Permalänk
Medlem

Uppgradera datorn!

Hejsan! Har fått i uppgift att uppgradera kompisens dator. Det han vill göra är att kunna streama/se hd filmer, spela poker, spela lite enklare spel som cs go etc utan problem. Budget ligger på 4-5k.

Han skickade en bild med sin nuvarande spec och då jag inte är insatt i just vilken hårdvara som är mest valuta för pengarna så vänder jag mig till er här på swec!

Skriv vad ni tycker man bör byta ut och till vad!

Mvh

Permalänk
Medlem

@Lokso: För dom ändamålen borde det räcka med att köpa ett lite kraftfullare grafikkort begagnat eller kanske ett R9 380 tex.. Annars är det helt ny plattform som gäller om man vill uppgradera Enligt mig i alla fall.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

@Lokso: För dom ändamålen borde det räcka med att köpa ett lite kraftfullare grafikkort begagnat eller kanske ett R9 380 tex.. Annars är det helt ny plattform som gäller om man vill uppgradera Enligt mig i alla fall.

Var också inne på spåret att köpa en helt ny dator bara, höja budgeten 1000kr och köpa en speldator? Han behöver ju bara hårdvaran, windows/skärm/mus etc har han redan.

Permalänk
Avstängd

@Lokso: Precis som @Thumbii säger så kör på ett nytt grafikkort t.ex AMD 380 eller Nvidia GTX 960, en helt ny plattform kan vänta tills Intel Cannonlake och AMD Zen lanserats.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|