Blizzard vill restaurera Starcraft, Diablo II och Warcraft III – kan få HD-utgåvor

Permalänk
Medlem

Håller på att spela igenom WC2 just i denna stund. Köpte skivan på amazon, installerade på min win7-burk och det funkade nästan perfekt. Någon mindre grafisk bugg när loggan visas samt i briefingarna, men annars har det fungerat förvånansvärt bra för att vara ett så pass gammalt spel. Är sugen på att spela om WC3 också, så där ska jag nog vänta till HD-versionen.

Har även WC1 på skiva som vore kul att lira om med lite smidigare kontroller. Hoppas det går bra med SC, D2 och WC3 så de blir sugna på att hoppa upp även tidigare spel i serierna!

Permalänk
Medlem

Bästa spelnyheten på länge!

Blizzard har ju i och för sig hintat lite på fortsatt stöd i WC3 i och med att dem släppt patchar för HD upplösningar och flerskärms support tidigare, och jag tror att patch 1.26 är bara ett par år gammal nu så.

Hoppas dem tar bort fler begränsningarna i WE och tar in fler verktyg så att moddarna kan fortsätta hålla det vid liv!

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

vore asgrymt, speciellt wc3 (aldrig spelat dom andra, men kanske ger mig på d2 då jag älskade d3).
så länge det inte blir en lika failure som heroes might and magic 3 hd remake

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Dom gjorde t.ex. många fiender immuna mot saker på svårare svårighetsgrader vilket gjorde många Sorceress helt värdelösa.
Dom balanserade om saker för att minska problem med deras dåliga nätverkskod så även där blev många Sorceress-builds helt värdelösa.

Det som gjorde att jag tröttnade och lade ner spelet när expansionen kom...

Menar du när de ändrade vissa spells för att spelets framerate blev för låg när man var 8 personer? Det har i så fall inget med deras nätverkskod att göra, som är en av de bättre under det årtiondet efter Starsiege Tribes.

Permalänk
Skrivet av Nixzore:

Men de borde kanske inte exkludera D1 och WC1/WC2

Håller med, WC1&2 var mina allra första steg in i PC gaming, och Diablo 1 har jag faktiskt inte spelat om så en sekund i mitt liv, är dock en fanatisk diablo fantast och trots allt hat mot D3 så är spelet fortfarande roligt, i mina ögon.

Kul grej, dock tror jag det är det vanliga hype tåget och spelen kommer inte spelas så mycket som folk verkar tro, upphottade eller ej.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av vinylens:

Vad i spelet gjorde dom mycket svårare?
Spelade det massor för innan 3'an kom

Kommer inte riktigt ihåg, men jag har för mig att det var i samband med att de införde Runor, det var då jag slutade helt.
edit, var kanske i samband med expansionen, som nämnts, kommer som sagt inte ihåg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Diablo 2 spelade jag under en period varje dag i flera år i sträck, singleplayer bara såklart. Återkommer alltid till det (och MOO2), kör det just nu med Eastern Sun-modden, fortfarande världens bästa spel. Vore underbart med en HD-uppfräschning (så länge de inte förstör känslan), så räcker det säkert 15 år till!

Ångesten när man var ny och insåg att man hade speccat helt fel för den karaktären man tänkte sig och fick göra en ny gubbe. Memories <3

Skrivet av Ratatosk:

Kommer inte riktigt ihåg, men jag har för mig att det var i samband med att de införde Runor, det var då jag slutade helt.

Lord of Destruction (expansionen) då runord inte fanns i "vanilla" D2.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Diablo2 är verkligen på en helt annan nivå än Diablo3. Diablo 3 kan man "speedrunna" på T2 utan problem från början till slut med en ny karaktär. Fattar inte ens vad normal-svårighetsgraden är till för. Diablo 2 däremot.. Duriel säger ja bara... Troligen de bästa hack'n slash spelet som gjorts!

Warcraft 3 helt grym kampanj som man gärna vill uppleva på nytt, ska bli kul att se om de gamla moddarna kommer få stöd också, dota och alla towerdefence-moddar osv.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk

Göra om Diablo + Diablo II och dess expansionerna i ny motor. Så att man kan köra både första och andra i samma spel runda.

Man får väl drömma?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av topfuel:

Ångesten när man var ny och insåg att man hade speccat helt fel för den karaktären man tänkte sig och fick göra en ny gubbe. Memories <3

Lord of Destruction (expansionen) då runord inte fanns i "vanilla" D2.

En välkommen ändring, vore att kunna speca om sin karraktär, på något sätt.
Tack! det var i samband med expansionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Diablo 2 la man ju ner en och annan speltimma på I sitt liv. Första (och enda) jag varit med och drivit en klan. THX hette vi om jag minns rätt. Var grymt kul spel. En av de absoluta höjdpunkterna. SC1 var första LAN-partyspelet för min del. Första gången jag gjorde egna kartor också.
Många fina minnen med de spelen. D2 är fortfarande en av de absoluta favoriterna alla kategorier.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

En välkommen ändring, vore att kunna speca om sin karraktär, på något sätt.
Tack! det var i samband med expansionen.

Det går redan att specca om sin karaktär, det kom i en patch.

Hade varit riktigt kul med HD version på D2 då man har lirat det många timmar. Älskade verkligen PvPn som var bra balanserad mellan klasserna.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Vilka nymodigheter! Diablo och Warcraft 2 är det som gäller.

Permalänk
Medlem

Gillar åldern på grafiken i WC3 och SC. Passar väl med storyn och skapar för mig en bra känsla.
Kan tycka nyare spelskapelser blir lite väl, hur ska jag säga. Runt och fluffigt

Dock, om det får en ny generation och eller tidigare spelare att att återupptäcka dessa titlar. Är det ju super.
Kommer troligen köpa båda dessa titlar på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixzore:

Men de borde kanske inte exkludera D1 och WC1/WC2

Är inte Warcraft 1 t.o.m. så gammalt att det även fanns på Amigan, eller minns jag fel när jag får för mig att det var på den som jag spelade det allra första gången?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Menar du när de ändrade vissa spells för att spelets framerate blev för låg när man var 8 personer?

Alla jag spelade med och pratade med hade problem med nätverkslagg även vid LAN.
Men ja.

Permalänk
Medlem

Ang Starcraft så är det ju redan en viss återgång till Brood War i Korea. Så det känns ganska troligt att SC blir den första att släppas.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag får sura uppstötningar av i princip all 3dgrafik så starcraft, diablo2 och warcraft 2 skulle jag enormt gärna se lite uppskruvad 2dgrafik till.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Hade älskat om dom slagit ihop Warcraft 1, 2 & 3 för att få ett superlångt campaign mode.
Alla baserade på en motor som påminner om SC2/WC3 men kraftigt upphottad och ordentligt med ögongodis, så att trollskogar, berg och tex vattenfall kan läggas in och komma till sin fulla rätt. Storyn är ju redan skriven så det borde vara enkelt att lägga in bara hyffsat modifierade missions

Superkul initiativ i vilket fall även om dom bara utvecklar upphottade och rejält förskönade WC3, SC och D2!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Entusiast

Hoppas de fortsätter med andra äldre titlar. Ett paket med alla tre Warcraft hade nog sålt som smör. När de ändå håller på får de gärna damma av The Lost Vikings, Rock n' Roll Racing och Blackthorne också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Oh yes, som jag har grämt mig över att inte kunna spela WC3 native i OSX nuförtiden.

Installera Wine och kör via den, visst inte native men funkar utmärkt senast jag testade.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Fluff3:

Om man kör warcraft ett på en 4k skärm så borde ju hela kartan få plats på en bild

jag tror att man redan köra wc3 med 4k skärm, det funkar i alla fall på 1440p och 5760*1080.
Det är dock ingen vidare upplevelse i 5760*1080 och det känns fortfarande väldigt inzoomat i 1440p

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

@DunderKlumpen detta är vad jag menar när vi diskuterade Fallout
Spel kan få ny grafik, men de kan inte leva på bara ny grafik. Här vill folk fortfarande se dessa gamla spelen och det är dumt att ändra vinnande koncept tydligen.

Med tanke på hur många HD-remakes som görs så är väl det ett ganska gott tecken på att de kan leva på endast ny grafik

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Med tanke på hur många HD-remakes som görs så är väl det ett ganska gott tecken på att de kan leva på endast ny grafik

På en bra spelgrund, ja

Permalänk

Ja du D2 spelade man ju i 9år D3 spelade jag 10min av betan spydde på skärmen och tryckte på uninstall

Permalänk
Medlem

Warcraft II hade ju varit trevligt.

Permalänk
Entusiast

Jag spelade Wc3 i så många år och älskar fortfarande spelet, däremot är det lite träligt att vara tvingad till stretched image på widescreen och lite kass ladder i dagsläget. Detta kan nog vara det första på länge som får mig att ge upp Sc2 om dem gör det rätt!

Riktigt taggad på en release även om det säkert är flera år tills detta blir en verklighet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Tänk er D2 utan fusk kan man ju lätt spela 9 år till

Permalänk
Medlem

Spelar och tittar mycket hellre på dom gamla liren än dom nya, starcraft2 håller inte alls samma klass som 1an.
Sen diablo3 ska vi inte ens prata på, riktigt skitspel jämfört med 1an och 2an.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb