Fråga om elektroniskt kvitto

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2016

Fråga om elektroniskt kvitto

Fungerar beställningsbekräftelsemailet som ett kvitto? Där står allt om ordern (vad jag köpte, ordernr, vad jag betalade, mitt namn osv). Syftar alltså på innehållet i mailet. Det gäller Dustin i detta fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Det är bara en bekräftelse på lagd order.
Du får en följesedel som jag tror fungerar som kvitto. Sist var det så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Nix, tyvärr hjälpte det inte att du lyckades lägga en order på en felaktigt prissatt produkt

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2016

@tcntad:

Okej tack för svaret!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av JesusIsTheTruth:

Fungerar beställningsbekräftelsemailet som ett kvitto? Där står allt om ordern (vad jag köpte, ordernr, vad jag betalade, mitt namn osv). Syftar alltså på innehållet i mailet. Det gäller Dustin i detta fall.

Nej, det är inte ett kvitto. Men vad ska du ha kvittot till? Om du ska reklamera så räcker det att du kan göra det troligt att varan är köpt hos Dustin. Då räcker ordernr osv som referens. Sedan borde man även kunna kontakta Dustin och få en kopia på kvittot till en order om du behöver det för bokföring eller något annat.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2006

Nätshopping är lite speciellt då man oftast inte får några fysiska kvitton från försäljaren om man har konto hos stället man köper på, då det finns ett ordernr på alla ordrar man handlar hos dom så fungerar det som kvitto och finns bara på typ mina sidor på deras site

.:Cpu:. Intel Core i7-3820 3.60GHz .:Motherbord:. Asus Rampage Iv Extreme .:Ram:. 16GB .:HDD:. 11.2TB .:Gpu:. ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC 1680x1050x32, 120Hz .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. Fractal Design Define XlRACTAL .:Skräm:. VX2268wm 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av JesusIsTheTruth:

Ja det fungerar i dom flesta fallen.

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire: