MSI GS60 Ghost Pro temperatur problem

Permalänk
Medlem

MSI GS60 Ghost Pro temperatur problem

Hej!

Har en värsting "spellaptop" MSI GS60 Ghost Pro med en i7 samt ett GTX 870M köpt hos er för drygt ett år sedan. Det är en gaming laptop men jag använder den till surf samt musik lyssnande och lite random bruk som Office. Garantin finns kvar på den (2år). Det är nämligen så att just nu har jag öppet Chrome med ca 20-25 flikar och lyssnar på musik via AIMP3 och fläkten snurrar i högsta varv samt att processorn (kärnor) går upp till 100 grader. Allt verkar clean också... jag dammar av den då och då och stänger ner skärmen när jag inte använder laptopen så det är ytterst lite damm där inne skulle jag tro, då fläkten suger upp luften uppifrån. Tänkte börja spela nu när man har blivit arbetslös och har lite mer tid för det men jag vågar inte köra det enklaste spelet på den pga processorn temperaturer. Det är bara temperaturer på processorn som är problemet. Läste lite på nätet och problemet finns ja men vid tungt spelande och jag gör ju inte det. Kommer inhandla en laptopkylare men det kommer definitivt inte att hjälpa och sänka temperaturer så mycket och det är någonting som är definitivt fel här. Kanske kylpastan behöver bytas ut? Skulle ni kunna ordna det här i eran service inom garanti eller måste datorn skickas till MSI och i så fall hur lång blir väntetid innan man får den tillbaka? Passar även på och frågar angående komponent utökning. Ser i specsen att det går att montera in en till SSD M.2. Skulle ni kunna göra det om jag köper en sådan disk hos er eller måste ni skicka det till MSI?

Permalänk
Inet
Skrivet av bl00keRs:

Hej!

Har en värsting "spellaptop" MSI GS60 Ghost Pro med en i7 samt ett GTX 870M köpt hos er för drygt ett år sedan. Det är en gaming laptop men jag använder den till surf samt musik lyssnande och lite random bruk som Office. Garantin finns kvar på den (2år). Det är nämligen så att just nu har jag öppet Chrome med ca 20-25 flikar och lyssnar på musik via AIMP3 och fläkten snurrar i högsta varv samt att processorn (kärnor) går upp till 100 grader. Allt verkar clean också... jag dammar av den då och då och stänger ner skärmen när jag inte använder laptopen så det är ytterst lite damm där inne skulle jag tro, då fläkten suger upp luften uppifrån. Tänkte börja spela nu när man har blivit arbetslös och har lite mer tid för det men jag vågar inte köra det enklaste spelet på den pga processorn temperaturer. Det är bara temperaturer på processorn som är problemet. Läste lite på nätet och problemet finns ja men vid tungt spelande och jag gör ju inte det. Kommer inhandla en laptopkylare men det kommer definitivt inte att hjälpa och sänka temperaturer så mycket och det är någonting som är definitivt fel här. Kanske kylpastan behöver bytas ut? Skulle ni kunna ordna det här i eran service inom garanti eller måste datorn skickas till MSI och i så fall hur lång blir väntetid innan man får den tillbaka? Passar även på och frågar angående komponent utökning. Ser i specsen att det går att montera in en till SSD M.2. Skulle ni kunna göra det om jag köper en sådan disk hos er eller måste ni skicka det till MSI?

http://i.imgur.com/a8EOzqM.png

Det är jättesvårt att ge ett bra svar här utan det låter helt klart som det är något problem med din dator och bäst är att du antingen kommer in till oss med den eller felanmäler på webben så får vi ta in den och kika på den.

Det gör du enklast här: http://www.inet.se/support/OrderList så får du information av serviceavdelningen hur du går tillväga för att skicka in den.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Vad kan frakten till er ligga på, om jag skulle vilja skicka datorn istället för att besöka er i Göteborg eller Sthlm? Sen så ni har inte svarat angående komponent utbyggande. När det kommer till temperaturer så jag kommer formatera om båda hårddiskar och ominstallera hela sysyemet och fördela partitioner hur jag vill det, innan jag eventuell skickar datorn till er. Det är kanske något fel i Windows? Det blev så nyligen och jag hade inte problemet när jag körde Windows 8 för någon månad sedan och inte heller tidigare på Windows 10, förrän nu. Jag startar datorn och så går flänten i fullvarv nästan direkt.

Permalänk
Medlem

@bl00keRs: frakten vid garantiärenden går på återförsäljaren så det skulle inte kosta dig något.

Permalänk
Inet
Skrivet av bl00keRs:

Vad kan frakten till er ligga på, om jag skulle vilja skicka datorn istället för att besöka er i Göteborg eller Sthlm? Sen så ni har inte svarat angående komponent utbyggande. När det kommer till temperaturer så jag kommer formatera om båda hårddiskar och ominstallera hela sysyemet och fördela partitioner hur jag vill det, innan jag eventuell skickar datorn till er. Det är kanske något fel i Windows? Det blev så nyligen och jag hade inte problemet när jag körde Windows 8 för någon månad sedan och inte heller tidigare på Windows 10, förrän nu. Jag startar datorn och så går flänten i fullvarv nästan direkt.

Vi skickar ut fraktsedlar till dig som du använder för att skicka in datorn. Och givetvis är det bra att dubbelkolla så det inte skulle vara mjukvarurelaterade problem, t ex genom att installera om datorn. Det är alltid något som vi rekommenderar då mjukvarurproblem inte täcks av garanti.

Om vi får in datorn för att felsöka den så är förstas steget att se till att lösa problemet, såklart, sen kan vi absolut hjälpa dig med att installera in en ny hårddisk. Den dialogen tar du direkt med oss om du antingen kommer in i butik eller felanmäler.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Super ☺ Jag tar kontakt med er om det inte visar sig och bli mjukvarurelaterat problem. Tack än så länge.