Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kvinna på asylboende hotats till våldtäkt av 30 män

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du missar poängen totalt. Det är ingen som försvarar hemskheter här, vare sig de händer i muslimska länder eller i andra. Poängen är att det inte är exklusivt för Islam och just muslimska länder.

Har aldrig sett någon påstå att det bara är i Islam eller muslimska länder "hemskheter" händer. Trots detta så skriver folk lite överallt på nätet "men det är ju inte bara Islam". Ganska fånigt om du frågar mig, när det gäller vilken annan religion som helst, eller ateism så ser jag ingen klaga om detta? Du kanske inte direkt försvarar "hemskheter", men pga att du skriver på detta viset så kan man uppfatta det som att du indirekt gör det.

Det är som det där svaret man får från barn "men han gjorde ju också det". Och? Betyder det att man aldrig får prata eller kritisera den ena utan att nämna den andre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Alla araber är inte muslimer heller, bara ca 10 % av alla muslimer är araber.

Smart, men hur många % av alla araber är muslimer då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Även om alla 1000 i Sverige var relaterade till Islam.. Gör det per automatik det till signifikativt för just Islam? Hur går det ens ihop om du är en realist? Oberoende om du är rasist eller inte så är ändå dina kommentarer något man förväntar sig från Avpixlat eller Flashback och inte i en seriös diskussion.

Uppenbarligen.

Jojo för om man kritiserar muslimers handlingar så hänger man på Avpixlat eller Flashback. Varför inte ta ett steg längre, han har säkerligen Nazi-flaggan som bakgrundsbild och runkar åt Åkessons debatter också.

Även om han inte förde en "seriös" diskussion så är det väl inte direkt rätt person det kommer ifrån. Eller tycker du att det är en seriös nivå du ligger på nu? I så fall så har jag inget mer att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har aldrig sett någon påstå att det bara är i Islam eller muslimska länder "hemskheter" händer. Trots detta så skriver folk lite överallt på nätet "men det är ju inte bara Islam". Ganska fånigt om du frågar mig, när det gäller vilken annan religion som helst, eller ateism så ser jag ingen klaga om detta? Du kanske inte direkt försvarar "hemskheter", men pga att du skriver på detta viset så kan man uppfatta det som att du indirekt gör det.

Det är som det där svaret man får från barn "men han gjorde ju också det". Och? Betyder det att man aldrig får prata eller kritisera den ena utan att nämna den andre?

Håller med dig, är inne på samma spår men du formulerade det bättre. Dock så får man inte kritisera islam utan massa käbbel (löven), dock går det bra att kritisera alla andra religioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Smart, men hur många % av alla araber är muslimer då?

Det vågar jag inte svara på, men det kan man ju kolla upp, men det finns ju både kristna, judar, ateister och människor med andra trosuppfattningar än Islam i Mellanöstern.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Det är inte den, Fortsätt leta. Den finns. Orkar du inte, eller för dum för att hitta så är det ditt problem inte mitt.

Sen har det inget betydelse endå, för bara för att dom är svarta så behöver dom inte vara muslimer. Och dom kan fira nånting annat. Han som pratar i videon kan ljuga, och allt är en konspiration. Man måste vara källkritiskt och ingen fakta är gott nog. Inte när det gäller invandrare. Alla goda händelser är dock sanna. / Tumnus

Det är ju du som skall kunna visa en källa, eller? Att kalla folk dumma för att dom inte hittar källan själva och bara säga att "det finns" är ju ganska patetiskt. Bättre kan du nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Det vågar jag inte svara på, men det kan man ju kolla upp, men det finns ju både kristna, judar, ateister och människor med andra trosuppfattningar än Islam i Mellanöstern.

Självklart finns det, men dom är små minoriteter. Min äldre bror har kontakter med kristna i Pakistan, kan knappast säga att dom har det bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jojo för om man kritiserar muslimers handlingar så hänger man på Avpixlat eller Flashback. Varför inte ta ett steg längre, han har säkerligen Nazi-flaggan som bakgrundsbild och runkar åt Åkessons debatter också.

Även om han inte förde en "seriös" diskussion så är det väl inte direkt rätt person det kommer ifrån. Eller tycker du att det är en seriös nivå du ligger på nu? I så fall så har jag inget mer att säga.

Nej? Jag sa att argumentet hör hemma på Avpixlat eller Flashback.. Dessutom kritiserar han inte bara muslimers agerande utan alla muslimer.. oberoende vad de gjort eller inte gjort. Det är en ganska enorm skillnad.

Skrivet av Friterad:

Självklart finns det, men dom är små minoriteter. Min äldre bror har kontakter med kristna i Pakistan, kan knappast säga att dom har det bra.

Oroligheterna i Pakistan beror på många orsaker. Däremot på andra ställen som i Syrien och Egypten så är det betydligt mer tolerant. Känner ett par koptiska kristna som tvingats fly för att IS anföll. Dessa menar att det är ganska tolerant i Syrien när det kommer till religiösa frågor men mindre när det kommer till politiska.

Skrivet av fermia:

Det är en intressant iakttagelse bara. Av 200 tusen personer per år så visar sig 30 (om ens det) velat ofreda en kvinna. Ska vi ta fram en % på det? Och ja. Jag är medveten om att det finns fler sexualförbrytare som är invandrare men det är ändå lustigt hur vissa menar att 30 representerar en folkgrupp eller en religiös grupp.

Skrivet av fermia:

Välfärd genom lån är då ingen riktig välfärd.Som dessutom monteras ner varje dag som vår statsskuld ökar lavinartat.

Jobbar själv inom skolan och ser själv hur illa ställt det är i kommunen iallafall i min kommun

Trasiga över 10 år gamla leksaker.Skorpor som mellanmål och vatten till maten i slutet av veckan..Ja listan kan göras lång..
Men ändå öppnar dom asylboenden och gör i ordning lokalerna med nya möbler sprillans nya leksaker till ensamkommande.Det finns det tydligen hur mycket pengar som helst till

Jag tycker inte det är rättvisst emot föräldrarna till barnen på dagis som sliter och betalar skatt och så får deras barn vara i en sliten gammal lokal med trasiga saker

Till och med är pengarna slut till kritor och papper utan vi det får till skänks av ett företag som tycker det är förjävligt att inte barnen har nåt att rita på och med..

Så välfärd vettefan om det är

Ursäkta? Du vet väl att kommunerna har hand om de flesta skolor va? Samtidigt så öppnas allt fler asylboenden av privatpersoner som i sin tur finansieras av privatpersoner. Att barn inte får material och leksaker är hemskt men det beror inte på invandringen utan pga. att kommuner spar in överallt där de kan... Detta är något som förekommit ända sedan skolan kommunaliserades.

Skrivet av Silcan:

För att dom gör det i deras tros syfte - islam. Visst det är deras tolkning men det är därför det är så mkt krig där nere. IS och andra grupperingar i mellanöstern slakar ju folk pga deras tro på islam. Det är en soppa om vem som har rätt eller fel om islam. Men handlingarna utförs i deras guds namn.

Med din logik, vad hade kristendomen med slakten i korstågen att göra? Det var väl inte kristendomen som mördade mamma, pappa och barnen i byn?

Att 30st män vill straffa (våldta och döda dennes barn) för att hon inte kom till sverige utan man kan du ju förklara för mig vad det beror på.

Vad hade Kristendomen med korstågen att göra undrar du? Vad är skillnaden mellan att döda i Allahs namn och döda i samma guds namn men enligt en annan bok? Det ironiska är att det låter på dig som att det är Islam som är boven ena sekunden men samma sak kan inte sägas om korstågen. Du är helt enkelt inte konsekvent i den frågan.

Skrivet av capolano:

Så du tror på fullaste allvar att det är pga. Islam som det är mycket krig i Mellanöstern? Är det verkligen en soppa om vem som har rätt eller fel om Islam? Jag tror att du inte besitter någon kunskap alls om Islam. Det var inte Islam som skapade Al-Qaeda eller ISIS utan detta är skapat av människan, i detta fall USA och CIA. --> https://www.youtube.com/watch?v=Dqn0bm4E9yw <--

När det handlar om dessa 30 personer, hur vet ni att dessa är muslimer? Vad finns det för bevis förutom att de möjligtvis har ett arabiskt namn? Alla araber är inte muslimer heller, bara ca 10 % av alla muslimer är araber. Om vi nu vet att dessa är muslimer, hur kan vi veta att de utfört en viss handling pga. deras tro? Det finns så många brister i din retorik.

Orsaken till oroligheterna i Syrien beror majoriteten på politiska grunder och mindre på religiösa. IS må härja men de är fortfarande i strid mestadels mot Irakiska trupper och mindre mot Syriska som slåss inbördes. Folk verkar oftast glömma att det är ett regelrätt inbördeskrig i Syrien just nu med Asaad-regimen på ena sidan och den fria Syrianska armen på den andra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Det vågar jag inte svara på, men det kan man ju kolla upp, men det finns ju både kristna, judar, ateister och människor med andra trosuppfattningar än Islam i Mellanöstern.

Klart det gör, har jag sagt något annat? Sluta ta saker ur min mun.

Jag gick svetsutbildning för 6 år sedan, där träffade jag en Irakier som jag snackade med en del, mycket trevlig. Han hade en kristen tro, och vi pratade om det när vi rökte ett par gånger. Han sa att han flydde för att folk skulle avrättat hans familj direkt om dom fick veta att han var kristen. Han sa att hans familj "spelade" muslim för att lyckas överleva. Inte i någonstans fick det komma ut att han var kristen för han var rädd för att bli avrättan direkt på plats. Jag tycker det var hämskt att höra. Din syn på saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Klart det gör, har jag sagt något annat? Sluta ta saker ur min mun.

Jag gick svetsutbildning för 6 år sedan, där träffade jag en Irakier som jag snackade med en del, mycket trevlig. Han hade en kristen tro, och vi pratade om det när vi rökte ett par gånger. Han sa att han flydde för att folk skulle avrättat hans familj direkt om dom fick veta att han var kristen. Han sa att hans familj "spelade" muslim för att lyckas överleva. Inte i någonstans fick det komma ut att han var kristen för han var rädd för att bli avrättan direkt på plats. Jag tycker det var hämskt att höra. Din syn på saken?

Med all respekt, jag skiter fullständigt i hans erfarenheter, vad har detta med Islam att göra? Detta som hänt är väl specifikt för honom och hans familj i en viss tid på en viss plats? Det måste du väl själv förstå, man kan inte mena på att det är pga. en hel religion som han blivit utsatt för något sådant? Du måste hänvisa till något mer konkret och inte till något sånt här; "min vän upplevde så och så", det är ingen korrekt religionskritik. Angående minoritetsgrupper, det stämmer att andra religioner är minoritetsgrupper i vissa länder - precis som muslimer och andra religiösa grupper är minoriteter i Sverige. Men, t.ex. i Libanon är det mindre än 60 % muslimer, många är b.la. av minoritetsgruppen; "shia" muslimer. Där bor ju väldigt många kristna. Alltså finns det många av andra religioner i Mellanöstern.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej? Jag sa att argumentet hör hemma på Avpixlat eller Flashback.. Dessutom kritiserar han inte bara muslimers agerande utan alla muslimer.. oberoende vad de gjort eller inte gjort. Det är en ganska enorm skillnad.

Oroligheterna i Pakistan beror på många orsaker. Däremot på andra ställen som i Syrien och Egypten så är det betydligt mer tolerant. Känner ett par koptiska kristna som tvingats fly för att IS anföll. Dessa menar att det är ganska tolerant i Syrien när det kommer till religiösa frågor men mindre när det kommer till politiska.

Det är ju inte precis första gången du, eller någon annan har sagt det. Ganska tröttsamt och i min mening oseriöst att säga.

Citera gärna var han skriver "alla" muslimers agerande för det har jag missat i så fall.

Många länder har varit bättre förr. Även när det varit diktatur, eftersom man inte haft dom konflikter som råder idag. Kvinnor kan t.o.m haft mer rättigheter osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej? Jag sa att argumentet hör hemma på Avpixlat eller Flashback.. Dessutom kritiserar han inte bara muslimers agerande utan alla muslimer.. oberoende vad de gjort eller inte gjort. Det är en ganska enorm skillnad.

Oroligheterna i Pakistan beror på många orsaker. Däremot på andra ställen som i Syrien och Egypten så är det betydligt mer tolerant. Känner ett par koptiska kristna som tvingats fly för att IS anföll. Dessa menar att det är ganska tolerant i Syrien när det kommer till religiösa frågor men mindre när det kommer till politiska.

Du tar ord ur min mun jag inte sagt. Jag kritiserar inte alla muslimer. Du har helt enkelt inte kunskap och förmåga att läsa och förstå vad är jag skriver. Jag kritiserar Islam och inte alla muslimer som individer. Jag har ju tom själv skrivit att dom flesta muslimer är av godo och är shyssta. Snälla Tumnus, du är bra ute och cyklar.

Det är inte så tolerant att vara kristen i syrien, du skulle kunna vara lite mer källkritiskt ifrån din "information källa". Att denna ens talar sanning vet du ju inte. Vi avfärdar det direkt eftersom bevis bördan är på din sida och du har inga bevis / Tumnus style

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Smart, men hur många % av alla araber är muslimer då?

Araber är ett folkslag. Islam är det inte. Finns Koptiska araber och det finns även judiska araber.

Skrivet av Silcan:

Du tar ord ur min mun jag inte sagt. Jag kritiserar inte alla muslimer. Du har helt enkelt inte kunskap och förmåga att läsa och förstå vad är jag skriver. Jag kritiserar Islam och inte alla muslimer som individer. Jag har ju tom själv skrivit att dom flesta muslimer är av godo och är shyssta. Snälla Tumnus, du är bra ute och cyklar.

Det är inte så tolerant att vara kristen i syrien, du skulle kunna vara lite mer källkritiskt ifrån din "information källa". Att denna ens talar sanning vet du ju inte. Vi avfärdar det direkt eftersom bevis bördan är på din sida och du har inga bevis / Tumnus style

Men du menar att dina vänner som bor i Pakistan ger en bättre bild av situationen? Du har inte kommit med en enda kritisk kommentar som kan räknas som konstruktiv kritik utan det är bara "Jag har hört" och "Jag har vänner som sagt".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Du tar ord ur min mun jag inte sagt. Jag kritiserar inte alla muslimer. Du har helt enkelt inte kunskap och förmåga att läsa och förstå vad är jag skriver. Jag kritiserar Islam och inte alla muslimer som individer. Jag har ju tom själv skrivit att dom flesta muslimer är av godo och är shyssta. Snälla Tumnus, du är bra ute och cyklar.

Det är inte så tolerant att vara kristen i syrien, du skulle kunna vara lite mer källkritiskt ifrån din "information källa". Att denna ens talar sanning vet du ju inte. Vi avfärdar det direkt eftersom bevis bördan är på din sida och du har inga bevis / Tumnus style

Jag har hittills inte sett ett enda, sakligt och riktigt argument mot Islam. Det är hittills ingen religionskritik, utan bara massor med; "jag har hört, min vän har sett".

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej? Jag sa att argumentet hör hemma på Avpixlat eller Flashback.. Dessutom kritiserar han inte bara muslimers agerande utan alla muslimer.. oberoende vad de gjort eller inte gjort. Det är en ganska enorm skillnad.

Oroligheterna i Pakistan beror på många orsaker. Däremot på andra ställen som i Syrien och Egypten så är det betydligt mer tolerant. Känner ett par koptiska kristna som tvingats fly för att IS anföll. Dessa menar att det är ganska tolerant i Syrien när det kommer till religiösa frågor men mindre när det kommer till politiska.

Det är en intressant iakttagelse bara. Av 200 tusen personer per år så visar sig 30 (om ens det) velat ofreda en kvinna. Ska vi ta fram en % på det? Och ja. Jag är medveten om att det finns fler sexualförbrytare som är invandrare men det är ändå lustigt hur vissa menar att 30 representerar en folkgrupp eller en religiös grupp.

Ursäkta? Du vet väl att kommunerna har hand om de flesta skolor va? Samtidigt så öppnas allt fler asylboenden av privatpersoner som i sin tur finansieras av privatpersoner. Att barn inte får material och leksaker är hemskt men det beror inte på invandringen utan pga. att kommuner spar in överallt där de kan... Detta är något som förekommit ända sedan skolan kommunaliserades.

Vad hade Kristendomen med korstågen att göra undrar du? Vad är skillnaden mellan att döda i Allahs namn och döda i samma guds namn men enligt en annan bok? Det ironiska är att det låter på dig som att det är Islam som är boven ena sekunden men samma sak kan inte sägas om korstågen. Du är helt enkelt inte konsekvent i den frågan.

Jag försvara inte korstågen, det var ett exempel. jag har skrivit längre bak att jag tyckte det var hemskt. Men du kan inte läsa och förstå och jag har påpekat det till dig flera gånger. Det är omöjligt att föra en seriös diskution med dig tumnus, kan du hålla med om det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Jag försvara inte korstågen, det var ett exempel. jag har skrivit längre bak att jag tyckte det var hemskt. Men du kan inte läsa och förstå och jag har påpekat det till dig flera gånger. Det är omöjligt att föra en seriös diskution med dig tumnus, kan du hålla med om det?

Så du förnekar att du påstår att Kristendomen inte har något med korstågen att göra?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag säkert att trampa dig på tårna! Är det inte så att om förövaren inte hade varit i landet så hade inte just det brottsoffret blivit utsatt för våldtäkterna. Jag vet att det är ett simpelt sätt att se det men det är ett faktum.

Skrivet av Tumnus:

Ens relationsstatus har sällan något med våldtäkt att göra. Det handlar om makt och förnedring och ytterst sällan lust. Sedan vad ens etnicitet har med saken att göra kan man ju undra.

Varje år invandrar någonstans mellan 100-200 tusen personer till detta land. Chansen att den våldtäktsman finns bland dessa är inte direkt liten.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jag motsätter mig starkt ditt påstående att det skulle handla om en massimport. Människor är inte varor och oberoende så tar de sig hit på egenhand. Självfallet är det inte hållbart att ge asyl till personer utan utbildning i stora mängder men samtidigt så är tröskeln till arbetsmarknaden oförsvarbart hög. Idag krävs det en gymnasieutbildning för att ens få ett erbjudande om en intervju. I de flesta fall tom. högre utbildningar som Högskola. Sedan har vi även detta problem att arbetsgivare vägrar utbilda personal. Det ska göras av regeringen anser de och företag i detta land är så bortskämda så det inte är sant. Skulle detta återgäldas så skulle faktiskt mer personer komma in i arbetslivet och mer personer skulle kunna bidra. Nu slår detta inte bara emot invandrare även mot unga (oberoende av etnicitet) som kanske är skoltrötta så detta är ju inte ett problem som är signifikativt för enbart invandrare.

Är väl inte så konstigt att arbetsgivare inte vill anställa folk utan utbildning.
I Finland är andra stadiets skolor delade i två delar, de teoretiska gymnasierna och de praktiska yrkesskolorna. Har man en studentexamen har man svårt att få annat än sommarjobb eller jobb på släktingars företag, vilket inte är så konstigt då man saknar egentlig utbildning.
Har man däremot yrkesexamen har man en bra chans att få ett jobb som passar ens utbildning.

Skrivet av capolano:

Vilken utbildning har du inom sharia? Hänvisa till någonting som stärker idén om att kvinnan är en mans ägodel i sharia. Tack.

Finns ganska mycket som visar att kvinnan är mannens ägodel. Kanske inte så bra källa, men samlar åtminstone en massa olika citat.
http://www.answering-islam.org/svenska/islam/kvinnan-i-islam/...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Araber är ett folkslag. Islam är det inte. Finns Koptiska araber och det finns även judiska araber.

Men du menar att dina vänner som bor i Pakistan ger en bättre bild av situationen? Du har inte kommit med en enda kritisk kommentar som kan räknas som konstruktiv kritik utan det är bara "Jag har hört" och "Jag har vänner som sagt".

Och det säger du? Se dig i spegeln för det du just nu skrev stämmer in på dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Needas:

Nu kommer jag säkert att trampa dig på tårna! Är det inte så att om förövaren inte hade varit i landet så hade inte just det brottsoffret blivit utsatt för våldtäkterna. Jag vet att det är ett simpelt sätt att se det men det är ett faktum.

Sant iof. men det är knappast ett argument för något alls. Vem säger att dessa inte var kvotflyktingar?

Skrivet av Silcan:

Och det säger du? Se dig i spegeln för det du just nu skrev stämmer in på dig.

Men du satt ovan och påstod att min polare inte var relevant men din skulle va det? Ser du inte vilka argumentationsfel du använder dig av?

Skrivet av ArcticFire:

Är väl inte så konstigt att arbetsgivare inte vill anställa folk utan utbildning.
I Finland är andra stadiets skolor delade i två delar, de teoretiska gymnasierna och de praktiska yrkesskolorna. Har man en studentexamen har man svårt att få annat än sommarjobb eller jobb på släktingars företag, vilket inte är så konstigt då man saknar egentlig utbildning.
Har man däremot yrkesexamen har man en bra chans att få ett jobb som passar ens utbildning.

Finns ganska mycket som visar att kvinnan är mannens ägodel. Kanske inte så bra källa, men samlar åtminstone en massa olika citat.
http://www.answering-islam.org/svenska/islam/kvinnan-i-islam/...

Sharia är precis som Koranen och Bibeln ett verk av sin samtid. Kvinnor ses som mindre värda ja.. Däremot ska man vara medveten om att Koranen även ger kvinnor vissa rättigheter på 600-talet som inte skulle uppkomma i väst på förrän på 1800-talets slut. Vi snackar alltså om rätten att ärva, rätten att få sin röst hörd rättsligt och innehava vissa positioner i samhället.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du förnekar att du påstår att Kristendomen inte har något med korstågen att göra?

Haha du har verkligen svårt att förstå, nej jag förnekar ingenting. Det var ett exempel jag skrev för många poster sedan. Jag tycker kristendomen har med korstågen att göra, om inte annat indirekt. Så kort svar JA. Samma sak med att Islam har indirekt att göra med 1000st årliga heders mord i pakistan mot kvinnor.

Seriöst jag avslutar att ens diskutera med dig, du har verkligen så lätt att missförstå allting. Du läser inte det jag skriver och ändå citerar du mig? Här hädan för du inge citat ifrån mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av capolano:

Jag har hittills inte sett ett enda, sakligt och riktigt argument mot Islam. Det är hittills ingen religionskritik, utan bara massor med; "jag har hört, min vän har sett".

En del människor här verkar ha betalt för att trolla antinationalistisk propaganda...

Flytta från sverige till muslimmland, så ska du få det mer sakligt än du vill ha det

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte dra alla invandrare över en kam. Det finns svenskar som är dumma i huvet dom med.
http://www.friatider.se/inte-sa-konstigt-att-invandrare-valdt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Nu ska vi inte dra alla invandrare över en kam. Det finns svenskar som är dumma i huvet dom med.
http://www.friatider.se/inte-sa-konstigt-att-invandrare-valdt...

Suck... Fria tider.

Skrivet av sae:

En del människor här verkar ha betalt för att trolla antinationalistisk propaganda...

Flytta från sverige till muslimmland, så ska du få det mer sakligt än du vill ha det

Ursäkta? Vad är ett "Muslimland"? Och antinationalistisk propaganda? Är du seriös?!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Händer så mycket runt om i Sverige som dem flesta inte vet om för större tidningar/nyheterna typ Aftonbladet,Expressen,svt,tv4 osv inte tar med det.

När man börjar läsa mindre lokala tidningar eller läser runt på forum om brott så får man snabbt en bild över vad som faktiskt pågår runt om i landet och helt klart vad det är för typ av gärningsmän.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sae:

En del människor här verkar ha betalt för att trolla antinationalistisk propaganda...

Flytta från sverige till muslimmland, så ska du få det mer sakligt än du vill ha det

Antinationalistisk propaganda? Eftersom att jag inte accepterar demagogi och anekdotisk bevisföring? OKEJ:)

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sant iof. men det är knappast ett argument för något alls. Vem säger att dessa inte var kvotflyktingar?

Men du satt ovan och påstod att min polare inte var relevant men din skulle va det? Ser du inte vilka argumentationsfel du använder dig av?

Sharia är precis som Koranen och Bibeln ett verk av sin samtid. Kvinnor ses som mindre värda ja.. Däremot ska man vara medveten om att Koranen även ger kvinnor vissa rättigheter på 600-talet som inte skulle uppkomma i väst på förrän på 1800-talets slut. Vi snackar alltså om rätten att ärva, rätten att få sin röst hörd rättsligt och innehava vissa positioner i samhället.

Ok sista, kan inte låta bli. Det skrev jag bara för att vara ironisk mot dig, för att du skulle förstå att det är korkat att avfärda allt och alla som har andra synsett en sina egna. Men du förståg inte ens det. Som med allt jag skrivit. bye.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Ok sista, kan inte låta bli. Det skrev jag bara för att vara ironisk mot dig, för att du skulle förstå att det är korkat att avfärda allt och alla som har andra synsett en sina egna. Men du förståg inte ens det. Som med allt jag skrivit. bye.

Avfärdar inte andras synsätt. Avfärdar folk som hänvisar till saker men inte kan ge belägg för saker och ting. Ska man komma med påståenden så ska man också vara beredd att komma med belägg istället för att säga "Gör det själv".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sant iof. men det är knappast ett argument för något alls. Vem säger att dessa inte var kvotflyktingar?

Men du satt ovan och påstod att min polare inte var relevant men din skulle va det? Ser du inte vilka argumentationsfel du använder dig av?

Sharia är precis som Koranen och Bibeln ett verk av sin samtid. Kvinnor ses som mindre värda ja.. Däremot ska man vara medveten om att Koranen även ger kvinnor vissa rättigheter på 600-talet som inte skulle uppkomma i väst på förrän på 1800-talets slut. Vi snackar alltså om rätten att ärva, rätten att få sin röst hörd rättsligt och innehava vissa positioner i samhället.

^Word, vill bara tillägga; kvinnor ses som mindre värda utifrån dagens paradigm. Inom Islam så ses kvinnor och män som annorlunda gentemot varandra och har inte samma roller/rättigheter/ansvar i ett samhälle, men ses som likvärdiga i "spirituella" frågor, tänker b.la. på belöning för gärningar och praktiserande osv.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej? Jag sa att argumentet hör hemma på Avpixlat eller Flashback.. Dessutom kritiserar han inte bara muslimers agerande utan alla muslimer.. oberoende vad de gjort eller inte gjort. Det är en ganska enorm skillnad.

Oroligheterna i Pakistan beror på många orsaker. Däremot på andra ställen som i Syrien och Egypten så är det betydligt mer tolerant. Känner ett par koptiska kristna som tvingats fly för att IS anföll. Dessa menar att det är ganska tolerant i Syrien när det kommer till religiösa frågor men mindre när det kommer till politiska.

Det är en intressant iakttagelse bara. Av 200 tusen personer per år så visar sig 30 (om ens det) velat ofreda en kvinna. Ska vi ta fram en % på det? Och ja. Jag är medveten om att det finns fler sexualförbrytare som är invandrare men det är ändå lustigt hur vissa menar att 30 representerar en folkgrupp eller en religiös grupp.

Ursäkta? Du vet väl att kommunerna har hand om de flesta skolor va? Samtidigt så öppnas allt fler asylboenden av privatpersoner som i sin tur finansieras av privatpersoner. Att barn inte får material och leksaker är hemskt men det beror inte på invandringen utan pga. att kommuner spar in överallt där de kan... Detta är något som förekommit ända sedan skolan kommunaliserades.

Vad hade Kristendomen med korstågen att göra undrar du? Vad är skillnaden mellan att döda i Allahs namn och döda i samma guds namn men enligt en annan bok? Det ironiska är att det låter på dig som att det är Islam som är boven ena sekunden men samma sak kan inte sägas om korstågen. Du är helt enkelt inte konsekvent i den frågan.

Orsaken till oroligheterna i Syrien beror majoriteten på politiska grunder och mindre på religiösa. IS må härja men de är fortfarande i strid mestadels mot Irakiska trupper och mindre mot Syriska som slåss inbördes. Folk verkar oftast glömma att det är ett regelrätt inbördeskrig i Syrien just nu med Asaad-regimen på ena sidan och den fria Syrianska armen på den andra.

Tyvärr ej privat asylboende..Var ett äldreboende innan men dom fick flytta till flera olika boenden i kommunen för att ge plats åt asylboendet
"Du vet väl att kommunerna har hand om de flesta skolor va?"

Klart jag vet vem som är min arbetsgivare och vem som betalar min lön..Vore väl konstigt om jag ej visste att det är min kommun.
Och som jag skrev det finns inga pengar kvar till förskolan i min kommun men asylboende hade dom minsann massa pengar till.Inte konstigt att fler och fler i min omgivning kommer rösta på SD 2018..Men det verkar du ha svårt att förstå helt enkelt.
Jag upplever den så kallade välfärden som väldigt svag

Men lätt att sitta framför sin dator och ha noll koll på hur det verkligen är ställt..och inte stirra sig blind på massa fakta på nätet..

Har kollegor som jobbat i 25 år inom förskoleverksamheten och dom säger att så här illa har det aldrig varit tidigare..På bara 5 år har det blivit mycket sämre..Undrar varför

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz