Felaktig faktura från Comviq, VARJE månad

Permalänk
Medlem

Felaktig faktura från Comviq, VARJE månad

Är lite nyfiken på vad man kan göra i detta läget. I mars beställde jag en månadens mobil, Galaxy S5 som då kostade 100 kronor i månaden, med ett abonnemang, totalkostnad 245 kronor. Ingen mobil dök upp på 2 veckor, så jag ringde in för att fråga om leveranstid, men det hade visst blivit något fel på min beställning så den hade annullerats. Fick dock, efter lite övertalande, köpa samma mobil till samma villkor som när jag la min ursprungliga beställning.

Som många kanske kommer ihåg var det då ingen bindningstid på abonnemanget på månadens mobil heller (tror det ändrades efter S5an) så jag sa upp mitt abonnemang direkt, så min totala månadskostnad skulle nu vara 100 kronor för mobilen. Sedan dess har varenda faktura jag fått varit felaktig, alltså 180 kronor (som är normalpriset på mobilen) istället för 100. Har ringt in till Comviq varje månad och fakturan har justerats och dom har sagt att "nu är det fixat i vårat system, så nu är det rätt varje månad". Sen kommer nästa faktura, och den är på 180 kronor igen och proceduren upprepas.

Så vad gör man? Kan man göra något? Jag börjar bli ganska less på att ringa in varenda månad för att få fakturan justerad samt besked om att nu är det minsann fixat! Nästa är på korrekt belopp!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Ring in, och be att få prata med någon högre upp i kedjan och be dem ordna detta.
Brukar ordna sig när jag haft liknande problem dock på andra företag.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör