Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Det här med att man inte kan ladda med kabel direkt in i Switchen och använda stativet samtidigt tycker jag är en ganska intressant designmiss. Det kommer nog inte drabba mig direkt men det är ju förbannat osmidigt.

Det kommer snart ett extra kickstand med laddare för tusenlappen ska ni se!

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.amazon.de/NSW-029U-Switch-Compact-PlayStand-Ninte...

Det kommer lösa sig, och inte kosta skjortan verkar det som!

A bit late, haha!

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt osäker på vad jag ska tro om Switch. På sätt och vis gillar jag konceptet, men det verkar finnas så många saker som inte funkar och som känns väldigt last-gen. Zelda skulle vara roligt att testa på (även om jag aldrig egentligen hört någon säga något om varför spelet är bättre än de femtioelva andra open world spel som finns), men då kunde jag lika gärna skaffa en begagnad Wii U.

Personligen spelar jag mest stationärt, och har aldrig förstått mig riktigt på mobilt spelande... men varför skulle man betala så här mycket pengar för något som kommer vara föråldrat så snart? Switch kommer ju vara död som tv-konsol om ett år eller två när den inte ens klarar av multiplattformsspel i 720p (tänk er det på 60 tum!), och på mobilsidan kommer den ju bli omkörd av high-end telefoner inom ett år eller två. Om det inte finns någon anledning att köpa en Switch om 3-4 år kommer det ju inte heller att utvecklas spel för den.

Så, är det faktiskt värt att köpa en Switch istället för att bara sätta kanske 2000kr på en begagnad Wii U och Zelda, och sen sälja vidare?

Edit: En annan sak; har någon sett analyser om hur pass svåröppnat systemet kommer att vara? Chipet är ju en helt vanligt Tegra ARM, så det kan ju finnas möjligheter till att öppna upp det och köra t.ex. Kodi och Plex på den?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Plockade upp en Switch igår trots velande.
Zelda är fantastiskt. Spelade till kl 4 inatt...
Kanske inte 4000kr-fantastiskt, men nästan.

Permalänk

Jag har spelat Zelda ca 8h hittills, enbart i bärbart läge (jag har testat på en stor skärm men jag gillar att spela bärbart). Är grymt nöjd! Sjukt bra spel och då är jag inte ens Zelda-fan! Och visst laddarsladden är i vägen lite och batterierna håller inte så länge men det gör inte så mycket. Skärmskydd fick jag med mitt fodral men har inte orkat sätta på det än.

Enda jobbiga är att ena joyconen går att vicka typ 1/3mm (MILLIMETER), syns knappt men känns. Men det är skitsamma egentligen, funkar ju super.

Hittills väldigt positiv till Switchen. Alla nya produkter har barnsjukdomar etc och det ska man ju vara ganska medveten om som early adopter tycker jag. Orkar man inte med lite småfel i början så får man snällt vänta.

Permalänk
Medlem

Tydligen ska man ge fan i att ladda Switchen i en Macbook, för det resulterar i att Macbooken tar av Switchens batteri.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Problemlösning för er som har problem med joyconsen från Nintendo:

Hjälp för joycons

Har testat bakom ryggen och spelat handhåller och i docka inga problem. Testat två på switchs ena från Inet andra från retrospelbutiken.

Skylanders var rätt ok förutom svensk dub, på bomberman kan jag ändra det svenska talet. Inga drops på Zelda kör då med Acer X34:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Problemlösning för er som har problem med joyconsen från Nintendo:

Hjälp för joycons

Har testat bakom ryggen och spelat handhåller och i docka inga problem. Testat två på switchs ena från Inet andra från retrospelbutiken.

Skylanders var rätt ok förutom svensk dub, på bomberman kan jag ändra det svenska talet. Inga drops på Zelda kör då med Acer X34:an.

Så i korta ordalag stäng av hela det tekniska hemmet innan du skall spela switch det måste ändå vara något fel på dem.

Andra kontroller jag har fungerar perfekt även om jag är i ett annat rum såsom ds4, xbox one, shield och 8bitdo kontrollers.

Jag sitter 2.5 meter från switchen och när jag använder L knappen försvinner kontrollen samma om soffbordet kommer i mellan.
Nej det blir en reklamation till webhallen på måndag om man har tur så har de kanske lösa joycons.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av jimjans:

Så i korta ordalag stäng av hela det tekniska hemmet innan du skall spela switch det måste ändå vara något fel på dem.

Andra kontroller jag har fungerar perfekt även om jag är i ett annat rum såsom ds4, xbox one, shield och 8bitdo kontrollers.

Jag sitter 2.5 meter från switchen och när jag använder L knappen försvinner kontrollen samma om soffbordet kommer i mellan.
Nej det blir en reklamation till webhallen på måndag om man har tur så har de kanske lösa joycons.

Ingen aning för jag har en massa sladdar och trådlöst jämte och det funkar ändå

Permalänk
Medlem

Ni som kör Zelda på switch. Hur tycker ni det flyter på? För mig på Wii U är det rätt jobbigt på vissa platser och speciellt i skogspartier. Påfrestande för huvudet när det hackar och har sig så det blir korta spelsessioner, så det positiva i det negativa blir väl att jag inte spelar klart det på en vecka

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Ni som kör Zelda på switch. Hur tycker ni det flyter på? För mig på Wii U är det rätt jobbigt på vissa platser och speciellt i skogspartier. Påfrestande för huvudet när det hackar och har sig så det blir korta spelsessioner, så det positiva i det negativa blir väl att jag inte spelar klart det på en vecka

Finns en hel del analyser där ute men Wii U dippar ner till 20 FPS väldigt väldigt ofta, Switch i tablet mode håller konstant 30 fps dockad så tippar spelet ner i 25-29 fps väldigt ofta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Edit: En annan sak; har någon sett analyser om hur pass svåröppnat systemet kommer att vara? Chipet är ju en helt vanligt Tegra ARM, så det kan ju finnas möjligheter till att öppna upp det och köra t.ex. Kodi och Plex på den?

Att det är ARM kvittar. Huruvida det kommer gå att öppna upp systemet eller inte beror på hur intakt operativsystemskärnan är. Känner jag Nintendo rätt så lär det dyka upp någon form av exploit i framtiden. Wii U är ju än så länge den enda konsolen där man kan lira backups. PS4 har något halvdant hack som tillåter en att köra Linux och XO är så vitt jag vet helt låst än så länge.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Pelleboj:

Ni som kör Zelda på switch. Hur tycker ni det flyter på? För mig på Wii U är det rätt jobbigt på vissa platser och speciellt i skogspartier. Påfrestande för huvudet när det hackar och har sig så det blir korta spelsessioner, så det positiva i det negativa blir väl att jag inte spelar klart det på en vecka

Jag kör bara bärbart och har typ aldrig märkt av en dipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

...

Jag är nöjd med det fodralet! Lagom hårt och lagom stort! Men tror att den du länkade skulle fungera galant för dig!

Det låter toppen! Elgiganten kanske har båda hängandes framme så man kan klämma lite och jämföra. Annars chansar jag på det mjukare

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska hugga tag i ett Nintendo switch å köra lite Zelda eller vänta på att de sjunker lite i pris och att fler spel kommer. Just nu som jag tycker verkar va intressanta Zelda, Skyrim (aldrig riktigt spelat det) Hehe, Mario odyssey, seasons of heaven och xenoblade chronicles x 2. Å så flipping death av någon rolig anledning Hehe.

Är lite smått rädd om att de kan floppa med switch men känns verkligen inte så dock! Men det är bara och vänta å se! Hade också varit nice å sett tex Diablo 3 till switch! Hoppas fler third party spel görs denna gång! Inte för jag vill ha FIFA, BF1 osv men vill inte köpa ett PS4 å Nintendo för att köra alla grymma spel! Tex vill spela horizon också men hellre Zelda.. inte lust å köpa två konsoler. Det som är lite tråkigt!

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Givetvis är det ok att uttala sig kritiskt, men vänligen se till att inläggen håller en trevlig och saklig nivå. Trollande/provocerande inlägg undanbedes. Inlägg redigerade/raderade i enlighet med §1.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

https://www.amazon.de/NSW-029U-Switch-Compact-PlayStand-Ninte...

Det kommer lösa sig, och inte kosta skjortan verkar det som!

A bit late, haha!

Skrivet av Gender Bender:

Den här ser ut att kunna ladda samtidigt som man spelar.
http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_playstand-39616753

Den där var ju lite stilig med! Blir säkert en sån fining en dag

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av joeldanielsson:

Aa vet men sitter det verkligen bra? Har du någon erfarenhet av det sen tidigare?

Dbrand har nu testat deras egna skins har du beställt ska du få pengarna tillbaka då de failade:

Källa, Källa II

Permalänk

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Har beställt Switch med Zelda från Elgiganten men efter att ha tittat på en del youtube videos och läst lite trådar på diverse Nintendo forum så låter det som att Nintendo inte ens testat den slutliga produkten?

Hur kan man masstillverka en konsol som lider av följande defekter :

- Dockan ska alltid användas när man spelar på TVn, men problemet är att dockan i sig repar skärmen efter ett tag!? Hur kan man ha missat detta i sina tester? Ser inte hur Nintendo ska kunna åtgärda detta på den konsol som säljs i handeln just nu. Visst kan man själv sätta filtar och grejer men ska man verkligen behöva göra det på en konsol som kostar nästan 4000 kr? Hade det varit okay om fönsterrutan på din nya 400 000 kr bil repades när du "vevade" upp och ner den?

- Switch är tänkt att vara en social konsol där man ska dela sin glädje med andra. Problemet är dock att när man sätter konsolen i sin docka så slår den om från 720p till 1080p vilket verkar göra att hårdvara inte orkar leverera 30 fps längre. Resultatet är märkbart lagg och vad jag kunnat läsa mig till så är därmed spelupplevelsen bättre i det handhållna läget vilket jag personligen inte hade haft någon nytta av. Det är möjligt att de kan lösa detta med någon patch men det kommer komma troligen komma med en kostnad(grafiskt). Det märkliga är åter igen hur man inte kunnat upptäcka detta i sina tester, eller så har man valt att acceptera det precis som man anser att döda pixlar inte är en defekt.

- Konsolen kommer med ett stöd som går att fälla ut, stödet kan helt klart hålla konsolen stående men det är på tok för litet för att ge något riktigt stöd. Enligt Nintendos reklamvideo så ska man ställa enheten på ett plant bord och sen ska man spela med sina kompisar men vad gör man när strömmen börjar ta slut? Jo då kopplar man in strömsladden som sitter under konsolen!? Detta innebär att man inte längre kan ha den stående med hjälp av stödet eller för den delen stående alls utan extra prylar!? Man kan nästan tro att stödet är en sista minuten fix för att få med en extra funktion i deras reklam video. Förstår ju varför uttaget finns på undersidan(för dockan) men om man verkligen vill att stödet ska fungera i längden så får man sätta ett extra uttag på någon av de andra sidorna.

- En hel del har problem med att handkontrollerna inte kan kommunicera med konsolen och detta verkar bero på att förbindelsen störs ut av annan elektronik i hemmet. Efter som det är relativt vanligt så undrar man åter igen, hur kan man ha missat detta i sina tester?

- Konsol som 2017 inte släpps med ett riktigt online läge utan man säger att detta kommer senare!? Mer behöver man nog inte säga om denna punkten.

Det finns såklart många positiva saker med Nintendo Switch men för mig är ovanstående defekter av ganska allvarlig karaktär. Nintendo kanske kan åtgärda något med patch men de fysiska defekterna kommer troligen kräva en ny version av konsolen. Min uppfattning är att de inte hunnit testa sin konsol, iallafall inte i sin slutliga form utan man låter fansen göra detta. Det återstår att se om det dyker upp mer efter ett tag, man har ju läst en och annan som pratat om glapp mellan kontroll och konsol i handhållet läge och det är väl ganska tänkbart slitage men efter par dagar?

Jag lägger en del pengar på Nintendo prylar(har haft samtliga konsoler) även om jag är lite äldre efter som jag anser att de har något unikt men just nu känns det för tidigt för att hoppa på tåget. Jag vill se hur Nintendo väljer att hantera problemen och framförallt vill jag se hur konsolen håller ihop efter par månaders spelande(med tanke på redan existerande defekter). Att köpa en konsol nu och sen behöva köpa en version 2 om ett halvår är inget alternativ för mig.

Slutligen är det riktigt tråkigt att de valde att dumpa all support för Wii tillbehören, så mina Pro kontrollers som i grunden har samma funktionalitet som den nya Pro kontrollerna fungerar inte. Sen att de är riktigt dyra(800 kr) nu får man ta, så var det med ex playstation kontrollerna vid släpps också.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Tydligen hade inte pro kontrollen något 3.5mm jack för lurar, men däremot hade den USB-C port,

Vad tror ni om en sådan?
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/518iPRLi1JL....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

@Neon: Nintendo är inte speciellt duktiga på hårdvara, eller hårdvarudesign. Samma sak gäller systemprogramvara i enheten, och onlinetjänster. De har aldrig nått samma nivå som Sony eller Microsoft där. Detta är för många inget nytt eller okänt.

Deras styrka ligger i att de är enormt duktiga på spel, och speldesign. Där är deras unika kompetens. Detta är orsaken till att man köper deras system (inte hårdvaran).

Att priset på deras hårdvara, inklusive konsol och alla tillbehör, är högre än övriga marknaden och konkurrenter kände du ju till innan du köpte systemet (så det kan du ju inte beskylla Nintendo för).

Nu är jag själv inget Zelda-fan alls, men gillar många av deras andra spel som Mario, etc. Det är ju för spelen som Nintendo brinner och engagerar sig i.

Tips:

1. Se det främst som en fantastiskt fin handhållen konsol (det var så den utvecklades och kom till ifrån början, innan de kom med switch-konceptet, som kom till senare i utvecklingsfasen). Finns ingen konkurrens där på marknaden. Där är den riktigt grym.

2. Njut av spelen, och fokusera inte på hårdvaran. Deras spel finns (med två undantag) enbart till deras egna konsoler. Det är spelen som är unika och skapar värdet i systemet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Arccai:

Tydligen hade inte pro kontrollen något 3.5mm jack för lurar, men däremot hade den USB-C port,

Vad tror ni om en sådan?
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/518iPRLi1JL....

Du kan ju alltid prova jag testade med hörlursuttag till min stereo fick ha på max ljud och nästan max ljud på mina andra högtalare. Kör med två system bryggat ihop med 5 högtalare. Testade med skärmen och höjde volymen där samma sak.

Så jag var inte nöjd med det sure kör med ett mixerbord eller en Riaa-förstärkare/ljudförstärkare i hörlursutgången om någon vill ha det i sitt ljudsystem. Har inte provat hörlurar än men det blir i så fall trådlöst då katterna springer runt här överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Tydligen hade inte pro kontrollen något 3.5mm jack för lurar, men däremot hade den USB-C port,

Vad tror ni om en sådan?
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/518iPRLi1JL....

Skickades från m.sweclockers.com

Pro controller levererar inte ljud.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

@Jimmy: Nintendo är inte speciellt duktiga på hårdvara, eller hårdvarudesign. Samma sak gäller systemprogramvara i enheten, och onlinetjänster. De har aldrig nått samma nivå som Sony eller Microsoft där. Detta är för många inget nytt eller okänt.

Hur menar du? Pratar du om prestanda nu? Nintendo utvecklar spel som inte behöver samma prestanda som ex spelen för XBOX och Playstation så varför leverera tyngre prestanda än vad man behöver?

Om du verkligen syftar till kvalitén på hårdvaran så förstår jag ärligt talat inte vad du menar, jag har som sagt haft samtliga konsoler och har aldrig någonsin behövt reklamera något. Nintendo Wii levererade dessutom hårdvara som var på sina vis banbrytande när det kom med sina wii remotes and nunchucks. Kan inte komma ihåg att det var några större problem där mer än möjligen att vissa skickade iväg sina kontroller rakt in i TVn så att de fick skicka med ett gummiskydd.

XBOX vet jag att de haft överhettningsproblem och att de haft mängder med olika versioner på sina boxar men exakt hur omfattande eller om playstation haft liknande problem vet jag inte.

Så nej, jag anser inte att Nintendo generellt levererar sämre kvalité än andra konsoler. Snarare har Nintendo något högre krav på sig efter som det är många mindre barn som spelar. Kanske är det en anledning till varför de valt plastskärm istället för glasskärm(såg ett par drop tests och plastskärmen håller uppenbarligen bättre än en glasskärm).

Skrivet av martinot:

Att priset på deras hårdvara, inklusive konsol och alla tillbehör, är högre än övriga marknaden och konkurrenter kände du ju till innan du köpte systemet (så det kan du ju inte beskylla Nintendo för).

1. Läs om min post, jag påpekar att priset är högt men att det är förväntat med tanke på att konsolen nyss släppts.
2. Man har rätt att klaga på priser oavsett om man köper eller inte.
3. Självklart är det Nintendo som styr sina priser, vem annars?

Skrivet av martinot:

Nu är jag själv inget Zelda-fan alls, men gillar många av deras andra spel som Mario, etc. Det är ju för spelen som Nintendo brinner och engagerar sig i.

Spelar ingen roll, man släpper inte en produkt som har uppenbara brister om man bryr sig om sina användare. En konsol ska inte riskera att repas bara för att man använder den som tänkt.

Skrivet av martinot:

Tips:

1. Se det främst som en fantastiskt fin handhållen konsol (det var så den utvecklades och kom till ifrån början, innan de kom med switch-konceptet, som kom till senare i utvecklingsfasen). Finns ingen konkurrens där på marknaden. Där är den riktigt grym.

Kan du inte länka? Hade varit intressant att se detta, känns ju minst sagt underligt att man inte gjort ett sådant avgörande val innan man satte igång med att utveckla en ny konsol.

Men låt oss se vad Nintendo själva säger på sin hemsida

Inledande text :

Citat:

Har du någonsin behövt sluta spela för att du inte har tillräckligt med tid för att spela? Med Nintendo Switch kan du transformera konsolen så att den passar dina behov, vilket gör att du kan spela var du vill, när du vill, oavsett hur stressigt livet är.

Min uppfattning är därmed precis som tidigare att konsolen är tänkt framför TVn men att man gjort så att den ska fungera väl även på språng.

Skrivet av martinot:

2. Njut av spelen, och fokusera inte på hårdvaran. Deras spel finns (med två undantag) enbart till deras egna konsoler. Det är spelen som är unika och skapar värdet i systemet.

Kom igen! Det är ju deras hårdvara de premotar? 98% av alla deras promo material handlar om hårdvaran och det är försåtligt efter som den skiljer sig markant från konkurrenterna. Det är dessutom hårdvaran du betalar premium priset för, eller varför trodde du att priset ligger på nästan 4000 kr?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hur menar du? Pratar du om prestanda nu? Nintendo utvecklar spel som inte behöver samma prestanda som ex spelen för XBOX och Playstation så varför leverera tyngre prestanda än vad man behöver?

Håller med.

För att vara framför allt en bärbar konsol så räcker ju prestandan mer än väl till att driva runt spelen i 720p (är först som stationär i 1080p som det kanske potentiellt kan märkas att de inte riktigt är utvecklad helt för det).

Skrivet av Neon:

XBOX vet jag att de haft överhettningsproblem och att de haft mängder med olika versioner på sina boxar men exakt hur omfattande eller om playstation haft liknande problem vet jag inte.

Jo, X360 var ju en enorm katastrof hårdvarumässigt och kvalitetsmässigt. Tror inte någon konsol eller konsumentelektronik någonsin varit i närheten av så dåligt. Har nog kostat Microsoft miljarder i förluster och dessutom badwill hos (mycket förståeligt) missnöjda kunder.

Nu är jag främst PC-spelare, men der var en av orsakerna till att jag aldrig övervägde att ens köpa X360.

I det perspektivet så känns ju missarna som du räknar upp och påstår att Nintendo (eventuellt) skulle gjort med Switch som lite "griniga" i jämförelse.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, X360 var ju en enorm katastrof hårdvarumässigt och kvalitetsmässigt. Tror inte någon konsol eller konsumentelektronik någonsin varit i närheten av så dåligt. Har nog kostat Microsoft miljarder i förluster och dessutom badwill hos (mycket förståeligt) missnöjda kunder.

Nu är jag främst PC-spelare, men der var en av orsakerna till att jag aldrig övervägde att ens köpa X360.

I det perspektivet så känns ju missarna som du räknar upp och påstår att Nintendo (eventuellt) skulle gjort med Switch som lite "griniga" i jämförelse.

Även om jag också är PC-spelare så har jag spelat(och ägt) en hel del konsoler. Microsoft Xbox 360 är en av de konsoler jag spelat mest på och har i nuläget en hackad och en i original skick. De hade helt klart överhättningsproblem men det var LÅNGT ifrån alla som åkte på problemen(inkl mig), dessutom så hanterade Microsoft det som en defekt och lagade eller ersatte de defekta produkterna. Så riktigt så omfattande som du vill få det till att låta var det inte. Ganska säker på att även Playstation hade liknande problem.

Stor skillnad är dock som sagt att de hanterade ärendet som en defekt och gjorde faktiskt något åt det. När det gäller Nintendo Switch så är det rena design missar som så gott som alla användare får dras med, iallafall de som köpt första versionen som just nu finns i butikerna.

Hur tror du det hade varit om Microsoft struntade i överhettningsproblem och istället sa att ni måste stänga av enheten så att den får vila efter 1 timme? Hur tror du kunderna till Samsung telefonerna som började brinna hade taget det om inte Samsung faktiskt gjort något åt problemen.

Det återstår såklart att se vad Nintendo gör åt detta men jag tvivlar starkt på att de skulle dra tillbaka alla enheter för att åtgärda missarna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Switchen klarar ju inte ens av att köra zelda spelet utan massa fps dips? är inte det rätt så fail ändå? jag tror inte denna konsoll kommer hålla mer än 1-2 år kanske sen är den rätt död...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det återstår såklart att se vad Nintendo gör åt detta men jag tvivlar starkt på att de skulle dra tillbaka alla enheter för att åtgärda missarna.

Det är inte alla enheter som är berörda heller för den delen, jag har gjort exakt allt man INTE ska göra enligt deras guide och mina joycons funkar prima. 3 meter ifrån, bakom tv'n, bor i lägenhet så finns ca 30 tal Wifi routrar som stör, och kontrollen funkar bakom min rygg, även Wifi routen routen är bara 30 cm bort också.

Det är mycket möjligt det finns en drös dålig serie av vänster joycon med dålig bt som kanske behövs bytas ut men själv behövs det inte för min del, men det sagt så har jag spenderat större delen av tiden i Tablet mode, största anledningen varför jag köpte en så då jag pendlar 3 timmar om dagen.

Ska dock bli incessant att se hur Nintendo svarar på problemet dock just nu är det lite väl tidigt att säga.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Vad mer ska man säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

De har ju samma policy som alla andra tillverkare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz