Blizzard vill restaurera Starcraft, Diablo II och Warcraft III – kan få HD-utgåvor

Permalänk
Medlem

Jag vill inte ha nån jävla remake. Jag vill ha WC4!

Permalänk
Skrivet av Nixzore:

Men de borde kanske inte exkludera D1 och WC1/WC2

Har kört d1 på win 7.

Vill dock mins att det behövde moddas lite för att starta med rätt färger men fungerade bra för övrigt.

Det ända negativa jag ser är att de skulle släppa en patch som fixar så att det inte behöver ipx protokollet för att kunna köra lan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Snusfri

Gör de som Day Of The Tentacle och bara uppdaterar grafiken men behåller stilen så ge mig Warcraft II, det enda bra spelet i Warcraft-serien.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freevorn:

Gillar åldern på grafiken i WC3 och SC. Passar väl med storyn och skapar för mig en bra känsla.
Kan tycka nyare spelskapelser blir lite väl, hur ska jag säga. Runt och fluffigt

Dock, om det får en ny generation och eller tidigare spelare att att återupptäcka dessa titlar. Är det ju super.
Kommer troligen köpa båda dessa titlar på nytt.

kan hålla med, det är därför HD-versionerna är riktigt trevliga, iaf på tex AoE II, det gör i princip bara spelet mer funktionellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Spelar och tittar mycket hellre på dom gamla liren än dom nya, starcraft2 håller inte alls samma klass som 1an.
Sen diablo3 ska vi inte ens prata på, riktigt skitspel jämfört med 1an och 2an.

hade man fått D3 när man var 20 istället för 35 så kanske man tyckt det var bra

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Angående WC3...
"Det handlar framförallt om att göra spelen fullt kompatibla med moderna operativsystem, men också att lägga till nya finesser och förbättra flerspelarlägena, samt diagnostisera och jaga buggar."

Det är så vitt jag vet fullt kompatibelt med moderna operativsystem, BattleNet fungerar utmärkt och jag märkte aldrig av några buggar iaf.

Ge oss Warcraft 4 istället <3

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

hade man fått D3 när man var 20 istället för 35 så kanske man tyckt det var bra

håller med dig samt den du citerade ^^
wc3
SC1
D1-2

De var jävulskt måånga njutbara timmar på de spelen!
Varken SC2 /D3 har inte i närheten gett mig samma roo och njutning som de gamla gjorde...
Säger som alla äldre säger "det var bättre förr"

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING - Socket 1200 - Intel Core i9 10900K 3.7 GHz 20MB - Gigabyte RTX 3080 Aorus XTREME WATERFORCE - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - Seasonic FOCUS PX-850 80PLUS Platinum 850 Watt -
Samsung 970 EVO Plus series SSD 500GB M.2 - Samsung SSD 860 EVO 2TB (MZ-76E2T0B/EU) - Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Svart - Custom loop CPU & GPU 3x 360 Element - ULTITUBE D5 150 PRO with D5 NEXT pump - 6x Noctua NF-F12 iPPC-3000 120mm PWM - 3x Noctua NF-A14 iPPC-3000 140mm PWM.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MSI X299 SLI Plus, Socket-2066 - Intel Core i7 7820X - MSI Seahawk EK 1080 Ti - Samsung 750 EVO 500Gb SSD -
Corsair dominator platinum 32GB 3200MHz - Corsair RM 1000, 1000w 80+ Guld - Thermaltake Core X5 - Tempered Glass Snow Edition - Custom loop CPU & GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Tänk er D2 utan fusk kan man ju lätt spela 9 år till

Jadu, försvinner allt dupande, bottande och kassa köp din gear-sidor (mydiablo2 enda jag minns) kommer jag spela Skiter i om grafiken bli bättre, räcker att de lagar resten av spelet...

... men det kommer sluta i wow-grafik och samma gamla battlenet-servrar säger pessimisten inom mig.

Om de lyckas fixa ekonomin blir det ännu bättre, så man slipper bli scammad på d2jsp när man behöver köpa sin ber-rune eller SoJ (ja hrs kommer bli dyra om de fixar fuskandet)

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

Tänk att kunna LANa SC1 & D2:LoD igen i all HD-anda, gött! ^^,

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

hade man fått D3 när man var 20 istället för 35 så kanske man tyckt det var bra

Nja jag tvivlar faktiskt.
Men om Diablo3 hade varit diablo1 (alltså att D1 och D2 inte existerade) och man hade fått det när man varit 20 så hade man nog tyckt det var helt okej att nöta en stund.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Är riktigt glad över nyheten! Hoppas att motorn förbättras och att grafiken får sig en uppdatering, som tex kameraavstånd, nya modeller och bättre texturer. Helst inget som ändrar på originalen allt för mycket.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Riktig nice nyheter får man väl säga

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Bästa jag läst på länge! Det hade räckt med att ge OSX-stöd till de gamla titlarna så hade jag varit glad, detta är ju asfett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Kan de göra en HD-remake av World of Warcraft - Vanilla också?

Vettefan ifall det vore en bra idé, då man förmodligen hade spelat ihjäl sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Vettefan ifall det vore en bra idé, då man förmodligen hade spelat ihjäl sig

Skickades från m.sweclockers.com

jag är arbetslös så har tid

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Modellerna i wc3 är så lågpoly så att jag skulle uppskatta ett högre polycount på dem lika mycket som bättre texturer. Om man kunde få wc3 inklämt i SCII motorn på något sätt vore det ju grymt fast det blir ju inte så trevligt förstås.

SC1 är kul, jag hittade ett fränt highres hack som hade en zoom funktion, i praktiken skalade den om UI:t och gjorde bara så mer av kartan mm. men det var kul. Dock slutade det fungera, förmodligen patchar som ställde till det. SC1 skulle inte må dåligt av bättre pathfinding i synnerhet. Om Blizzard inte vill ändra själva spelegenskaperna såsom balansering osv så vore pathfinding en teknisk detalj som skulle uppskattas och egentligen inte försämra spelet i sig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köper SC direkt om det går att köra native i linux och fungerar.

Permalänk
Medlem

Direkt när man läste nyheten började det undermedvetna nynna till detta:
https://www.youtube.com/watch?v=pGl4slGxY8U

Episkt bra!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har kört d1 på win 7.

Vill dock mins att det behövde moddas lite för att starta med rätt färger men fungerade bra för övrigt.

Det ända negativa jag ser är att de skulle släppa en patch som fixar så att det inte behöver ipx protokollet för att kunna köra lan.

Fungerar dock utmärkt med IPXWrapper tillsvidare, lirar många gamla IPX-spel med det

Skrivet av FredrikMH:

Direkt när man läste nyheten började det undermedvetna nynna till detta:
https://www.youtube.com/watch?v=pGl4slGxY8U

Episkt bra!

Håller med, Episkt!
Dock gillar jag 1an ännu mer, den där mörka och goa stämningen i både musik och grafik.
https://youtu.be/ZxXsbbs0teI?t=40s

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Gör dom en HD remake på Diablo 2 o inte förstör det samtidigt, så kommer min D3 Limited Edition att få flyga åt hel*****. Snälla Blizzard gör en HD remake på D2

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Jag vill inte ha nån jävla remake. Jag vill ha WC4!

Copy/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Det finns modifikationer som snyggar till spelet ganska ordentligt.

Vilka? Har sökt runt på google men inte hittat något ö.h.t. som gör spelet snyggare, endast MultiRes mods som gör att det går att spela i högre upplösning (som buggar ur spelet totalt i.o.m. att alla monster inte ser dig, fast du kan både se och skada dem).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Oh no, räcker det inte att D2 ordnade min första skilsmässa *true story*

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixzore:

Men de borde kanske inte exkludera D1 och WC1/WC2

Dessa tre jag vill ha uppdaterade ju, vore skönt att slippa involvera DOSBox för WC1/WC2 och annat fippel för att D1 ska se rätt ut. Får inte GOG hjälpa till heller måste väl Blizzard göra det själva om det ska bli av alls.

Verkar inte jobbas allt för hårt på den fronten dock så ingen större mening att jaga upp sig - från november 2013 redan:
http://www.sweclockers.com/nyhet/17881-blizzard-gor-warcraft-...

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk

Har länge drömt om något nytt till D2, men många frågor poppar upp i huvudet med hur dom kommer göra med "gammla" d2. kommer dom stänga ner onlineläget för alla som inte skaffar det nya eller? eller kommer det vara en gratis uppdatering? eller kommer man kunna köra d2 i två lägen ett nytt och ett gammalt? en total reset hade varit fantastiskt och få bort bl.a alla raklam bottar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Har länge drömt om något nytt till D2, men många frågor poppar upp i huvudet med hur dom kommer göra med "gammla" d2. kommer dom stänga ner onlineläget för alla som inte skaffar det nya eller? eller kommer det vara en gratis uppdatering? eller kommer man kunna köra d2 i två lägen ett nytt och ett gammalt? en total reset hade varit fantastiskt och få bort bl.a alla raklam bottar.

Förmodligen kommer de införa nya online-servrar för det nya spelet, och ha kvar de gamla till det andra. Den gamla versionen kommer med störst sannolikhet att finnas kvar - alla sitter inte med ny hårdvara och spelar dessa spel.
Det blir nog ett helt nytt spel vid namn Diablo II HD-Remastered eller liknande, precis som AoE.

Jag känner att D2 behöver lite justeringar när det gäller grafiken, kanske bättre modeller med fler polygoner och bättre stöd för högre upplösningar. Online-läget bryr jag mig inte direkt om då jag alltid spelar single-player i D2 - det är bara fullt med fuskare/folk som kör med moddat gear i online ändå.

Att lägga in så Battle.net launchern fungerar tillsammans med spelet vore också helt underbart.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Inaktiv

Produktvård är viktigt, dels måste de som köpt spelet supportas men framförallt måste spelet uppdateras så länge företaget säljer spelet. Att sälja en produkt som är trasig från "fabrik" borde vara förbjudet.

Intressant att detta kommer nu med. Activision-Blizzard har tydligen slutat rapportera WoW-siffror med så kanske man letar efter nya inkomstkällor. Att släppa spel i "HD"-utgåvor är samtidigt en stor del av branschen idag och personligen tycker jag att det är ganska få spel som förtjänar detta. Dock räknar jag in Blizzards titlar om de får den vägen, eller om de bara uppdaterar befintliga spel.

Blir nog bra och omtyckt, om det nu blir något av det.

EDIT:
Warcraft 2 hade jag nog inte tackat nej till, det enda Blizzardspel förutom WoW jag själv riktigt fastnat med. Iofs blev det en hel del Diablo 3 tills stängningen av RMAH, har inte petat på det spelet efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av johanca:

hade man fått D3 när man var 20 istället för 35 så kanske man tyckt det var bra

Inte om Path of Exile också dök upp samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vilka? Har sökt runt på google men inte hittat något ö.h.t. som gör spelet snyggare, endast MultiRes mods som gör att det går att spela i högre upplösning (som buggar ur spelet totalt i.o.m. att alla monster inte ser dig, fast du kan både se och skada dem).

Nu är det ju väldigt länge sedan jag spelade det öht så minnet kanske sviker.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.