Basemark och Crytek presenterar Vrscore

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Basemark och Crytek presenterar Vrscore

I en ny testsvit från Basemark används Cryteks spelmotor Cryengine, för att testa om din dator har vad som krävs för virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Det blåser upp till test!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2015

Det här känns riktigt seriöst, ska nog köpa när det släpps!

MSI 980 TI, i7 6700 3,4 GHz, 16 GB RAM
1440p 60Hz, HTC Vive 90Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Vrscore kan bli ett händigt vertyg för att mäta alla eftersläpningar. Hoppas att Vrscore visar resultat i nanosekunder med bra precision. Har en tjockskärm att jämföra framtiden med.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av affero:

Det här känns riktigt seriöst, ska nog köpa när det släpps!

Håller med känns genomtänkt och seriöst.

Spel: Ryzen 7 1800x, MSI 1080 ti, 16GB DDR4 Flare X
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, Vega 64
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Känns verkligen som att VR är kejsarens nya kläder.
VR blommar ju upp med jämna mellanrum och dör lika snabbt igen.
Tycker faktiskt lite synd om alla som förbeställer olika svindyra system som rätt snart är skräp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av fxfighter:

Vrscore kan bli ett händigt vertyg för att mäta alla eftersläpningar. Hoppas att Vrscore visar resultat i nanosekunder med bra precision. Har en tjockskärm att jämföra framtiden med.

Nanosekunder verkar lite overkill va. Millisekunder som idag används mestadels är tillräckligt, mikrosekunder skulle vara att ta i men kanske bra i jämförelsesyfte även om det inte är någon subjektiv skillnad, nanosekunder... onödigt.

System: Intel i7-3770K - Sapphire HD7970 - 4GB DDR3 - Asus MB - Crucial M4 256GB - 2TB HDD - Lian Li PC 60 Plus - Asus Xonar DS
Annat: Topre Realforce 88 45g - Logitech G400 - Eizo Foris 2331 - Sennheiser PC166
Microsoft Surfade PRO 128 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

VR känns tråkigt. Kan vi inte utveckla roliga spel först!?!? Sen kommer VR se sämre ut med mindre högupplösta texturer än o köra i "2d". fixa bra grafik till VR, annars känns de bara som o lira Super Mario 64 på nintendo 64 fast i VR.. haha.

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Svensktiger:

Känns verkligen som att VR är kejsarens nya kläder.
VR blommar ju upp med jämna mellanrum och dör lika snabbt igen.
Tycker faktiskt lite synd om alla som förbeställer olika svindyra system som rätt snart är skräp.

Frågan är hur många stora seriösa satsningar har det varit förut, speciellt i den här skalan? Även militären är intresserade, jag har aldrig sett en sådan stor grupp som är villig att lägga ner pengar än nu. Desto mer som köper ju större kundbas och då kommer det mer mjukvara.

Själv har jag varit imponerad de gånger jag har testat det och jag tror det blir bra när det kommer mer spel som är specifikt designade för det. Men då är ju jag även intresserad av space shooters, något som VR är perfekt för.

Självklart ska man vara skeptisk, speciellt mot gen1 enheter, barnsjukdomar och alla andra problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Wasted Hobbit:

Frågan är hur många stora seriösa satsningar har det varit förut, speciellt i den här skalan? Även militären är intresserade, jag har aldrig sett en sådan stor grupp som är villig att lägga ner pengar än nu. Desto mer som köper ju större kundbas och då kommer det mer mjukvara.

Själv har jag varit imponerad de gånger jag har testat det och jag tror det blir bra när det kommer mer spel som är specifikt designade för det. Men då är ju jag även intresserad av space shooters, något som VR är perfekt för.

Självklart ska man vara skeptisk, speciellt mot gen1 enheter, barnsjukdomar och alla andra problem.

Det är ju såklart häftigt när allt är som det skall.
Men i en värld som tycker att en sladd är drygt att ha till en spelkontroller, och inte gillar 3D filmer för att man måste ha glasögon ?
VR kommer garanterat att vara en dyr nischprodukt en lång tid framöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av skewgen:

Nanosekunder verkar lite overkill va. Millisekunder som idag används mestadels är tillräckligt, mikrosekunder skulle vara att ta i men kanske bra i jämförelsesyfte även om det inte är någon subjektiv skillnad, nanosekunder... onödigt.

Om man har en skärm med 1 ms i responstid så vill man ha bättre precision än så för att få en bra felmarginal. Kan glatt nöja mig med en tiondels ms i precision ifall ns är omöjligt.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av fxfighter:

Om man har en skärm med 1 ms i responstid så vill man ha bättre precision än så för att få en bra felmarginal. Kan glatt nöja mig med en tiondels ms i precision ifall ns är omöjligt.

Fast det är ju lika användbart att se decimaler av millisekunder det skiljer som att se hur många tusendels kronor man har på bankkontot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Svensktiger:

Det är ju såklart häftigt när allt är som det skall.
Men i en värld som tycker att en sladd är drygt att ha till en spelkontroller, och inte gillar 3D filmer för att man måste ha glasögon ?
VR kommer garanterat att vara en dyr nischprodukt en lång tid framöver.

Kan direkt hålla med om att sladdarna är problem och att lösningen på det problemet är några år bort, samt att man måste hålla på att ta av och på sig den. Det är helt enkelt omständigt, sen är priset inte direkt en motivation. De första som kommer att kasta sig över den är ju entusiaster. PSVR är ett steg i rätt riktning för att få VR till allmänheten men det är ett litet steg på en lång väg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08
Registrerad
Okt 2003

Som teknikentusiast och spelentusiast är det svårt och inte få en ”OMFG”-reaktion av VR-vågen som pågår just nu. Jag var så nyfiken på Oculus Rift att jag inte kunde hålla mig från att beställa den första prototypen de lanserade (DK1). Det råder inga tvivel om att Oculus Rift behöver tid för att mogna men ladies and gentleman virtual reality is here.

I7 930@3.8Ghz | Asus P6X58D-E | Corsair Dominator PC3-1280 3x2 GB | EVGA Geforce GTX 780 ACX SC | Samsung 840 Pro Series SSD 256GB | Corsair 750W HX | Windows 7