Hjälp m bra telefon under 3k bra batteritid - kvalité android

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Hjälp m bra telefon under 3k bra batteritid - kvalité android

Som titel.

Jag surfar ganska mycket när jag pendlar. Äger en Iphone 4s från att bytt från en Samsung Galaxy S3 Mini. Uruselt köp Iphone 4s laggar och känns som jag har köpt ner mig (vilket ja gjorde säkert).

• Budget max 3000

• Plats för gig

• Android

• Bra batteritid

• Ska hålla länge (inga batteristrul att batterierna äter efter ett år)

• Inte så superstor skärm

Intersanter: One Plus X, Samsung Galaxy, HTC.

Tacksam för alla tips!

Prepare for economic doomsday"...I knew it"

Go kryptovaluta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008

Får du en bra deal på en z3 compact för 3 lax eller mindre så skulle jag säga att du gjort ett bra köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Motherofgod:

Får du en bra deal på en z3 compact för 3 lax eller mindre så skulle jag säga att du gjort ett bra köp.

Finns på Siba men läste från användarrecensionerna att telefonen är känslig för att tappas. Går sönder lätt i displayen.

Go kryptovaluta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Krok777:

Finns på Siba men läste från användarrecensionerna att telefonen är känslig för att tappas. Går sönder lätt i displayen.

Jag har aldrig haft problem med min och känner inte någon som haft problem med sin. De flesta telefoner är väl känsliga för att tappas antar jag, den har ju trots allt glas både på fram och baksida. Det har dock oneplus x med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012

@Motherofgod: Har Z1C och den håller 3 dar (rootad o fifflad ofc) med musik, 1080p videos, 4k inspelning innan batteriet säger nej.
Skulle säga att Sonys lurar är bäst på marknaden nu, Samsung är billigare men fullt med s**t och ett UI som ser ut som s**t bortsett från AOSP versionerna och 6-modellerna som du kan tema, tyvärr går dom inte runt 3k lappen.

Bonus fråga till TS: Finns det ett tangentbord med symboler på huvudsidan

Laddade ner swiftkey (den på bilden) till en 4S medans jag väntar på att Z1C ska få skärmen fixad men icke sa nicke och app store verkar inte ha nån alls men hur svårt ska det vara med ett bättre tangentbord, inte kan väl långtryckssymboler vara en nagel i ögat på Tim &co?

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Samsung J5 då? Den känns billig och bra

Go kryptovaluta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

@Krok777 Kanske Motorola Moto G 2015 (Moto G 3:e generationen) skulle vara bra? Jag har läst om att den ska ha väldigt bra batteritid och den har i stort sett rent Android, dvs inget tillverkarskin

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Aug 2013

Om du gillar Samsung så har Tele2 någon deal så du får en Samsung Galaxy S5 Neo för 2000

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Rekommenderar denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3259001
Har den själv, grym batteritid!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661802
Har får Marshmallow (Android 6) nu, ännu bättre flyt och batteritid.

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Motherofgod:

Skrivet av Krok777:

Alla moderna telefoner kan gå sönder om de tappas. Med det sagt så har jag fumlat ner min i golvet ett par gånger och den har hållit utan märken. Har just nu en Z3 och sen klarar sig 2 dygn med mycket musik, podlyssnande och surfande. Jobbar som ekonom och sitter ofta med en pod eller musik i öronen medan jag jobbar. Vid lättare användning klarar den sig 3 dygn på en laddning.

Vill man ha Android och bra batteritid finns det inget bättre just nu.

Skrivet av Roshag:

Om du gillar Samsung så har Tele2 någon deal så du får en Samsung Galaxy S5 Neo för 2000

Skickades från m.sweclockers.com

Gud nej, har en sån också genom jobbet den klarar sig precis genom en dag om den används flitigt.

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Xyborg:

Alla moderna telefoner kan gå sönder om de tappas. Med det sagt så har jag fumlat ner min i golvet ett par gånger och den har hållit utan märken. Har just nu en Z3 och sen klarar sig 2 dygn med mycket musik, podlyssnande och surfande. Jobbar som ekonom och sitter ofta med en pod eller musik i öronen medan jag jobbar. Vid lättare användning klarar den sig 3 dygn på en laddning.

Vill man ha Android och bra batteritid finns det inget bättre just nu.

Gud nej, har en sån också genom jobbet den klarar sig precis genom en dag om den används flitigt.

Håller med. Är man så rädd för att ens telefon ska spricka så kan man alltid skaffa ett skal dessutom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Jag har haft en OPX nu i några dagar och är mycket nöjd. Oerhört hög kvalitet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Samsung A5 någon erfarenhet av den?http://www.samsung.com/se/consumer/mobile-devices/smartphones/galaxy-a/SM-A500FZDUNEE

Go kryptovaluta!