Samsung galaxy s7 edge startar om sig och fryser.

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s7 edge startar om sig och fryser.

Hej,

Jag fick min s7 edge den 10:de mars och redan första dagen startade mobilen om sig en gång, tänkte inte så mycket mer på det. Någon dag senare hände det igen och jag tänkte att det inte var så farligt. Drygt en vecka efter inköp så startade den om sig 2 gånger och då började jag bli irriterad, men kände att reklamation är hopplöst då det är svårt att bevisa, då jag inte vet exakt vad jag gjorde för att den skulle starta om sig. Sedan dess har jag återställt mobilen och tagit det lugnt med app-instalationerna. Det har sedan dess varit relativt lugnt fram till idag, då mobilen startade om sig 3 gånger inom loppet av 2 timmar och sen frös 2 gånger så jag var tvungen att göra en hard-boot.

Har någon av er stött på liknande problem med mobilen och har ni något tips på lösningar? Jag bor tyvärr inte i Stockholm annars hade jag dragit till Kista och försökt få det löst där.

TL:DR Den startar om sig och fryser, what to do

Tack på förhand

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Avstängd

Jag hade reklamerat ändå. Sådana problem är ett helvete att lösa och eftersom det inte verkar ha drabbat så många (eller alla) så lär det vara ett problem med just din enhet.