Windows 10. Kan inte logga in

Permalänk
Medlem

Windows 10. Kan inte logga in

Ja. Nu är man riktigt körd.

Vaknar upp till "kod10 problem med nätverkskortet" problem med drivrutiner eller någon annan skit.

Notera: jag kommer alltså inte åt internet.

Av någon jävla anledning bestämmer jag mig för att göra en systemåterställning av datorn till tidigare punkt för att se vad som händer. Nej, det löser inget så jag "ångrar" systemåterställningen och hoppar därmed fram i tiden igen... När man gör en systemåterställning så får man skriva in sitt lösenord igen eftersom datorn startar om.

Och eftersom nätverkskortet inte fungerar = ingen internetkontakt... säger den åt mig att skriva in det senaste lösenordet som användes. Jag gör det. Windows känner inte igen lösenordet. 50 försök senare, fortfarande inget.

På en skala 1 till 10, hur mycket sitter jag i det bruna? Det här går inte att lösa på något sätt i min värld.

Vad göra nu? :'(

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5
Innehåll: ASUS Z97-A ATX, MSI GeForce GTX 980, Intel Core i7 4790K+Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 8GB CL9 1600 VENGEANCE LP, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Samsung SSD EVO 850-Series.
Skärm: Asus VG248QE.

Permalänk
Skrivet av Dafve:

Ja. Nu är man riktigt körd.

Vaknar upp till "kod10 problem med nätverkskortet" problem med drivrutiner eller någon annan skit.

Notera: jag kommer alltså inte åt internet.

Av någon jävla anledning bestämmer jag mig för att göra en systemåterställning av datorn till tidigare punkt för att se vad som händer. Nej, det löser inget så jag "ångrar" systemåterställningen och hoppar därmed fram i tiden igen... När man gör en systemåterställning så får man skriva in sitt lösenord igen eftersom datorn startar om.

Och eftersom nätverkskortet inte fungerar = ingen internetkontakt... säger den åt mig att skriva in det senaste lösenordet som användes. Jag gör det. Windows känner inte igen lösenordet. 50 försök senare, fortfarande inget.

På en skala 1 till 10, hur mycket sitter jag i det bruna? Det här går inte att lösa på något sätt i min värld.

Vad göra nu? :'(

Du behöver väl bara göra en ren installation.

Edit.
Rensa cmos och prova med en ren installation via usb.

Permalänk
Medlem

@macke0010:

https://www.youtube.com/watch?v=sBd23RqViA0

Skall testa detta. Har inget internet som sagt, så mina svar i tråden får bli när jag har tid.

Varför måste jag cleara CMOS? Är inte så jävla kunnig.
Mitt BIOS har inget password.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5
Innehåll: ASUS Z97-A ATX, MSI GeForce GTX 980, Intel Core i7 4790K+Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 8GB CL9 1600 VENGEANCE LP, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Samsung SSD EVO 850-Series.
Skärm: Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dafve:

Varför måste jag cleara CMOS? Är inte så jävla kunnig.

Antagligen tänker han på nätverks felet.

Nollställa bios (Clear CMOS) ordentligt är känt för att kunna fixa många olika konstiga fel. Vågar man starta en dator så ska man våga göra en ofarligt nollställning. Glöm inte att dra ur strömkabeln under tiden så du slipper vänta i all evighet.

En ren installation skulle ändå vara en bra ide med tanke på alla problem.

Permalänk
Medlem

@panpo98: Ok. Tack.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5
Innehåll: ASUS Z97-A ATX, MSI GeForce GTX 980, Intel Core i7 4790K+Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 8GB CL9 1600 VENGEANCE LP, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Samsung SSD EVO 850-Series.
Skärm: Asus VG248QE.