Iphone 6S vs Sony Xperia Z5

Permalänk
Medlem

Andra saker som jag märkt när jag kört olika lurar ´(har inte kört android på 2-3 år dock) är att komponenterna såsom batteri osv faktiskt håller riktigt hög kvalitet på Iphone. Att en 4S fortfarande funkar med 3-4 år på nacken och batteriet håller laddning är imponerande.
Det är inte samma erfarenhet jag haft från Sonys Androidnallar, men det var iofs 3-4 år sedan och under SonyEricsson tiden.
Samtidigt så kostade den SE nallen jag hade då hälften mot vad min 4S gjorde så det är inte helt rättvisst att jämföra kvalitet rakt av.
Man får ju lite vad man betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalvatioN:

Hade en Z5, efter första kvällen med den insåg jag vilket misstag jag gjort och webhallen ville inte ta tillbaka den... La ut den på blocket för 3k billigare, INGEN ville ha den, tills en snubbe köpte den(tack gud). Gick tillbaka till apple med en 6S och är hur nöjd som helst.
Tips, tittar du på någon android mobil så rekommenderar jag varmt galxay s6 edge ( om du orkar ha ett batteripack i fickan ) .

Tack, kan vara bra att veta. Hur är uppdateringarna på Samsungs telefoner?

Skrivet av MrMadMax:

Har du många köpta appar till ios så fortsätt med apple. Annars är en bra sak om du åker och klämmer på lite olika telefoner i den prisklassen. Iphone har ju fortfarande fördel när det gäller hur länge dem uppdateras. Iphone 4s får väl fortfarande officiella uppdateringar? Vilket kan vara värt att tänka på om man är en sån person som inte köper ny telefon så ofta.

Testat Samsung S6 Edge, tycker att den sitter perfekt i handen. Men hur är uppdateringarna hos Samsung? Kommer dem med jämna mellanrum & är till en acceptabel storlek? Apple verkar skapa hyfsat stora uppdateringa och släpper inte dem speciellt ofta anser jag.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Skulle säga att Apple är snabbare på att få ut uppdateringar till telefonerna och också snabbare då man slipper att ta vägen om telefontillverkarna.
Visst kan dom vara stora ibland men med iOS 9 verkar dom har jobbat på att få ner storleken så att telefoner där minnet är rätt fullt så ska det gå att installera.
ÄR det ändå så att man vägrar rensa så kan man ju ta det via datorn.
iOS 9 släppes Q3 2015 och sedan dess så har ju 9.1 och 9.2 släppts, nu senast släpptes 9.2.1 vilket korrigerade lite buggar och tätade säkerhetshål.

Tror inte Samsung fått ur Marshmallow än till någon av sina nallar, men vet att det är på G ut.
Tyvärr så får inte Galaxy S4 detta vilket är synd då det fortfarande är en fräsch telefon med bra spec.

Permalänk

Köp inte en Samsung, vad du än gör. Lägg samma peng på en HTC eller en Sony och du kommer att få en mycket bättre känsla. Samsungs dyraste telefon är fortfarande plastig, det är inte HTCs eller Sonys.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Gick från en 4s till en Z3.

Skillnaden var rätt så stor då Z3:an var otroligt mycket snabbare, fanns många finesser jag gillade skarpt på Z3 tex att skriva på den, scrolla i långa listor i spotify gick mycket snabbare pga en sidobar/scroll mm.

Men saknaden utav IOS kom på mig, så efter jag haft min Sony i knappt ett år köpte jag en ny 6s i mellandagsrean, så jäkla skönt att vara tillbaka, sjukt nöjd med mobilen.

Ta o kolla på detta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Köp inte en Samsung, vad du än gör. Lägg samma peng på en HTC eller en Sony och du kommer att få en mycket bättre känsla. Samsungs dyraste telefon är fortfarande plastig, det är inte HTCs eller Sonys.

Hur kan glas-metall-glas vara plastigt? Kan ju inte vara plastig och inte heller känna plastig.

Skrivet av Oliveeer96:

Hej alla Sweclockers!

Som rubriken lyder så ska jag snart införskaffa mig en ny telefon, men har beslutsångest.
Jag har tidigare haft en Iphone 4 sedan en Iphone 5S, alltså har jag använt Iphone mestadels men är absolut öppen och intresserad utav något nytt ifall det nu skulle vara värt det.

Skaffa dig en Samsung? Nja, har haft en Samsung 4 i cirka 6 månader som hängde sig och laggade något otroligt. (Alltså har jag även testat samsung)

Ifall ni skulle få detta val, vilken lur hade ni tagit och motivera gärna.

Uppskattar alla svar, tack på förhand!

Är inte så hemma på iphone men 6 och 6s skulle jag iaf skippa pga batteritiden.

Ska du välja androidspåret skulle jag enbart kört på nexus pga uppdateringar. Månatliga säkerhetsuppdateringar får du också. Vissa andra tillverkare har ju sagt likadant men verkar ju gå trögt.
Köper du något annat kommer du sitta där 3 månader efter en uppdatering släppts och fortfarande inte fått någon. Beroende på telefonmodell så är det inte säkert att du får någon heller.

Galaxy s6 ska väl kanske få 6.0 i mars. Beror väl lite på vilken modell av s6 det är och i vilket land osv. Kan ju släppas tex i polen och sedan 2 månader senare i sverige.
6.0 kom ju i början av oktober så blir ju en viss väntan. Allt annat än flaggskeppstelefoner kan man ju tänka sig kommer dröja länge innan någon uppdatering kommer eller om den kommer alls. Sen om man tänker framåt lite så vid nästa stora uppdatering så är dagens flaggskepp utbytta mot nyare flaggskeppstelefoner. Dagens telefoner kan man då undra om de ens får uppdateringar. Lär ju vara låg prio iaf då de vill sälja nytt.

Jag fick iaf 6.0 till min telefon i oktober. Den är iaf snart 2.5 år gammal. (nexus 5)

Med det sagt skulle jag inte köpt en nexustelefon idag(5x, 6p) pga snapdragon 808/810.

820 som är på gång är baserad på qualcomms egna arkitektur, 808/810 på ARM. Var väl något test där om det var 801 eller 805 som var snabbare än 810 till och med. Var väl förvisso bara en del av ett test men ändå.

Så med allt det sagt så borde du kanske spana in 6s+.

Permalänk
Medlem

undvik z5 premium

TJena, jag gick från iphone till sony och är jävligt besviken. Vet inte om jag fått ett måndagsex men utifrån mina googlingar är jag inte ensam.
Ett par veckor efter jag haft den ramlade den ur fickan när jag satt mig i bilen, har en ganska låg bil så cirka tre fyra decimeter max till backen. en liten prick på displayen och hela telefonen blev obrukbar. Kunde inte ens låsa upp knapplåset, den reagerade på fingrarna på baksidan och blev tvungen att koppla in mus för att låsa upp och kunna skicka till sony.
En självrisk senare har jag en ny skärm men fortfarande en buggig telefon. Laggar när jag kör bluetooth, har slocknat utan anledning och fryst. Blir överhettad när man filmar eller spelar länge.
Tråkigt då jag gärna ville gå från apple och för att få en bra upplevelse köpte jag vad jag trodde var det bästa. Men saknar ios stabilitet.

Jättefin bild på displayen och en snygg telefon, men väldigt opålitlig, tyvär.