Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Note 3

Hej!

Sugen på att testa en större telefon och har hittat en beg Note 3 i mint kondition där allt ingår, vad är ett rimligt pris för en sådan idag?
Äger just nu en S5a, tror ni jag kommer märka nån skillnad i positiv/negativ bemärkelse med tanke på att Note 3 har SD800 och 3GB ram medan S5an har SD801 men 2GB ram?

Hur är rom-möjligheterna? Vad jag förstått så kommer Note 3 inte ens få 5.1 och skulle gärna vilja testa Android 6.0, tror ni att den möjligheten kommer dyka upp via utvecklare på typ XDA?

Tack för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SMASHerano:

Hej!

Sugen på att testa en större telefon och har hittat en beg Note 3 i mint kondition där allt ingår, vad är ett rimligt pris för en sådan idag?
Äger just nu en S5a, tror ni jag kommer märka nån skillnad i positiv/negativ bemärkelse med tanke på att Note 3 har SD800 och 3GB ram medan S5an har SD801 men 2GB ram?

Hur är rom-möjligheterna? Vad jag förstått så kommer Note 3 inte ens få 5.1 och skulle gärna vilja testa Android 6.0, tror ni att den möjligheten kommer dyka upp via utvecklare på typ XDA?

Tack för svar!

Custom roms kommer definitivt dyka upp i form av Android 6.
Enheten uppdateras "just nu" till Android 5 i vissa regioner men som sagt, LP5.1 kan vara tveksamt.

Är den i bra skick får du kanske 2,5-3K för den?

Permalänk
Medlem

2500Kr är helt klart rimligt. Nej du kommer inte märka nån skillnad i negativ bemärkelse.
Rom-möjligheterna är stora då det är en populär telefon och lär vara det länge då den har så fin hårdvara. På xda hittar du idag flera rommar med 5.1.1 och 6.0 lär komma. @SMASHerano:

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.