativsystemet helt gratis. Ja SSD gjorde stor skillnad när jag bytte till det för några år sedan.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Det går inte att installera Windows 10 utan att - boka det, godkänna EULA och installationen. Kanske har någon annan lånat din dator utan din vetskap och skojat med dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är "bokat" sedan tidigare. Jag uppgraderade till Windows 10 från w8 för ett tag sedan. Mest av nyfikenhet.
Dock var det lite för buggigt för min smak och jag valde att gå tillbaka till w8.
Har sedan dess blivit totalt sönder spammad av uppmaningar att uppgradera. Har varit noggrann med att inte ha igång "auto update" . Samt valt "hide" på Windows 10 uppgraderingen.
Vid två tillfällen då jag gått in i Windows update, hade windows 10 uppdateringen dykt upp på nytt och var för bockad.
Det är rätt uppenbart att detta har hänt en tredje gång. Och att jag vid det tillfället missat att gå in och återigen dubbelkolla att windows 10 inte dykt upp.

Permalänk
Medlem

Att bli påtvingad något betyder egentligen att dom som tvingar på än det gör det för att dom vet bättre än som blir påtvingad. Som i en diktatur exempel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonathan82:

Det är "bokat" sedan tidigare. Jag uppgraderade till Windows 10 från w8 för ett tag sedan. Mest av nyfikenhet.
Dock var det lite för buggigt för min smak och jag valde att gå tillbaka till w8.
Har sedan dess blivit totalt sönder spammad av uppmaningar att uppgradera. Har varit noggrann med att inte ha igång "auto update" . Samt valt "hide" på Windows 10 uppgraderingen.
Vid två tillfällen då jag gått in i Windows update, hade windows 10 uppdateringen dykt upp på nytt och var för bockad.
Det är rätt uppenbart att detta har hänt en tredje gång. Och att jag vid det tillfället missat att gå in och återigen dubbelkolla att windows 10 inte dykt upp.

Det kan ju vara så att Microsoft "uppdaterar uppdateringen" och att den därför körs ut på nytt. Men jag vet inte...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Det kan ju vara så att Microsoft "uppdaterar uppdateringen" och att den därför körs ut på nytt. Men jag vet inte...

För mig är det rätt vanligt att Windows Update trasslar. Just nu har jag en frivillig på 2.2 MB (alltså inte 10:an) som av någon anledning inte fungerar. Whatever. Har alltid varit så. Man kör uppdateringen en gång till och plötsligt funkar det. Välkommen till vardagen i Windows.

Nu vill MS köra ut uppgraderingen till 10:an så mycket man bara orkar och kan. Man använder Windows Update. Det ser ut som en uppdatering för många. Man har på alla sätt strukturerat det hela så att uppgraderingen med så hög sannolikhet som möjligt ska bli gjord, tröskeln är bara precis så hög som den måste vara. Kombinationen av låg tröskel och otillförlitlig Windows Update resulterar sedan i oönskade uppgraderingar lite då och då. Välkommen till vardagen i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det där har iaf 8.1 koll på och laddar inte hem stora uppdateringar om du sitter på ett nät med limit. Du kan dessutom ange det som ett nät med limit manuellt. 7 vet jag dock inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Trams. Den kontrollen fungerar endast om du är direktinkopplad mot en sådan enhet. Är du det via en router t.ex. så fungerar det inte alls.

De som påstår att detta är något bra måste ju vara skapligt hjärntvättade med tanke på hur många som sitter på SSD eller mobilt bredband idag. Att vara en foliehatt är en sak, men detta är ju bara löjligt.

Permalänk
Medlem

"Windows 10 is Being Auto-Downloaded to Windows 7 and 8.1 Users
The files needed to install Windows 10 are being automatically downloaded to Windows 7 and 8.1 users by Windows Update—even if users have no intention of upgrading.
According to The Register, the upgrade files are being downloaded even by users who have not opted to digitally “reserve” a copy of Windows 10 in Microsoft’s app.
It sounds like it could be a useful move to make updates easier for people who haven’t made the jump yet, but it could also be problematic. Unlike regular Windows Update files, the Windows 10 update is obviously rather large—somewhere in the region of 3GB, which not everyone will have free. Worse still, if a user is on a metered connection and can only download a limited amount of data, then the update could secretly screw up their bandwidth allowance.
Microsoft confirmed the news to The Register, saying that “For those who have chosen to receive automatic updates through Windows Update, we help customers prepare their devices for Windows 10 by downloading the files necessary for future installation.”

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att alla här avinstallerar 10:an på samtliga datorer de har tillgång till.

I ren protest!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweMerlin:

Jag föreslår att alla här avinstallerar 10:an på samtliga datorer de har tillgång till.

I ren protest!

Eller gå över till Mac. Dell har en del trevliga bärbara med Ubuntu på.

Vad du däremot lätt kan göra är att inte köpa en Windows-mobil/surfplatta.

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade/uppgraderade till win10 ser inget problem med OS:et, däremot ser jag mobiltelefonen som ett större problem än datorn då dom hela tiden 24/7 ser var du befinner dig vilka du pratar/messar med etc.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

För er som inte vill ha Windows 10 och inte vill ha den lilla flaggan vid klockan kan avinstallera en uppdatering vid namn KB3035583

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

I dags läget så kanske informations samlandet känns harmlöst.. Men det är hur det kan användas i framtiden som oroar många.

Bara ta en liten historia lektion under Nederländerna innan andra världs kriget.
Då samlade de befolknings information så som religion för att lättare hålla reda på att det fanns ett gott urval av gudstjänster för befolkningen.
Vid tiden så kändes detta informations samlandet rätt harmlöst... tills Nazisterna invaderade.. Och började använda denna informationen för att jaga alla judarna.

Ett annat möjligt exempel är att regeringar anser vissa typer av beteende eller politiska åsikter som "omoraliskt" och kräver ISPer och andra informations samlare lämnar ut information om människors surf beteende.

Men jag håller med om att i dags läget så är det väldigt svårt att surfa helt anonymt utan någon som spionerar på en.
Men det gör inte informations samlandet mindre harmlöst för det. Och är naivt att tro att ingen kan tänkas i framtiden använda denna informationen till något hemskt.
Och det är en skrämmande trend jag ser i mängden information som samlas idag..

Intressant. Min hjärna gick igång just kring dessa saker när jag första gången fick reda på att Win10 skulle vara "gratis". Gratis...yeh sure.

Jag säger bara, drå åt helvete Ms. Och dra åt helvete Win10.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Win 10 failar fortfarande med att uppgradera från win 7 för mig. Lite drygt, förr eller senare vill jag uppgradera men... att behöva installera om datorn är tidskrävande och drygt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Win 10 failar fortfarande med att uppgradera från win 7 för mig. Lite drygt, förr eller senare vill jag uppgradera men... att behöva installera om datorn är tidskrävande och drygt.

Vad får du för felkod?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vad får du för felkod?

En lite för generell felkod som jag får kolla upp när jag kommer hem efter jobbet... finns en felsökare i win som man låter köra och reparera som säger att den lyckas fixa problemet, men icke.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tiderna förändras:
1985 -2014
Microsoft rasar över att pirater installerar Windows utan deras samtycke.

2015 -
Användare rasar över att Microsoft installerar Windows utan deras samtycke

Permalänk
Medlem

Japp. Blåste ur mina två datorer under helgen och ominstallerade 7:an. Får vara kvar på den tills att support slutar, varefter jag hoppas att Ubuntu har kommit så långt att man kan köra det som "main" OS.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:

Jag kör fortfarande med Windows 7 SP1 Professional 64-bit och är helnöjd.

Skrivet av Kronvrak:

Hade höga förhoppningar om Win10 detta OS skulle vara solen för oss datoranvändare men dessa höga förhoppningarna har fallit som en pannkaka.

Jag tror knappast att Microsoft klarar av att släppa ett nytt operativsystem som är 100% strulfritt men i Windows 10's fall är det väl mest att allt ser platt och trist ut som i ett operativsystem från sent 90-tal.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Maximo:

"resten" får väl se till att hålla sig uppdaterad.

Både du jag vet det funkar inte så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vad får du för felkod?

CR1900101-30018

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

CR1900101-30018

Kör du via ikonen nere till höger i aktivitetsfältet eller via media creation tool?

Om du har ett antivirusprogram kan du avinstallera det. Avinstallera även grafikkortet + drivrutinerna. Plocka ur all onödig hårdvara ur datorn som inte krävs för att datorn ska kunna vara igång, hörlurar, externa ljudkort/nätverkskort m.m.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Kan säga att min dator dog nästan på grund av den här skiten hade typ inge utrymme alls kvar på min ssd disk och datorn startade inte, fick boota up ssd disken på en annan dator och rensa lite, då funkade allt igen, jävligt mysko...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Kör du via ikonen nere till höger i aktivitetsfältet eller via media creation tool?

Om du har ett antivirusprogram kan du avinstallera det. Avinstallera även grafikkortet + drivrutinerna. Plocka ur all onödig hårdvara ur datorn som inte krävs för att datorn ska kunna vara igång, hörlurar, externa ljudkort/nätverkskort m.m.

Mjo läste också de tipsen. Kör via windows update. Har avinstallerat så jag bara har ms egna security sweet. Det som står kvar att testa är att avinstallera grafikkortet... känns skumt om det ska störa men får bli det nästa.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Mjo läste också de tipsen. Kör via windows update. Har avinstallerat så jag bara har ms egna security sweet. Det som står kvar att testa är att avinstallera grafikkortet... känns skumt om det ska störa men får bli det nästa.

Du kan testa via media creation tool med. Det är typ samma fast annorlunda

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...