Webbsidor på mobilen vill installera appar..

Permalänk

Webbsidor på mobilen vill installera appar..

Hejsan,måste gjort nån inställning eller nått av misstag för nu när jag ska gå in på en länk från tex pricerunner. Så öppnas play store och vill installera deras app. Detta häder med andra sidor med som har en egen app.. Hur får jag bort detta? :/ Har en samsung s7

Permalänk
Entusiast

Kanske hjälper om du säger vilken webbläsare du använder, det är möjligt att du kommit åt att framtvinga mobile versioner utav hemsidor. Vissa har en sådan funktion.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

@Firkraag: Orginal som följer med telefonen

Permalänk

@Firkraag: Sedan även om det är mobilversionen ev webbsidan så ska det väll fortfarande gå att få upp det i webbläsaren?

Permalänk
Entusiast

@zilleosse:
Missade helt att detta skrevs i mobilforumet, trodde du menade på PC.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilleosse:

Hejsan,måste gjort nån inställning eller nått av misstag för nu när jag ska gå in på en länk från tex pricerunner. Så öppnas play store och vill installera deras app. Detta häder med andra sidor med som har en egen app.. Hur får jag bort detta? :/ Har en samsung s7

Låter märkligt. Det jag vet om är att vissa sidor så blir det som en reklambanner i toppen på sidan som informerar om att en app finns och en länk till playstore. Finns även ett x så det går att stänga det "fönstret". Vill minnas att det inte kommer tillbaka sedan. Men att play store öppnas bara för att du går till en hemsida låter märkligt. Känns inte som det går att rensa standardvalet som man kan göra på appar. Tex öppna en gång, eller öppna alltid med denna app. Dvs om du klickar på en länk till play store för första gången så kan man välja alltid öppna i play store. Vill man ta bort det så går det ju gå till appen och rensa standard så man kommer få den frågan igen.

Enda tipset jag har är att rensa cache och data på browsern du använder i settings-apps. Sedan laddar du ner chrome om den nu inte redan finns och använder den istället. För risken är ju stor att du använder den på datorn och då är det ju bra med synkad historik, bokmärken osv.

Kolla settings-general-security-administrator och se om du har något skumt där som kan orsaka det. Kanske är fel sökväg då jag inte är så insatt i samsungs bloatwareandroid.

Kom på en sista grej om något skit med browsern i samsung. Kanske var i samband med s6:an där det var något som var dåligt. Kommer inte ihåg vad det var men det var något med vissa sidor som öppnades annorlunda iaf. Om det bara var med samsungs egna browser låter jag vara osagt.
Någon annan kanske kommer ihåg vad det var för problem i början(?) med browsern på s6:an? Tänkte om det skiten fortfarande finns kvar eller att det är något liknande.