Kvinna på asylboende hotats till våldtäkt av 30 män

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Källkritik är aldrig något dåligt, utan något människor i världen skulle behöva tillämpa långt mer. Sedan borde vi ha lärt oss något gällande att inte döma människor på förhand när vi kikar på säpo-fallet med personen som blev anklagad för terrorism.

Jag tycker inte att något jag läser i den här tråden ändrar på detta. Alla har nytta av källkritik om man vill bli visare och förstå sin omvärld på ett mer sanningsenligt vis.

Allt är helt enkelt inte svart eller vitt.

Men snälla nån...

Jag skriver min fråga igen eftersom du verkar ha missat den.

Varför tycker vissa att antalet 30 är så osannolikt?

Sen skulle jag vilja fråga dig vem det är jag har dömt?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Sysselsättning är ointressant i absoluta tal, och numera även i procent då Ullenhag såg till att förvränga det bortom igenkänning. Förvärvsfrekvens är dock fortfarande aktuellt att räkna på.

Det sista jag skrev var ju självfallet en ironisk hyperbol.

Ja, och då borde du veta att det är en kortsiktig kostnad, men historien och datan säger även att det blir en långsiktig ekonomisk kostnad med denna massimport av MENA-invandrare.

Ytterst få kommer ifrån Iran, de allra flesta som kommer har i allra högsta grad bristfällig utbildning.

Förövrigt planar förvärvsfrekvensen ut efter ungefär femton år i Sverige, på 60%. Men det löser vi ju självfallet med att avreglera arbetsmarknaden och införa en låglönesektor, blir nog granna klassklyftor i förlängningen.

Trodde svenskar var stolta över den starka medelklassen och att allt färre har legat under den.

Jag motsätter mig starkt ditt påstående att det skulle handla om en massimport. Människor är inte varor och oberoende så tar de sig hit på egenhand. Självfallet är det inte hållbart att ge asyl till personer utan utbildning i stora mängder men samtidigt så är tröskeln till arbetsmarknaden oförsvarbart hög. Idag krävs det en gymnasieutbildning för att ens få ett erbjudande om en intervju. I de flesta fall tom. högre utbildningar som Högskola. Sedan har vi även detta problem att arbetsgivare vägrar utbilda personal. Det ska göras av regeringen anser de och företag i detta land är så bortskämda så det inte är sant. Skulle detta återgäldas så skulle faktiskt mer personer komma in i arbetslivet och mer personer skulle kunna bidra. Nu slår detta inte bara emot invandrare även mot unga (oberoende av etnicitet) som kanske är skoltrötta så detta är ju inte ett problem som är signifikativt för enbart invandrare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Välfärd och en bra integration går hand i hand.

Ja, med grundförutsättningen (första villkoret) är att integrationen har lyckats, och idag är den bristfällig.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Ja, med grundförutsättningen (första villkoret) är att integrationen har lyckats, och idag är den bristfällig.

MVH

Minst sagt. Och det är ett resultat av att folk gett tusan i att förbättra den. Istället hör man "Men mer pengar löser det säkert". Som vänsterpartiet som fått för sig att om man lånar in mer pengar så löser det sig säkert...

Skrivet av Storage Jar:

Men snälla nån...

Jag skriver min fråga igen eftersom du verkar ha missat den.

Varför tycker vissa att antalet 30 är så osannolikt?

Sen skulle jag vilja fråga dig vem det är jag har dömt?

Han talar om tråden i stort och inte dig personligen per se. Sedan hur är det osannolikt? För att folk inte kan läsa tankar? Att förutsätta att de hade våldtäkt i tankarna allihopa är bara idiotiskt. Sedan har en artikel tidigare länkats som ifrågasätter antalet därav skepticismen man håller mot artikel och det faktum att polisen menar att det inte finns bevis nog (ännu) för den förhastade artikeln.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Idag krävs det en gymnasieutbildning för att ens få ett erbjudande om en intervju. I de flesta fall tom. högre utbildningar som Högskola. Sedan har vi även detta problem att arbetsgivare vägrar utbilda personal. Det ska göras av regeringen anser de och företag i detta land är så bortskämda så det inte är sant. Skulle detta återgäldas så skulle faktiskt mer personer komma in i arbetslivet och mer personer skulle kunna bidra. Nu slår detta inte bara emot invandrare även mot unga (oberoende av etnicitet) som kanske är skoltrötta så detta är ju inte ett problem som är signifikativt för enbart invandrare.

Kan du utveckla ditt resonemang kring detta?

Det får mig att ställa frågan, vad arbetar Du med?

Företag utbildar sin personal ständigt, utveckling är nyckeln till framgång inom näringslivet där konkurrensen senaste 40-50 åren har ökat kraftigt pga en globaliserad ekonomi. När en nyanställning sker behöver individen skolas in i arbetsuppgifterna av en anställd som bär upp lönekostnad. En utbildningsplattform och materiel är en fast kostnad. Volvo, Ericsson, och företag i denna storleksordning lägger hundratals miljoner på kompetensutveckling årligen, likaså den lokala pizzerian eller ICA handlaren delar dessa kostnader, om än lägre i absoluta tal.

En gymnasieutbildning är inte särskilt meriterande, idag är det grundläggande kunskaper inom naturvetenskap och humaniora som krävs för att fungera i ett modernt samhälle.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Kan du utveckla ditt resonemang kring detta?

Det får mig att ställa frågan, vad arbetar Du med?

Företag utbildar sin personal ständigt, utveckling är nyckeln till framgång inom näringslivet där konkurrensen senaste 40-50 åren har ökat kraftigt pga en globaliserad ekonomi. När en nyanställning sker behöver individen skolas in i arbetsuppgifterna av en anställd som har en lönekostnad, vidare betalas givetvis ersättning ut till den nyanställde. En utbildningsplattform och materiel är en fast kostnad. Volvo, Ericsson, och företag i denna storleksordning lägger hundratals miljoner på kompetensutveckling årligen, likaså den lokala pizzerian eller ICA handlaren delar dessa kostnader, om än lägre i absoluta tal.

En gymnasieutbildning är inte särskilt meriterande, idag är det grundläggande kunskaper inom naturvetenskap och humaniora som krävs för att fungera i ett modernt samhälle.

Det jag menar är det faktum att utan en gymnasieutbildning får du inte ens ett erbjudande. Detta har jag erfarit personligen. Har dessutom själv varit med om att företag krävt en person på 24 år som har fem års arbetslivserfarenhet, körkort och dessutom en högskoleutbildning för att arbeta som vaktmästare. När företag tackar nej trots att FK lovar att betala 80% av personens lön under första året så kan man ju börja undra. Just nu arbetar jag inte utan jag studerar på Universitet i Umeå.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Ah, nu är PK-riddaren @Tumnus i farten igen och avslår alla åsikter som på något sätt kritiserar invandring och/eller flyktingar. I sitt lugna hem långt uppe i Umeås skogar går hans fingrar varma på tangentbordet medan han spyr ut sina åsikter om ett mångkulturellt samhälle. Självklart är hans egna by fri från mångkultur, förutom den lokala pizzerian där Abdullah jobbar. Det är fantastiskt med granatexplosioner och gängkrig i södra Sverige tänker han, för att inte nämna alla tältläger som så fint sätts upp. Herr @Tumnus själv har förstås inte satt sin fot i Malmö, men har full tillit till att galningen Löfven och Åsa Gråtson hanterar situationen.

Lägg ner. Det är väl klart att alla ska få säga sin sak utan att bli påhoppade.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag gillar ingen religion själv, jag har inga invändningar mot folk som gör det. Men detta problem med radikala islamister är bara för mycket, för många har slaktats i profetens namn (även fast dom flesta är shyssta). Detta i modern tid. Är jag racist nu?

Majoriteten i tyskland under hitlers styre var snälla, ändå dog det 12 miljoner i läger varav 8 miljoner judar. Majoriteten misslyckade.

Samma i ryssland, majoriteten misslyckade.

Japan dödade många asiater och dom flesta med spade och bajonett, 13 miljoner dog när japan invaderade gränsande länder, majoriteten av japanerna var snälla. Majoriteten var betydelselös.

Majoriteten av syrien är goda. Det är total slakt där nere. Majoriteten har inget betydelse.

Skälet till allt krig i mellanöstern har med deras religion. Koranen är för dålig, för lätt att tyda fel tydligen. Enligt dom flesta statliga underrättelse tjänster (inkl USA) är 15-25 % av alla muslimer radikala, och stödjer jihadism (stödjer, inte utövar).

Efter Paris dådet så hade en grupp muslimer parad där dom hyllade dådet. Finns film bevis för den intressante med detta tas aldrig upp i svensk media, det är för racistiskt och generaliserande att göra.

Det du nämner är praktiskt taget ordagrant från denna video. Inget fel med det men du hoppar lite väl snabbt in på "majoriteten" utan att först förklara att majoriteten av muslimer inte är jihadister. Det är en grundläggande punkt att få fram innan du nämner att majoriteten är irrelevant.
https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Filmbeviset du pratar om, kan du länka till det eller hänvisa till en indirekt källa? Kan det vara den som har visat sig vara då brittiska pakistanier firade en cricket-vinst 2009?
http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/paris-attacks-...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Det du nämner är praktiskt taget ordagrant från denna video. Inget fel med det men du hoppar lite väl snabbt in på "majoriteten" utan att först förklara att majoriteten av muslimer inte är jihadister. Det är en grundläggande punkt att få fram innan du nämner att majoriteten är irrelevant.
https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Filmbeviset du pratar om, kan du länka till det eller hänvisa till en indirekt källa? Kan det vara den som har visat sig vara då brittiska pakistanier firade en cricket-vinst 2009?
http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/paris-attacks-...

Det är inte den, Fortsätt leta. Den finns. Orkar du inte, eller för dum för att hitta så är det ditt problem inte mitt.

Sen har det inget betydelse endå, för bara för att dom är svarta så behöver dom inte vara muslimer. Och dom kan fira nånting annat. Han som pratar i videon kan ljuga, och allt är en konspiration. Man måste vara källkritiskt och ingen fakta är gott nog. Inte när det gäller invandrare. Alla goda händelser är dock sanna. / Tumnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Det är inte den, Fortsätt leta. Den finns. Orkar du inte, eller för dum för att hitta så är det ditt problem inte mitt.

Har du någon koll alls på hur en normal diskussion fungerar?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Hur saker och ting sker i Sverige, vilka rättigheter men även vilket ansvar man har skall vara GLASKLART för folk som kommer hit. Men jag gissar att folk är rädda att ta upp och gå in på sådant. Men det måste ske. Sådant här skall inte ens vara i närheten av att förekomma. Och om man ändå gör ett medvetet val att göra sådant här så visar man ju att man inte delar de grundläggande värderingar vi har här i Sverige. Då kan det kanske vara läge att titta om inte något annat land skulle passa bättre.

Att i detta skede flytta kvinnan förstår jag ur ett säkerhetsperspektiv. Men det legitimerar också männens beteende. Kvinnan är problemet så hon flyttas. Det är som mobbade barn som flyttas till en annan skola. Fråga dem hur de upplevde det... och hur många mobbare som slutade mobba efter det. Männen skall här vara de som får "ta smällen" och tydligt och kraftfullt få känna på att deras beteende är HELT oacceptabelt!

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Så är det i länder med Sharia, och säkert i delar av andra länder som _ska_ vara mer toleranta, men inte är det. Finns massvis med exempel på precis detta; en kvinna är en mans ägodel, det är antingen hennes pappa eller hennes make som äger henne. Hur någon människa idag kan låta sig bli så hjärntvättad är för mig ett mysterium.

Vilken utbildning har du inom sharia? Hänvisa till någonting som stärker idén om att kvinnan är en mans ägodel i sharia. Tack.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

Vad har händelsen med islam att göra?

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Sen har det inget betydelse endå, för bara för att dom är svarta så behöver dom inte vara muslimer. [...] /Tumnus

Så du påstår faktiskt att alla svarta är muslimer? Wow.

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Det är inte den, Fortsätt leta. Den finns. Orkar du inte, eller för dum för att hitta så är det ditt problem inte mitt.

Svart bälte i att avvärja andra från att se saker på samma sätt som en själv.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

. . .
Moderators tillägg: Håll diskussionen på en god nivå, eventuella hatgeneraliseringar om folkgrupper eller andra regelbrott kommer självklart inte att tolereras.

sanningen är aldrig välkommen

ens i det egna landet eller egna hemmet

ens när hela nationer/samhällen har könsstympade människor...

ens när hedersmord är en kultur på sina ställen...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sae:

sanningen är aldrig välkommen

ens i det egna landet eller egna hemmet

ens när hela nationer/samhällen har könsstympade människor...

ens när hedersmord är en kultur på sina ställen...

Sanningen? Vilken sanning? Din åsikt menar du?
Kan du inte uttrycka dig utan att hetsa mot folkgrupp kanske det är dags att se över vokabulären istället för att gnälla "över det egna hemmet". Ta av dig offerkoftan, men det har du hört förut.

Nedanstående är övriga tankar.
I övrigt är det lika pinsamt som vanligt att se hur många av de som försöker "försvara" Sverige här inte ens kan hantera en diskussion eller det svenska språkets grammatik.

Därtill har vi hela det här härliga med källkritik, eller källor överhuvudtaget. Din egna personliga åsikt/fördom/idé är _inte_ fakta och ska inte behandlas som det. Den som kommer med ett påstående måste givetvis ha belägg för det. Annars kan man hitta på vad som helst. Visste ni att Sweclockers egentligen är utomjordingar från planeten Mars? Tro ni mig inte? Leta upp bevis för motsatsen då! Annars är du dum i huvudet...

Påstår man att 30% av alla invandrare är kriminella våldtäktsmän eller något annat lika jävla korkat ska man ha bevis med hänvisning till en källa samt någorlunda vettig argumentation än att "alla vet att det är så".

Trött på dessa skitdiskussioner, internetriddare och skrivbordskrigare med samma gnäll och påståenden om och om igen, utan någon som helst substans. Eller fram med statistiken och argumentera för det istället för att hitta på. Och att BRÅ skulle mörka? Jesus...så stendumt. Återigen, att statistik inte stämmer överens med ens egna förutfattade meningar eller förklaring på "hur det egentligen står till" gör det inte till en konspiration eller mörkläggning. Så korkat.

Ser att SvD har fått sig en puff uppåt bland "invandringskritikerna/sverigedesperata" sedan dom skrivit lite mer negativt om islam? Det som krävdes för att dom skulle bli mer "sanningsenliga". Pinsamt.

Och för att inte nämna Metro, nu är det jävligt tyst här om att dom är vänster, PK och kommunister....hmmmm..skriver dom "sanningen" nu då? En liten strykning medhårs och kritiken är som bortblåst. Tänk om dom hade skrivet något negativt om SD eller liknande, men det är klart att det dom skriver just den här enstaka gången, det tar vi på fullaste allvar. Det där andra om vissa partier? Not so much..

Permalänk

Vad vill man säga med anekdotisk bevisföring?

Skrivet av anon4992:

....
Och för att inte nämna Metro, nu är det jävligt tyst här om att dom är vänster, PK och kommunister....hmmmm..skriver dom "sanningen" nu då? En liten strykning medhårs och kritiken är som bortblåst. Tänk om dom hade skrivet något negativt om SD eller liknande, men det är klart att det dom skriver just den här enstaka gången, det tar vi på fullaste allvar. Det där andra om vissa partier? Not so much..

Word på inlägget som helhet och det sista i synnerhet. Hur kommer det sig att vissa människor på internet envisas med att haka upp sig på just vissa händelser utförda av flyktingar och/eller invandrare? Förstår ni inte att om man gjorde samma sak med exempelvis gärningars begåva utav män, vita män, kanske arbetslösa vita män så kan man bevisa vad som helst bara man fokuserar på en aspekt?
Säger man emot er när ni menar att en förestående systemkollaps är annalkande så är man helt plötsligt pk-riddare och pretentiös. Men kanske sitter vi inte hela dagarna och klickar på rubriker och vägrar att ompröva vår världsuppfattning, för att därefter föra in varje ny information som passar oss som underbyggning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ens relationsstatus har sällan något med våldtäkt att göra. Det handlar om makt och förnedring och ytterst sällan lust. Sedan vad ens etnicitet har med saken att göra kan man ju undra.

Varje år invandrar någonstans mellan 100-200 tusen personer till detta land. Chansen att den våldtäktsman finns bland dessa är inte direkt liten.

Och??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kamikazecow:

Word på inlägget som helhet och det sista i synnerhet. Hur kommer det sig att vissa människor på internet envisas med att haka upp sig på just vissa händelser utförda av flyktingar och/eller invandrare? Förstår ni inte att om man gjorde samma sak med exempelvis gärningars begåva utav män, vita män, kanske arbetslösa vita män så kan man bevisa vad som helst bara man fokuserar på en aspekt?
Säger man emot er när ni menar att en förestående systemkollaps är annalkande så är man helt plötsligt pk-riddare och pretentiös. Men kanske sitter vi inte hela dagarna och klickar på rubriker och vägrar att ompröva vår världsuppfattning, för att därefter föra in varje ny information som passar oss som underbyggning.

Verkligen, istället, som den supersvensk man är bör man ha en stor tro på vad vi svenskar är kapabla till.
Jag själv, tror på Sverige och det svenska samhället. Ganska så "osvenskt" att lipa ner sig för lite muslimer och invandrare?
Minns ni niottiotalet och balkankrisen? Och alla kosovoalbaner som "snodde cyklar och odlade i parkettgolven". Flyktingförläggningar eldades då med av inhemska terrorister eftersom "undergången var nära".

Hur jävla bra har det generellt sett inte gått sedan dess? Finanskriserna? *rycker på axlarna*

Svenska företag, politiker, idrottsmänniskor i toppklass! Sjukvård likaså. Visst har skolan och sjukvården fått sig en smäll men det fixar vi även denna gång, inget går alltid uppåt. Och vi ser faktiskt lite sämre eftersom dom andra länderna har kommit ifatt.
Lite perspektiv får man ha, och inte alltid svälja tidningarnas löpsedlar. Oavsett om man tror dom är PK eller inte.

Kolla ekonomin, kolla börsen! Istället väljer man att lyssna på en minoritet av rädda gnällspikar som är så pinsamt omoderna. Men att hetsa folk är enkelt, att bygga framtidstro är desto svårare.

Jag, en "PK människa", tror på Sverige och är stolt över vårt folk och alla som bor här! Varför gör inte dom som tror sig ha ensamrätt på att vara svensk det? Något är jävligt fel här. Ska man vara stolt svensk ska man fan uppföra sig som det också! Lite självrespekt och tro på de svenska värderingarna måste man ha. Ni som tror något annat kan inte vår historia. Vilka byggde landet? Rädda gnällspikar som tog varje motgång eller händelse som en katastrof och sparkar på dom som ligger ner? Nja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Välfärd och en bra integration går hand i hand. En fungerande välfärd är när alla (som kan dvs.) hjälps åt för att ta hand om de sjuka. Detta gör vi via skatt t.ex. men även via frivilligt hjälpa de som behöver. I utbyte får vi medborgare samma förmån. Och i få länder har välfärden faktiskt blivit en sådan succé som i Sverige. Detta pga. att det funnits klara direktiv med var den ska utvecklas emot.

Välfärd genom lån är då ingen riktig välfärd.Som dessutom monteras ner varje dag som vår statsskuld ökar lavinartat.

Jobbar själv inom skolan och ser själv hur illa ställt det är i kommunen iallafall i min kommun

Trasiga över 10 år gamla leksaker.Skorpor som mellanmål och vatten till maten i slutet av veckan..Ja listan kan göras lång..
Men ändå öppnar dom asylboenden och gör i ordning lokalerna med nya möbler sprillans nya leksaker till ensamkommande.Det finns det tydligen hur mycket pengar som helst till

Jag tycker inte det är rättvisst emot föräldrarna till barnen på dagis som sliter och betalar skatt och så får deras barn vara i en sliten gammal lokal med trasiga saker

Till och med är pengarna slut till kritor och papper utan vi det får till skänks av ett företag som tycker det är förjävligt att inte barnen har nåt att rita på och med..

Så välfärd vettefan om det är

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

@anon4992:
den svenska chatboten i full färd...

jag är invandrare faktiskt...
övarlag, fast det är krig överallt (mycket tack vare usa) har jag under mina 25 år i landet aldrig hör en svenne uttala sig på annat sätt.

fast nu är svenne igång och smygröstar på sd. låt oss snacka om 10 år. när världern och verkligheten har hunnit ikapp er...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Vad har händelsen med islam att göra?

För att dom gör det i deras tros syfte - islam. Visst det är deras tolkning men det är därför det är så mkt krig där nere. IS och andra grupperingar i mellanöstern slakar ju folk pga deras tro på islam. Det är en soppa om vem som har rätt eller fel om islam. Men handlingarna utförs i deras guds namn.

Med din logik, vad hade kristendomen med slakten i korstågen att göra? Det var väl inte kristendomen som mördade mamma, pappa och barnen i byn?

Att 30st män vill straffa (våldta och döda dennes barn) för att hon inte kom till sverige utan man kan du ju förklara för mig vad det beror på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxolo:

Så du påstår faktiskt att alla svarta är muslimer? Wow.

Det är ju motsatsen av vad som du citerade, att för att dom är svarta så betyder att dom inte är muslimer. Och misstolkar du det så är det just det du gör, jag tycker och tror inget sånt. SÅ jag påstår INTE det, och tror du annat så har väl jag formulerat mig slarvigt. Nöjd?

Permalänk
Medlem

Kan ju bara inte stämma, trots allt dom är ju barn allihop, eller?

Tycker iofs att folket RLM kan vara lite naiva ibland och ingen stor fan själv men uppskattade denna mycket mycket och känns rätt balanserad i min mening + direkt från hästens mun.

https://www.youtube.com/watch?v=qLsjiNbsAhk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sae:

@Aresz:
den svenska chatboten i full färd...

jag är invandrare faktiskt...
övarlag, fast det är krig överallt (mycket tack vare usa) har jag under mina 25 år i landet aldrig hör en svenne uttala sig på annat sätt.

fast nu är svenne igång och smygröstar på sd. låt oss snacka om 10 år. när världern och verkligheten har hunnit ikapp er...

Jag skriver mycket när ett ämne engagerar mig.

Hur har svenskar uttalat sig menar du? Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du ge ett exempel?

Verkligheten och världen har hunnit ikapp oss för länge sedan. Undergångsteorier finns alltid, att göra människor livrädda är inget nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

För att dom gör det i deras tros syfte - islam. Visst det är deras tolkning men det är därför det är så mkt krig där nere. IS och andra grupperingar i mellanöstern slakar ju folk pga deras tro på islam. Det är en soppa om vem som har rätt eller fel om islam. Men handlingarna utförs i deras guds namn.

Med din logik, vad hade kristendomen med slakten i korstågen att göra? Det var väl inte kristendomen som mördade mamma, pappa och barnen i byn?

Att 30st män vill straffa (våldta och döda dennes barn) för att hon inte kom till Sverige utan man kan du ju förklara för mig vad det beror på.

Så du tror på fullaste allvar att det är pga. Islam som det är mycket krig i Mellanöstern? Är det verkligen en soppa om vem som har rätt eller fel om Islam? Jag tror att du inte besitter någon kunskap alls om Islam. Det var inte Islam som skapade Al-Qaeda eller ISIS utan detta är skapat av människan, i detta fall USA och CIA. --> https://www.youtube.com/watch?v=Dqn0bm4E9yw <--

När det handlar om dessa 30 personer, hur vet ni att dessa är muslimer? Vad finns det för bevis förutom att de möjligtvis har ett arabiskt namn? Alla araber är inte muslimer heller, bara ca 10 % av alla muslimer är araber. Om vi nu vet att dessa är muslimer, hur kan vi veta att de utfört en viss handling pga. deras tro? Det finns så många brister i din retorik.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

Detta är resultatet av nuvarande politik, hur ändrar man på politiken? Genom att rösta annorlunda t.ex....

Sen förstår jag inte hur det kan vara acceptabelt att smäda svenskar men inte invandrare (skriva svenne vs blatte). Modern apartheid?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det kallas för källkritik. Om ingen ifrågasätter källan kan precis vadsomhelst bli sanning. Nu framkom ju även en annan artikel som pekar på att att just den första artikeln var kraftigt överdriven, det hade nog aldrig hänt om alla varit statiska ja-sägare till påståenden som tenderar att vara överdrivna.

Saker behöver ifrågasättas och fakta skall utkrävas.

Läste du överhuvudtaget mitt inlägg? Dom flesta vet redan att media inte alltid är hundra procent korrekt som sagt, och kritisk kan man vara men det är tråkigt när det skapas en tråd där man ska diskutera kring ämnet och så kommer folk som pratar bort det, värst av allt dom som kommer med "ursäkter" för varför gärningsmännen gjorde så, det är riktigt äckligt hur man försöker skydda kriminella men man lägger inte en tanke på dom som är offer. Attityden en del har här är helt sjuka om du frågar mig. Det handlar inte så mycket om vad man säger, utan hur man säger det i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Kan ju bara inte stämma, trots allt dom är ju barn allihop, eller?

Tycker iofs att folket RLM kan vara lite naiva ibland och ingen stor fan själv men uppskattade denna mycket mycket och känns rätt balanserad i min mening + direkt från hästens mun.

https://www.youtube.com/watch?v=qLsjiNbsAhk

Intressant det där om säpo som drog igång cirkusen om "terroristen" som bara var spel för gallerian för att få till mer statlig avlyssning av svenska folket. Sant eller ej, mycket intressant.