Permalänk
Medlem

CSGO server hjälp !!

Hej, jag har skapat en csgo server på min dator och jag vill ha lite egna inställningar på botar och sånt utan att behöva skriva in dom varje gång jag startar servern. Jag har skapat server.cfg och skrivit in alla inställningar så som jag vill ha det. Men servern körs inte efter server.cfg. Jag har letat överallt på internet men jag hittar ingenting.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen fil som heter autoexec som du kan skriva in commands i?

Edit: Tror det finns filer i cfg mappen för varje gamemode som inställningarna finns i också, men det var några månader sen jag höll på med det där.

Permalänk
Medlem

@Sweam: Jag har ingen fil kallad autoexec. Jag har gamemode_casual osv... och i csgo foldern så har jag gamemodes_server.txt.example och gamerulescvars.txt.example

Permalänk
Medlem

Jag hittade felet. Men nu är det bara att jag undrar vilka portar man ska öppna så att mina vänner kan komma in på servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frutipro:

Jag hittade felet. Men nu är det bara att jag undrar vilka portar man ska öppna så att mina vänner kan komma in på servern.

Vilka portar du ska öppna kan du enkelt söka på google

Permalänk
Medlem

@Sweam: Jag får en error när jag startar servern. det står att jag måste logga in med en genererad token som jag får på steams hemsida och när jag har gjort det så står det så här "Logging into Steam gameserver account with logon token... Could not establish connection to the Steam servers