Aktivitetshanteraren - Nätverk

Permalänk
Medlem

Aktivitetshanteraren - Nätverk

Satt och kikade lite på Aktivitetshanteraren här nu och reagerade på att nätverksanvändningen enligt denna ligger på 99%.

Som ni ser så är det µTorrents ned/upp som ligger över 100 Mb/s

Ni kan också se att jag körde "LAN Speed Test" för att testa hastigheten mellan datorn och min NAS. Nu tog jag inte skärmdumpen när jag körde testet samtidigt, men hastigheten låg på ungefär 400Mb/s där.

Nätverket här är 1000Mb/s och internetanslutningen är 100Mb/s.

Någon mer som funderat på varför det visas helt fel i Aktivitetshanteraren?

Permalänk
Medlem

Om du skulle ha med några bilder så fick du inte med de.
Men utan att ha sett hur det ser ut som skulle jag tippa på att du blandar ihop Mb (Mega Bit) med MB (Mega Byte).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Om du skulle ha med några bilder så fick du inte med de.
Men utan att ha sett hur det ser ut som skulle jag tippa på att du blandar ihop Mb (Mega Bit) med MB (Mega Byte).

Hm... ja jag skulle lägga upp en bild som visade aktivitetshanteraren. Men jag redigerar in den nu då...

Nej jag blandade inte ihop MB och Mb. Vilket ändå inte skulle ha någon betydelse för just min fundering. Du kan se bilden.

Kunde inte redigera första inlägget... konstigt.

EDIT: Enkla frågan är: Varför visar aktivitetshanteraren att nätverket används till 99% när det egentligen bara är ungefär 10% som används?

Permalänk
Medlem

Ja du, vad den visar har jag ingen aning om
Kika under fliken Prestanda. Hur ser det ut där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Ja du, vad den visar har jag ingen aning om
Kika under fliken Prestanda. Hur ser det ut där?

Skickades från m.sweclockers.com

Då ser det ut så här...

Användningen i Mbit ser ut att stämma... det är procentangivelsen som är felaktig bara.