Permalänk

Mellanslag på Ducky känns konstigt...

Hejsan! Jag köpte ett Ducky Shine 5 RGB med bruna mx brytare för ca. en vecka sedan och älskar det. Har dock ett problem. Jag tog det första jag gjorde bort min spacebar för att testa den andra (det kommer med två st), och när jag skulle sätta på den andra så tycker jag inte att den kändes helt rätt. Försökte byta tbks men hade samma problem. Den känns på något sätt lite ojämn, svårt att förklara. Ser att det finns 3 grejer som mst matchas mellan t-bord och keycap (själva brytaren och två stabiliserare. Försöker att få alla 3 att ligga i och tror att de gör det. Någon som vet hur jag löser detta alternativ kan ladda upp en video på hur mellanslaget skall låta? Kanske sitter rätt och bara är jag som inbillar mig.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

@Kaprisfisken:
Där finns inte så många satt du kan sätt på tangenten och inte heller sätta den fel. Antingen träffar du switchen eller ej.

Testa du mellanslag innan du tog av den? För var den kass från början finns risk att brytarna är dåliga.
Ett lätt sätt att försöka se om switchen är dålig eller ej är att ta bort tangenten från en annan tangent och känna på den med fingret. Sen jämför du med den som sitter i mitten under mellanslag. Känns de lika så är det antagligen du som inte får på tangenten rätt eller att tangenterna är lite böjda vilket gör att de är svåra att få på rätt. Steelseries hade tex problem med detta.

Min ända tanke annars på rak arm är att verkligen se till att den är nedryckt i botten så att du inte bara satt den på toppen av switchen. Tror även google kan bli din bästa vän om inget av ovan hjälper.