Skype - ta bort automatiskt inloggning

Permalänk
Medlem

Skype - ta bort automatiskt inloggning

Tidigare fanns det en ruta när man startade Skype där det stod "Sign me in automatically when Skype starts" eller liknande. Den finns inte nu, och jag hittar inte var man kan välja att ta bort denna funktionen. Jag vill alltså göra så att när man startar skype så loggas man inte in automatiskt, utan att man måste skriva in användarnamn och lösenord varje gång. Hur gör man det? Windows 7.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd

@Elektroman: hittar inte det heller, men förstår inte varför du vill ändra det? har du flera konton på skype?

Permalänk

Loggar du ut innan du stänger ned Skype så bör du inte loggas in automatiskt nästa gång du startar det
Blir iaf så för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Anledning. Tills dess funkar det väl som i applikationen; du måste logga ut för var gång du inte ska logga in automatiskt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@Elektroman: hittar inte det heller, men förstår inte varför du vill ändra det? har du flera konton på skype?

Huvudanledningen är om man loggar in på en offentlig dator och avslutar skype (eller om datorn hänger sig, kraschar etc). så kan nästa person som använder datorn bli automatiskt inloggad på ens konto vilket inte är så bra.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd

@Elektroman: gör ett nytt konto med bara en kontaktperson per konto

nämen, förstår problemet, vet bara inte hur det ska lösas