Permalänk
Medlem

config CsGo

Jag skall installera csgo på en ny dator och vill ha samma inställningar och allt liknande på den nya datorn. jag undrar hur jag hittar/sparar undan en sådan fil?

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Medlem

Location>\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\config.cfg

Bara att kopiera din config.cfg fil

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogmadur:

Jag skall installera csgo på en ny dator och vill ha samma inställningar och allt liknande på den nya datorn. jag undrar hur jag hittar/sparar undan en sådan fil?

Skrivet av doerman:

Location>\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\config.cfg

Bara att kopiera din config.cfg fil

Rekommenderar alltid att skapa en egen config med dina inställningar då spelet närsom kan skriva över config.cfg.

har för mig att det ska fungera i GO, i console skriver du writecfg FILNAMN och så skapas en separat fil i mappen som doerman pekar till.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Gör en autoexec, finns ett par bra tutorials på nätet. Så har du de viktigaste inställningarna där.

Visa signatur

Citera för svar!